Skip to main content

Wij hebben hetzelfde probleem, heel vervelend. Als je een stukje hebt gemist en je wilt terugspoelen dan stopt hij en krijg je een groot blauw vlak met storing.

Als je hem weer aanzet begint hij weer op het punt wanneer je hem terug wilde spoelen…

 

Zou het graag opgelost willen zien.

Groetjes 

 

Admin: eigen topic voor je aangemaakt aOrigineel topic]

Welke KPN tv ontvanger heb je?

Hoe is deze met de Experiabox (KPN router modem) verbonden?

 

Heb je een Smart tv?

Zo ja, probeer het dan eens met de app op de Smart tv (met de ab van de tv uiteraard). 

Wij kijken streaming diensten altijd via de app op de Smart tv.😉


Hoi @Lynk76, dat is inderdaad vervelend! Zo kan je niet rustig Netflix kijken. 

Joop stelt al een aantal vragen waar ik ook benieuwd naar ben, zou je die kunnen beantwoorden?

Aanvullend ben ik ook benieuwd wat voor storingsmelding je precies in beeld krijgt. Zou je daar een foto van kunnen maken en die met ons delen?


Goedemiddag Joop en Jasper, 

Excuses dat het even duurde met antwoorden Joop.

Maar ik heb foto's gemaakt van de kpn ontvanger en van de melding op tv.

 

Ik heb een smart tv, de ontvanger is net een internet kabel verbonden met een DVS 1200 rechtstreeks in het stopcontact. Daar zit verder geen andere stekkers in. 

Het modem btw staat op 3 meter afstand in een hoek van de kamer. Verder hebben wij geen klachten met ontvangst van andere zenders of wifi.

Ik heb via de app op tv geprobeerd en via de afstandsbediening (het Netflix knopje) en is bij beide hetzelfde probleem.

Ook is Netflix heel traag met schakelen naar een andere film of documentaire. 

 

Ik hoop dat u hiermee wat mee kunt? 

 

Groetjes Esther

 


Er gaat iets mis in de Netflix app op de ontvanger dus, maar wat is de vraag. 

Heb je de tv-ontvanger al eens volledig opnieuw gereset? Daarmee wordt alles opnieuw geïnstalleerd, ook de Netflix app: reset de tv-ontvanger (stap 2).


Ten eerste vind ik het ontzettend fijn dat u zo goed mee denkt en helpt…

En ten 2e, de tv ontvanger ben ik nu aan het resetten... ik houd u op de hoogte. 

 

Groetjes


Nou er gebeuren toch nog wonderen geloof ik 😀

Voorzover ik het nu kan zien, met vooruit en terug spoelen van Netflix gaat dit nu perfect. Geen storingen nog. 

Hij is enigszins nog traag met zoeken en schakelen naar andere films/ series.

 

Maar ik ben super blij iig.

Dank je wel!


Te vroeg gejuigt 😓

Hij doet het nog steeds


Helaas, dat was niet het resultaat wat we wilden! We gaan verder kijken. Hoe doen andere apps het als je ze op de tv-ontvanger opstart? Zoals bijvoorbeeld de YouTube app? En wat doet live tv kijken of opnames/terugkijken? Werkt dat goed?


Live tv kijken we niet (weet ook niet zo goed hoe dat moet)

Hebben alles van KPN, ook de pakketten. 

Youtube is traag.


Ook prime video blijft hangen. 

Opnemen en terug kijken gaat goed. 

 


Meer apps die het niet helemaal goed doen dus. Kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik kijken wat ik vanaf deze kant kan zien. 


Is dit voldoende? 


Dank je @Lynk76, ik heb daarmee gekeken en het eerste wat ik zie is dat er 2 tv-ontvangers lijken te zijn. Deze HMB2260 en een Arris 2952. Merk je dit ook op de Arris, of speelt het alleen op de HMB?


Hi Jasper, 

Ik heb dit alleen bij de HMB2260 gemerkt omdat ik de andere vrijwel nooit aan heb staan. Mijn zoontje kijkt wel eens Youtube en dat blijft wel hangen maar Netflix word er bijna niet op gekeken. 

 


Ik kan me voorstellen dat het dan niet duidelijk is of het daarop ook speelt. Zou je het wel kunnen testen, bijvoorbeeld door de tv-ontvangers van plek te ruilen?

Daarmee kunnen we kijken of het aan de ontvanger zelf ligt, of dat het mogelijk iets in het netwerk is. Dat geeft een beter idee welke kant we op moeten denken.


Goedemiddag Jasper,

Ik heb die van boven beneden geïnstalleerd en helaas heb ik hetzelfde "probleem". 

 

 


Duidelijk, dan ligt het niet aan de ontvanger zelf dus. Ik heb er vanaf deze kant ook nog een plek op geworpen en zie dat beide tv-ontvangers verschillend zijn aangesloten. Een is via DVS1200 aangesloten en de ander met een directe kabel. Maakt dat ook nog een verschil, of speelt het beneden juist met de directe kabel?


Beneden hebben we de dvs1200.

Maar we ervaren nu ook al een aantal dagen flinke storing code 143.

Maar ook 400, dan zit je tv te kijken en ineens groot blauw scherm met code 400. Kan je overschakelen naar andere zender maar niks helpt. Modem aan en uit werkt nu ook niet blijkbaar. Krijg ik code 143.


Ik heb het nu 2 x achter elkaar gehad, gisterenavond blijkbaar 3x zei mijn man.

Ik heb systeem opnieuw opgestart, stekkers eruit gehaald, modem aan en uit gezet maar het helpt niet voor lange tijd helaas. 

Heel erg vervelend. 


Dat is inderdaad vervelend! Beide meldingen geven wel aan dat de ontvanger geen goede verbinding krijgt met het netwerk, en dat kan de problemen met de apps ook verklaren. Is er een mogelijkheid om de ontvanger beneden, als test, ook met een directe kabel aan te sluiten en te kijken hoe dat gaat?


Ik heb helaas niet zo'n lange kabel, dus dat gaat mij niet lukken.

Kan het ook niet dichter bijelkaar zetten.


De storing heb ik nu om de haverklap 😔

 


Hoi Jasper,

 

Ik heb gebeld met KPN en daar ben ik zeer goed geholpen door 1 van je collega's. 

Maar ook door jou ben ik goed geholpen. De service van KPN vind ik altijd goed. 

Nu maar hopen dat alles blijft werken 😃

 

Groetjes Esther 

 


Ah, goed om te lezen dat het nu werkt! Ik ben wel benieuwd welke stappen mijn collega precies gedaan heeft, jouw oplossing kan mogelijk ook voor anderen helpen die hetzelfde ervaren.


Ik ga proberen het uit te leggen, ik ben niet zo technisch.

Mijn dvs1200 maakte geen connectie meer. Bleven rood. Ook nadat ze bij en in elkaar zijn gezet, en zijn gereset, het bleef rood. Ik heb ook super wifi. Die zwarte schijven. Die zijn er op de plaats gezet. Netflix is nu ook goed. 

 

Ik moet het nu alleen nog bij mijn zoontje op zijn kamer laten werken. 

Daar hebben we een dvs1200 van kpn met internet kabel aan de ontvanger verbonden maar hij krijgt de code 143.

De dvs1200 krijgt rood licht zodra ik de tv ontvanger aanzet en krijg ik een blauw vlak met code 143. Als alles uitstaat heeft de dvs1200 een wit springend licht. 

Boven heb ik overigens geen super wifi. 

 

Groetjes