Skip to main content
Vraag

Niet tevreden met de bijbetaling van Netflix

• April 19, 2026
  • 14 reacties
  • 185 keer bekeken

Beste lezer,

jullie hebben de mond vol dat men blij is om mij als klant te hebben en met mij vele anderen en dat dat beloond word met een gratis streamingsdienst twv € 15,99 (voor mij was dit Netflix). Nu maken jullie nog steeds reclame hierover maar geen woord over de € 3 die bij betaald moet gaan worden voor Netflix. Ik dacht dat dit een cadeau was van jullie, maar nu val ik terug van standaard naar basic. Goh wat zijn jullie blij met mij!!!!. Ik stel voor; laat die vrijdag verrassing zitten, want daar kijk ik nooit naar en geef mij gewoon mijn standaard Netflix, dan heb je weer een tevreden klant.

Ik mag hopen dat dit schrijven iets mag betekenen voor jullie.

M.v.gr.

14 reacties

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Netflix Basic is nog steeds via combivoordeel geheel gratis. De andere uitgebreidere versies zijn duurder. Dit komt niet door KPN maar door de doorgevoerde prijsverhoging van Netflix zelf! 

• Wijsgeer
  • April 19, 2026

Netflix Basic is nog steeds via combivoordeel geheel gratis. De andere uitgebreidere versies zijn duurder. Dit komt niet door KPN maar door de doorgevoerde prijsverhoging van Netflix zelf! 

@driemaster, Dat is niet helemaal waar. Netflix heeft de prijs voor Netflix Standaard met 2 euro verhoogd en vervolgens heeft KPN er nog 50% (is 1 euro) extra bovenop gedaan. 
Dat KPN met Netflix als cadeau adverteert is wat misleidend omdat 2 van de 3 Netflix abonnementen niet gratis zijn. Het lijkt me eerlijker om te spreken van “het Netflix Basic abonnement cadeau of een flinke korting op de duurdere abonnementen”.

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Ik snap topicstarter wel, het was ook voor mij een domper toen dat bericht kwam. 

Maar ja, het was te verwachten en daardoor dat ik het maar heb geaccepteerd. Maar zwart wit gezien is dit gewoon een prijsverhoging va KPN.

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Oké, oké… tja, er staat toch duidelijk dat het basic abonnement ‘gratis’ is via combivoordeel…

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Oké, oké… tja, er staat toch duidelijk dat het basic abonnement ‘gratis’ is via combivoordeel…

Ja, klopt. Het was alleen eerst volledig gratis. In februari 2025 heeft KPN er ook goed mee lopen pronken, “KPN geeft klanten vanaf nu Netflix cadeau”. 

Jaartje later wordt hier al weer op bespaard en die teleurstelling kan ik van TS wel begrijpen. Maar goed, de aandeelhouders moeten ook tevreden blijven. 😂

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

dit zijn wel echt wereld problemen…..🤔

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 19, 2026

Het leven kost nou eenmaal geld, gelukkig is nog steeds 90% gratis van het aangeboden voordeel!

Ik heb vroeger altijd geleerd van moeders dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken 😄

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • April 19, 2026

Bnh: het gaat hierbij om de misleiding en niet om een wereld probleem. Je geeft in het ene jaar Het Netflix standaard cadeau en het jaar daarop is het standaard ingetrokken en moet je € 3 betalen om reclame af te kopen en krijg je alleen nog Basic cadeau. Welkom bij KPN!!!! En blij dat ze zijn jou als klant te hebben 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 19, 2026

Er zit een jaar tussen he, het is niet heel gek als je naar een jaar het systeem aanpast om het betaalbaar te houden.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • April 19, 2026

Je geeft in het ene jaar Het Netflix standaard cadeau en het jaar daarop is het standaard ingetrokken en moet je € 3 betalen om reclame af te kopen

Je kunt het ook bekijken dat je het een heel jaar gratis hebt gehad. 

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Basic is nog steeds zonder reclame! Wanneer dat gaat veranderen is nog niet bekend. Overigens ben ik zeer tevreden met het abo’tje via KPN en kijken met veel plezier naar series en films. 

ikheetjeff
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 19, 2026

Ik wil  benadrukken dat ik het gevoel van topicstarter wel herken en kan begrijpen. Tegelijkertijd had ik het ook wel zien aankomen en lig ik er niet wakker van. Maar dit zijn wel van die kleine dingetjes die je niet vergeet als je overweegt om over te stappen. 

Er zit een jaar tussen he

Ik vind overigens een jaar best kort. KPN heeft een jaar lang klanten lopen lokken met korting en bij de eerste prijsverhoging worden klanten meteen voor ‘gestraft’. Misleiding wil ik het niet noemen, maar het had KPN gesierd om hier rekening mee te houden. Er zit op KPN producten genoeg marge en een KPN abonnement wordt over het algemeen voor 2 jaar afgesloten. 

De verhoging van Netflix is daarnaast 2 euro, maar KPN heeft ook een inflatiecorrectie van 3,1% op vast internet doorgevoerd. Bij mobiel 3,6% en TV+ gaat naar 12,75 euro. En vast bellen is ook flink duurder geworden én de losse ontvangers ook. 

En daarnaast zijn de standaard prijzen bij Mobiel sowieso duurder geworden. Unlimited400 zat altijd op 25 euro, maar is nu ook 26 euro geworden, met nog meer wijzigingen

Ik heb vroeger altijd geleerd van moeders dat je een gegeven paard niet in de bek moet kijken 😄

Dus in hoeverre kan je spreken van een gegeven paard? Al snap ik je punt echt wel. :)

dit zijn wel echt wereld problemen…..🤔

Ik begrijp zelf niet helemaal wat je hiermee wilt bijdragen aan dit topic. Als we zo gaan kijken naar alle topics, kunnen we net zo goed dit hele forum opdoeken. 

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • April 19, 2026

Dus in hoeverre kan je spreken van een gegeven paard? Al snap ik je punt echt wel. :)

Nog steeds allemaal gratis, alleen upgrade opties moet je voor bijbetalen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 20, 2026

Beste lezer,

jullie hebben de mond vol dat men blij is om mij als klant te hebben en met mij vele anderen en dat dat beloond word met een gratis streamingsdienst twv € 15,99 (voor mij was dit Netflix). Nu maken jullie nog steeds reclame hierover maar geen woord over de € 3 die bij betaald moet gaan worden voor Netflix. Ik dacht dat dit een cadeau was van jullie, maar nu val ik terug van standaard naar basic. Goh wat zijn jullie blij met mij!!!!. Ik stel voor; laat die vrijdag verrassing zitten, want daar kijk ik nooit naar en geef mij gewoon mijn standaard Netflix, dan heb je weer een tevreden klant.

Ik mag hopen dat dit schrijven iets mag betekenen voor jullie.

M.v.gr.

Met “jullie” bedoel je KPN denk ik.

Ik heb die mail ook gekregen en begrijp de reden.

Ik heb ook geen problemen met € 3,-- per maand voor Netflix.

Netflix los kost veel en veel meer.

Dus in dit geval maak ik er geen probleem van.

En je had ook kunnen kiezen voor gratis, maar dan heb je Netflix basis met reclame.

En ik wil geen reclame, dus heb ik gekozen voor € 3,-- per maand vanaf 1 mei 2026.