in oktober was het dan zover: 10 jaar na het overlijden van mijn vader wou mijn moeder een nieuwe tv! nadat we de tv gekocht hadden kwamen we erachter dat de netwerkkabel van KPN tv kapot was en ook het “kastje “ en de afstandsbediening hadden hun beste tijd gehad. gebeld met KPN en de medewerkster bod spontaan een nieuw goedkoper abonnement met nieuwe apparatuur aan. de maandelijkse kosten gingen bijna €40 naar beneden. nu de eerste factuur ontvangen en blijkt mijn moeder een Netflix family abonnement via KPN te hebben. Het beste vrouwtje kan kwalijk 1-2-3 kijken en heeft nog nooit gehoord van Netflix! Gebeld met KPN maar abonnement bestaat toch echt en kan niet opgezegd worden zonder inloggegevens van Netflix, maar die hebben wij niet want nooit aangemaakt! nu kan het dus niet opgezegd worden en moet ze tot haar dood betalen voor Netflix zonder dat ze dit wil of überhaupt kan kijken! van alles geprobeerd maar geen enkel mogelijkheid voor een oplossing! gebeld met Netflix en die gaven aan dat dit wel vaker gebeurd en dat het lijkt alsof KPN medewerkers oudere klanten hun eigen Netflix abonnement laten betalen ! laat dit toch niet waar zijn! wie weet een oplossing? wij zijn ten einde raad! Dit voelt zo niet eerlijk!
Beste
Bij het aanpassen van het abonnement heb je ook de nodige correspondentie gekregen per post of er mail waarin de afspraken precies vermeld staan, lang voordat je de 1e factuur kreeg. Je had toen al kunnen zien dat er misschien iets niet goed was en daarop kunnen reageren.
Kijk die correspondentie even goed na en anticipeer daarop naar KPN toe via 0800 0402 en vraag dan naar de afdeling Collections.
Geef anders in het privédeel van je profiel s.v.p. de NAW-gegevens van je moeder in met haar klantnummer en laatste 3 cijfers IBAN, dan kan een moderator er binnenkort op terugkomen.
Succes.
Beste Jan, natuurlijk heb ik alle mails naar aanleiding van het nieuwe abonnement nagekeken. Maar ik heb voor jou nog eens gedaan maar nergens een woord over NETFLIX dus het is toch ergens anders fout gegaan. Ik hoop dan ook echt dat de moderator mij wel kan helpen. En anders moet ik misschien toch maar overstappen naar Ziggo
Beste Jan, natuurlijk heb ik alle mails naar aanleiding van het nieuwe abonnement nagekeken. Maar ik heb voor jou nog eens gedaan maar nergens een woord over NETFLIX dus het is toch ergens anders fout gegaan. Ik hoop dan ook echt dat de moderator mij wel kan helpen. En anders moet ik misschien toch maar overstappen naar Ziggo
Beste
Als je moeder een nieuw contract heeft aangegaan voor 1 of 2 jaar, zal ze dat toch eerst uit moeten zitten voordat ze over kan stappen, of afkopen, maar dat wordt dan een hele dure zaak.
Probeer s.v.p eerst eens de factuurdetails te tonen.
Beste Jan,
dank voor je reactie maar ik bespreek dit toch liever met een medewerker van KPN . Ik ga zeker geen kopie rekening plaatsen. Het is een probleem tussen Mij en KPN ik wil dit berichtje enkel nagaan of er meer mensen gedupeerd zijn
Beste
Het forum is een voor klanten en door klanten met toezicht door KPN en dus geen helpdesk van KPN.
Wacht s.v.p. de reactie van een KPN-moderator af, die je dus misschien kan helpen, nadat je eerst gegevens hebt ingevuld zoals ik eerder beschreef.
Succes.
Hoi
Eerst over de mogelijke oorzaken. Het zou kunnen zijn dat, bij het wijzigen van het abonnement, er per ongeluk ook een vinkje bij Netflix is beland. Maar, in dat geval zou de Netflix ook op de originele bevestiging moeten staan. En ik begrijp uit jouw berichten dat dit niet het geval is.
Wat er dan aan de hand kan zijn is internetcriminaliteit. Via de MijnKPN omgeving kan je het abonnement aanpassen, diensten toevoegen en verwijderen. Denk aan zenderpakketten, of beveiligingsopties. Maar ook streamingsdiensten zoals Netflix. Wat hier dan gebeurd kan zijn is dat internetcriminelen toegang hebben gekregen tot de MijnKPN van jouw moeder. Zij zetten daar dan Netflix op aan en activeren het met een nieuw Netflix account. En vervolgens verkopen zij dat Netflix account weer door. Zodat zij er geld voor vangen, en jouw moeder de kosten voor Netflix krijgt.
Wat dan nu belangrijk is, is als allereerste zorgen dat de MijnKPN omgeving van je moeder veilig wordt gemaakt. Wijzig het wachtwoord van de MijnKPN via de wachtwoord vergeten optie. Zorg ervoor dat het nieuwe wachtwoord er een is die ze nergens anders voor gebruikt. Zet ook, als het even kan, de verificatie in twee stappen aan (te vinden onder de profielinstellingen in de app of MijnKPN webomgeving). Controleer vervolgens ook haar e-mailadres op een site als Have I Been Pwned. Je krijgt dan te zien of haar e-mailadres in datalekken of hacks heeft gezeten. En als dat zo is, verander voor elke website die genoemd wordt, haar wachtwoord.
Vervolgens kan je zelf alvast, in de MijnKPN omgeving, Netflix weer stopzetten. En daarna weer contact opnemen met ons. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen we je direct of op een moment dat jou uitkomt. Geef in het gesprek aan dat je vermoed dat er sprake is van Netflix fraude. De collega kan hier dan verdere actie op ondernemen. Een achterliggende afdeling pakt dit dan verder op en zorgt dat frauduleuze kosten gecrediteerd worden.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.