Skip to main content

Ik vroeg me af of dit probleem al is opgelost?

Hier thuis hebben we een VIP5202 ontvanger. Als we Netflix kijken merk ik dat het scherm stottert. Dat valt niet meteen op maar bij een actie scène merk je het wel degelijk. Als ik Netflix kijk op de PlayStation dan is de stream volledig vloeiend. Geen idee waar dit aanligt omdat er weinig valt in te stellen. 

 

Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt (origineel)

Goedemiddag @Zippy79! Welkom! Gek, zeg!

Dit ervaar je dus alleen als je naar Netflix kijkt via onze TV ontvanger? Het kan nooit kwaad om de TV ontvanger een herstart en/ of reset gegeven? Wil je dat eens doen en checken of het beeld dan nog stottert?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders hoor ik het graag!


Mijn excuses voor de late reactie. Het opnieuw opstarten heeft niet geholpen. Ik heb daarna zelf wat in de instellingen zitten rommelen. De beeldscherm resolutie stond op automatisch. Dit heb ik omgezet naar UHD en 60 Hertz. Dit heeft het probleem verholpen en nu is het beeld weer vloeiend zonder micro stottering. Dus of dit met de Netflix app zelf of de tv ontvanger heeft te maken weet ik niet. Bij de Videoland app was dit probleem in iedergeval niet aanwezig.

 


60P bij de beeldscherminstellingen lost dit probleem inderdaad op, maar bij mij staat de VIP5202 na een paar dagen altijd weer op Automatisch. Dat is vrij irritant, verder is het een fijn kastje.


60P bij de beeldscherminstellingen lost dit probleem inderdaad op, maar bij mij staat de VIP5202 na een paar dagen altijd weer op Automatisch. Dat is vrij irritant, verder is het een fijn kastje.

Ander probleem is dat als je het op 60hz zet dan Netflix dan vloeiend is maar gewone TV juist stottert bij bewegende beelden. Automatisch werkt blijkbaar niet goed. Hopelijk doet de TV+ dat beter.


Reageer