Skip to main content

Ik krijg op mijn TV ineens een Spaans account te zien dat beveiligd is met een pincode. Ik ben niet Spaans en heb geen Spaanse vrienden, buren, familie.

ik kan niet uitloggen. Het linkerpijltje werkt niet. Kortom: Ik kom met geen mogelijkheid meer op mijn eigen account.

Om weer uit Netflix te komen moet ik de TV-ontvanger resetten.

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt

@Arta68, Is dat sinds kort of heb je Netflix niet eerder gebruikt op jouw TV ontvanger?


Volgens mijn kinderen is het al langere tijd…

op telefoon, tablet en laptop kan jij wel inloggen, maar op TV kom ik in een Spaans account terecht…


Volgens mijn kinderen is het al langere tijd…

op telefoon, tablet en laptop kan jij wel inloggen, maar op TV kom ik in een Spaans account terecht…

Wordt er dan ook onterecht geld voor Netflix afgeschreven via jouw KPN rekening terwijl je jouw eigen Netflix abonnement rechtstreeks aan Netflix betaalt?

Als het al wat langere tijd is, spreken we dan over dagen, weken, maanden of zelfs jaren. Dit issue speelt immers al meer dan twee jaar maar deze vorm van fraude zou volgens KPN al zeer lange tijd geen nieuwe slachtoffers meer kunnen maken.


Ik heb het gevraagd en het is nu al een maand of drie, vier zo. Normaal logde ik op TV in met mijn eigen account, maar dat kan dus niet meer…


Waarom is dit topic afgesplitst van het topic 

...terwijl het "gewoon" het zoveelste geval van fraude betreft.

Dit geval van fraude lijkt nieuw te zijn (paar maanden) maar het zou ook maar zo al veel langer kunnen lopen. Als het inderdaad nieuw is dan is het lek blijkbaar nog altijd niet gedicht en dat is zeer zorgelijk. Ook heeft KPN meermaals aangegeven dat er geen Netflix account gegevens vanuit de centrale beheeromgeving van KPN naar een TV ontvanger gepusht worden. Mijn vraag aan KPN is dan ook hoe dit account op die TV ontvanger terecht heeft kunnen komen.

Ik ben ook bang dat @Arta68 dubbel betaalt voor Netflix, één keer via de KPN factuur voor dat Spaanse account en één keer rechtstreeks aan Netflix voor het eigen account.

Ik zou @Arta68 dan ook willen aanraden de facturen van de afgelopen 18 maanden na te lopen en te kijken per wanneer daar kosten voor Netflix in rekening gebracht zijn en dat hier te vermelden.

Daarnaast neem ik aan dat KPN deze case intern zal oppakken en dat de kosten met terugwerkende kracht gerestitueerd zullen worden.


Hoi @Arta68 . Heb je hier nog contact met ons over gehad?


Hoi @Arta68 . Heb je hier nog contact met ons over gehad?

Hi Erwin,

mijn zoon heeft toen dit begon meerdere malen contact gehad, maar recent niet meer. Ik dacht dat het allang opgelost was ( kijk zelf niet veel TV/Netflix) en was dus best verbaasd toen ik Netflix wilde kijken.

Ik betaal elke maand 115€, wat ik extreem veel vind, dus dan verwacht je dat zoiets niet gebeurt…


Waarom is dit topic afgesplitst van het topic 

...terwijl het "gewoon" het zoveelste geval van fraude betreft.

Dit geval van fraude lijkt nieuw te zijn (paar maanden) maar het zou ook maar zo al veel langer kunnen lopen. Als het inderdaad nieuw is dan is het lek blijkbaar nog altijd niet gedicht en dat is zeer zorgelijk. Ook heeft KPN meermaals aangegeven dat er geen Netflix account gegevens vanuit de centrale beheeromgeving van KPN naar een TV ontvanger gepusht worden. Mijn vraag aan KPN is dan ook hoe dit account op die TV ontvanger terecht heeft kunnen komen.

Ik ben ook bang dat @Arta68 dubbel betaalt voor Netflix, één keer via de KPN factuur voor dat Spaanse account en één keer rechtstreeks aan Netflix voor het eigen account.

Ik zou @Arta68 dan ook willen aanraden de facturen van de afgelopen 18 maanden na te lopen en te kijken per wanneer daar kosten voor Netflix in rekening gebracht zijn en dat hier te vermelden.

Daarnaast neem ik aan dat KPN deze case intern zal oppakken en dat de kosten met terugwerkende kracht gerestitueerd zullen worden.

Dankjewel!

ik ga het nu meteen nakijken!


@wjb Je hebt gelijk…

 


En hoelang speelt dit al?

In de MijnKPN app kan je de.facturen tot 18 maanden terug kijken.

Weet dat kpn je met terugwerkende kracht schadeloos moet stellen dus controleer echt hoe lang dit al aan de gang is.

 

Ik kan me echt kwaad maken om het feit dat kpn nog altijd niet de abonnee pro-actief benaderd heeft om haar attent te maken op deze fraude.


@wjb  Sinds 30 juli!

 


@wjb  Sinds 30 juli!

Echt waar, pas sinds 30 juli?!

Dus op de factuur van juni staat geen Netflix vermeld?

@Erwin_, Ik neem aan dat je meeleest want dit maakt het issue vele vele malen erger immers het betekent dat het nog altijd of wellicht opnieuw mogelijk is om op één of andere manier een Netflix abonnement aan een kpn abonnee te koppelen zonder medeweten van de abonnee.

 

Ik zou ook heel graag een eerlijk antwoord van kpn willen krijgen hoe het in vredesnaam mogelijk is om een Spaans Netflix abonnement op een TV ontvanger te activeren terwijl er volgens jullie geen Netflix account gegevens vanuit een centrale beheeromgeving naar een TV ontvanger gepusht worden. Dit zou dus alleen mogelijk zijn door iemand die toegang heeft tot de TV ontvanger zelf maar de kans lijkt mij toch heel klein dat die fraudeur bij de abonnee op de bank heeft gezeten om met de afstandsbediening dat Netflix account te activeren.


@wjb 30 juli zijn we er achter gekomen. In de zomer kijken mijn kinderen ook weinig tv. Wij kwamen destijds net terug van vakantie, dus het kan ook minimaal een maand langer zijn…

Ook ik hoop op uitleg, want er heeft 100% zeker geen Spaanstalig persoon op mijn bank gezeten. Sterker nog, wij kennen geen Spaanstaligen!


Nogmaals de vraag, staat Netflix vermeld op de factuur van juni, ja of nee?

Zo ja, staat Netflix dan ook op de factuur van mei, april, maart, enz…

Doe me een lol en doorloop jou facturen en vertel hier wanneer Netflix voor het eerst op de factuur vermeld staat.


@wjb 

De laatste anderhalf jaar staat er steeds een ‘online aankoop’ gedaan elke maand van eerst 13,99, daarna 15,99, onbenoemd. Pas vanaf mei 2022 staat het bedrag beschreven als Netflix. Ik heb daar echter nooit om gevraagd. Ik had een extern account voor 4 gebruikers. Deze gebruiken wij ook als enige.


@wjb Het bedrag staat erop, zover als ik terug kan kijken in MijnKPN, maart 2021, maar tot mei dit jaar staat er geen omschrijving bij wat het is


@wjb

De laatste anderhalf jaar staat er steeds een ‘online aankoop’ gedaan elke maand van eerst 13,99, daarna 15,99, onbenoemd. Pas vanaf mei 2022 staat het bedrag beschreven als Netflix. Ik heb daar echter nooit om gevraagd. Ik had een extern account voor 4 gebruikers. Deze gebruiken wij ook als enige.

Dus die fraude loopt toch al vele maanden.

Aan de éne kant ben ik daar blij mee want dat betekent dat deze fraude niet opnieuw de kop op steekt. Aan de andere kant is het voor jou natuurlijk heel vervelend want ondertussen ben je waarschijnlijk al meer dan €200,- kwijt aan dit "geintje". 😖

Ik ga er vanuit dat @Erwin_ op zeer korte termijn zal reageren en ervoor zal zorgen dat jij schadeloos gesteld gaat worden.


@wjb Ik hoop snel van @Erwin_ te horen. Ik houd je op de hoogte!


@Arta68 Wil je jouw naam, postcode, huisnummer en klantnummer achterlaten in het KPN Forum profiel? Dan kunnen wij dit verder voor je uitzoeken/doorzetten. Laat je een berichtje in dit topic nadat je dit hebt gedaan?


@Vikash Ik kan mijn gegevens niet aanpassen. Is er een andere manier om contact op te nemen? 


@Vikash Ik kan mijn gegevens niet aanpassen. Is er een andere manier om contact op te nemen? 

Waarom kan jij jouw gegevens niet aanpassen?

Wat gebeurt er dan?


Volgens mij zijn de gegevens op het forum actueel, maar ik moet elke keer wanneer ik naar mijn profiel ga opnieuw inloggen, en dat herhaalt zich steeds.


Volgens mij zijn de gegevens op het forum actueel, maar ik moet elke keer wanneer ik naar mijn profiel ga opnieuw inloggen, en dat herhaalt zich steeds.

Dus als jij, terwijl je al ingelogd bent, naar jouw forum profiel gaat dan moet je opnieuw inloggen?

Vreemd.


@Arta68 : Ik heb je gegevens! Ik heb zojuist een mail gestuurd naar de afdeling die dit centraal oplost.

Zij zullen contact met jou zoeken.


@wjb Ik moet bij elke handeling opnieuw inloggen.

@Erwin_ Dankjewel, ik wacht af… ( Wel vervelend dat ik nog steeds niet op Netflix kan…