Skip to main content

Netflix onterecht gefactureerd of aangevraagd? 

Heb jij een bevestiging ontvangen van ons dat Netflix is aangevraagd, maar dit heb je niet zelf gedaan? Zie je Netflix betalingen op je factuur zonder dat jij een abonnement hebt aangevraagd? Of heb jij een poosje terug Netflix opgezegd, maar de betalingen zijn niet gestopt?

Dan bestaat de kans dat je inloggegevens van je KPN ID in handen zijn geraakt van derden. Zij kunnen jouw KPN ID dan gebruiken om Netflix toe te voegen aan jouw abonnement. Jij betaalt dan de abonnementskosten, en zij kunnen het abonnement gebruiken.

 

Hoe kan mijn KPN ID in handen zijn geraakt van derden? 

Belangrijk om te weten: er zit geen lek bij KPN. Jouw inloggegevens bij ons zijn veilig. 

Dit soort manieren van ‘lekken’ van inloggegevens gebeurt vaak als je voor je KPN ID een wachtwoord gebruikt dat makkelijk te raden is. Of een die je op meerdere websites gebruikt.

Hackers die toegang weten te krijgen tot een website stelen daar dan de inloggegevens. Met die inloggegevens proberen ze vervolgens ook op andere websites in te loggen om te kijken of dat werkt. Als dat dan werkt kunnen ze jouw account op die website gebruiken om dingen mee te doen. Op die manier kunnen ze ook bij jouw KPN ID komen als je de combinatie van e-mailadres en wachtwoord die je voor je KPN ID gebruikt, ook gebruikt voor andere websites.

 

Wat moet ik doen?

Wachtwoord wijzigen

Het allerbelangrijkste in dit geval is het wijzigen van het wachtwoord van je KPN ID.

  • Log in op je MijnKPN met je huidige gegevens
  • Ga naar Profiel en kies voor wijzig wachtwoord

Controleer op Have I Been Pwned of jouw e-mailadres in recente datalekken heeft gezeten. Komt jouw mailadres daar naar voren? Wijzig dan je wachtwoord(en) voor de websites die daar genoemd worden. Én ook voor andere websites waar je hetzelfde wachtwoord gebruikt. 

 

Verder adviseren we je om verificatie in 2 stappen aan te zetten. Hiermee houd je hackers buiten de deur. Zelfs als iemand achter je wachtwoord komt, is dat niet genoeg om in te loggen op je account.

  • Log in op je MijnKPN 
  • Ga naar Profiel en kies voor verificatie in 2 stappen

 

Netflix stopzetten

Nadat je jouw wachtwoord hebt gewijzigd kan Netflix stopgezet worden. Dit kun je zelf doen via de MijnKPN, of je kunt hiervoor contact opnemen met de klantenservice.

  • Log in op je MijnKPN met je nieuwe inloggegevens
  • Kies via Producten je Thuis/Internetabonnement
  • Kies Entertainment aanpassen
  • Je wordt doorgeleid naar de bestelomgeving. Zoek daar Netflix en klik op het potloodje.
  • Er verschijnt een pop-up. Kies daar Geen. Bevestig dit met de blauwe knop Wijzigen.
  • De pop-up sluit weer, volg de aangegeven stappen om de bestelling af te ronden. 
  • Je krijgt binnen enkele minuten een e-mail ter bevestiging.

Lukt dit niet, of wil je liever iemand spreken? Bel dan de klantenservice op 0800-0402 (gratis).

 

De kosten

Als er sprake is geweest van onterechte facturering dan kunnen we deze kosten voor je vergoeden. Neem hiervoor contact op met de klantenservice op 0800-0402 (gratis). Geef aan dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan dan de juiste afdeling aansturen.

 

Ik heb een vraag hierover of ik kom er niet uit

Je kunt je vraag op het forum stellen. Maak in dat geval een eigen topic aan.

 

Laatste update: mei 2023

Hoi @Niels_1458945, welkom hier. Die mailtjes zijn niet goed als je zelf niets hebt aangevraagd natuurlijk. Goed dat je je wachtwoord meteen hebt gewijzigd, zorg er ook voor dat je dit wachtwoord nergens anders gebruikt. Ik heb jouw gegevens doorgestuurd naar de achterliggende afdeling zodat zij dit voor je gaan bekijken!

 

@Lachie en @Jennifer_Koops, goed om te lezen dat het bij jullie nu is opgelost!

Heb echter nog geen bevestigingsmail van KPN dat het stopgezet is.... we wachten nog even af 


Hoi @Niels_1458945, welkom hier. Die mailtjes zijn niet goed als je zelf niets hebt aangevraagd natuurlijk. Goed dat je je wachtwoord meteen hebt gewijzigd, zorg er ook voor dat je dit wachtwoord nergens anders gebruikt. Ik heb jouw gegevens doorgestuurd naar de achterliggende afdeling zodat zij dit voor je gaan bekijken!

 

@Lachie en @Jennifer_Koops, goed om te lezen dat het bij jullie nu is opgelost!

Heb echter nog geen bevestigingsmail van KPN dat het stopgezet is.... we wachten nog even af 

 

@Jennifer_Koops 

Ter info: ik heb mijn geval afgelopen vrijdag gemeld en vandaag dus bericht ontvangen dat het gecorrigeerd is. Dus het duurt een paar dagen. Bij mij kon er via de telefonische route trouwens niets aangepast worden. Maar door mijn post in dit topic is het opgepikt en bij de juiste afdeling terecht gekomen. 


Klopt, hiervoor schakelen we een achterliggende afdeling in inderdaad. De telefonische collega's doen hetzelfde, dus het zal voor jou nog verwerkt worden @Jennifer_Koops :slight_smile:


Hoi @Niels_1458945,.....knip

@Lachie en @Jennifer_Koops, goed om te lezen dat het bij jullie nu is opgelost!

Inderdaad goed dat het opgelost is @Jasper !

Maar waarom blijft KPN weigeren om open en eerlijk te zijn over de oorzaak?? Daar lees ik nog steeds helemaal niets over! En dat is pas zorgelijk...


@SledgehammerNL ik vrees dat we daar simpelweg nog geen nieuwe informatie over hebben.
Mocht er aan onze kant iets fout gaan kan ik je garanderen dat de verantwoordelijke collega's daar een melding van zullen maken bij het ACM.


@SledgehammerNL ik vrees dat we daar simpelweg nog geen nieuwe informatie over hebben.
Mocht er aan onze kant iets fout gaan kan ik je garanderen dat de verantwoordelijke collega's daar een melding van zullen maken bij het ACM.

Hopelijk wordt het snel duidelijk. 


Hallo,

 

Ik ben zojuist ook helaas 'slachtoffer’ geworden van dit voorval.

Ik heb toen in totaal drie emails ontvangen:

1 van KPN met 'Informatie over uw wijziging’

1 van KPN met 'Informatie over uw wijziging’

1 van Netflix met 'Activeer je Netflix-lidmaatschap’ > Dit heb ik uiteraard niet gedaan!

 

Vervolgens wel direct mijn wachtwoord etc. gewijzigd.

Ik verneem graag wanneer dit vervelende voorval opgelost kan worden.


Goedemiddag @Stan Lee, zie dat je ons al hebt gevonden! Ik ga direct melding voor je maken om dit voor je op te lossen!


Hallo,

 

Ik ben zojuist ook helaas 'slachtoffer’ geworden van dit voorval.

Ik heb toen in totaal drie emails ontvangen:

1 van KPN met 'Informatie over uw wijziging’

1 van KPN met 'Informatie over uw wijziging’

1 van Netflix met 'Activeer je Netflix-lidmaatschap’ > Dit heb ik uiteraard niet gedaan!

 

Vervolgens wel direct mijn wachtwoord etc. gewijzigd.

Ik verneem graag wanneer dit vervelende voorval opgelost kan worden.


Hoi @thijso, je bent aan het juiste adres!
In het startbericht van dit topic staat hier meer informatie over.
Kun je ook je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Dan stuur ik dit door naar mijn collega's.


Hoi Thomas,

 

Heb ik gedaan.


Bedankt @thijso, ik heb het doorgegeven. Mijn collega's nemen hierover nog contact met je op!


1 van Netflix met 'Activeer je Netflix-lidmaatschap’ > Dit heb ik uiteraard niet gedaan!

 

Vervolgens wel direct mijn wachtwoord etc. gewijzigd.

Ook het wachtwoord van jouw e-mail want anders activeren die boefjes dat Netflix-lidmaatschap alsnog.


Ook mijn kpn id is gehackt ik betaal nu 2x Netflix de Netflix op mijn kpn is in het Spaans. 

Ik kreeg op 12 augustus een mail dat Netflix basic was toegevoegd en 10 minuten later weer een wijziging dat Netflix premium was aangevraagd .na 2x gebeld te hebben ben ik er niks mee opgeschoten .


Hoi @Marion hummel, welkom op het forum. Goed dat je dit meldt, ik heb het voor je doorgezet naar de juiste afdeling. Zij pakken dit verder op, je hoort binnen enkele dagen van ze. 


Ik krijg opeens ook een mail dat mijn Netflix premium is afgesloten en ik deze moet activeren. De kosten zijn 13.99 euro extra per maand hiervoor. Ik weiger om te klikken op activeren, maar uiteraard wil ik dit wel direct stop zetten... Kunnen jullie mij helpen? 


@Patrickaap : ik heb je gegevens naar de juiste afdeling doorgezet. Er zal contact gezocht worden.


Vandaag kreeg ik een email dat netflix bij mijn contract gevoegd is. Dit heb ik of mijn huisgenote niet aangevraagd. Waarom gebeurd dit en kan het weer gecorrigeerd worden.


Gisteravond opeens de bevestigingsmailtjes gekregen van KPN/Netflix over het toevoegen van Netflix aan mijn abonnement van KPN. Dit uiteraard ook niet zelf aangevraagd.

Kan hier ook naar gekeken worden? Achteraf vind ik het niet erg dat dit is gebeurd gezien ik niet op de hoogte was van de 5 euro entertainmentkorting ook op Netflix dus in dit geval is de omzetting prima.

Wachtwoord MijnKPN aangepast. Andere wachtwoorden waren al anders dan die voor MijnKPN.


@Hans321 : Kun jij je profiel aanvullen en ons hier een seintje geven?

 


Achteraf vind ik het niet erg dat dit is gebeurd gezien ik niet op de hoogte was van de 5 euro entertainmentkorting ook op Netflix dus in dit geval is de omzetting prima.

Je zegt het achteraf prima te vinden, maar de vraag is of je straks niet dubbel betaalt omdat Internet crimineeltjes een ander Netflix abonnement aan jouw KPN abonnement hebben gekoppeld. Laat dit dus terugdraaien en als je jouw eigen abonnement wilt toevoegen, doe dat dan daarna ook zelf.


Ik heb contact gehad met de administratie en zij hebben het netjes teruggedraaid.


Ik heb geen wijziging aangevraagd en krijg drie mails achter elkaar ‘bedankt voor uw wijziging’ een nieuwe factuur en wordt Netflix opeens gerekend in mijn abonnement. Hoe kan dit???

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Mogelijk heeft iemand anders je inloggegevens voor MijnKPN weten te verkrijgen of heeft iemand alle informatie die nodig is om jouw abonnement aan zijn/haar MijnKPN account toe te voegen.

 

Ik zou in ieder geval beginnen met het wijzigen van je wachtwoord en daarna je profiel invullen zodat een moderator even kan meekijken met hoe of wat.


Dat is vreemd. Ik kan ook nergens een e-mail adres vinden voor de klantenservice van kpn. Ook zou ik het Netflix abonnement pas in september kunnen wijzigingen staat in mijn profiel? Waarom kan dat niet direct gedaan worden?