Skip to main content

Vanaf de start van KPN Glasvezel is mijn settopbox van de KPN via een set powerlines verbonden met het Internet. Ondanks dat mijn router ongunstig in de meterkast is gepositioneerd, haal ik op de plek waar de TV staat met gemak snelheden van 25MB per seconde. Met ander woorden kunnen we box niet vervangen door een kwalitatief hoogwaardige app die geschikt is voor grote schermen en op de TV of met behulp van TV box (IOS of Android) afgespeeld kan worden.? Het casten levert nu een hoop kwaliteitsverlies op.

Hallo @Glasblazer voor een geschikte tv is inderdaad een app beschikbaar, maar die kan qua kwaliteit niet op tegen de tv-decoder van KPN, het is meer geschikt voor een tv op de slaapkamer en/of studeerkamer, verder is de app officieel nog in bêta-fase, dus er kunnen nog fouten en storingen in voorkomen.

Omdat je glasvezel gebruikt is er geen noodzaak meer voor de router in de meterkast, daar kun je nu een betere plek voor zoeken, de router heeft alleen maar een bekabelde LAN-verbinding nodig naar de glasvezelkast.

 


Die mogelijkheid is er (nog) niet.  Het beste resultaat krijgt u ten alle tijden met een bekabelde tv ontvanger. 


Je hebt glasvezel,  dus de ontvanger geeft een veel mooier beeld dan de app. Zeker op een scherm van 32 inch en groter.

HD via

App HD 5 Mb/s

Ontvanger HD 7,3 Mb/s; HDglas 12,5 Mb/s.


Bedraad is en blijft altijd het beste.

Dus vaste UTP kabels leggen.

 

reden dat een DVS (draadloze verbondingsset via het 230 volt netwerk) niet goed werken is:

Veel storing op het 230 volt netwerk, redenen:

Slechte LED lampen (merk maakt niets uit helaas)

Niet goed aangelegde zonnepanelen

Phöne

Laders (van o.a. telefoons)

TL en spaarlampen

etc. 


Hallo @Glasblazer, je ziet er zijn toch enkele alternatieven geboden door de KPN community. Ben benieuwd voor welke optie gaat. 


Zelf gebruik ik op 2 van de tv's een streamingbox en chromecast in verband met het kunnen gebruiken van wifi. Ook hebben die een BT ab dus ontvanger weg te werken.

Oh ja, nog even dit. KPN ondersteunt de app (KPN ITV) op:

TV's, boxen en sticks met Tizen, WebOS, Android-TV, Google-TV, Fire-TV

Smartphone's en tablets: Android, iOS*.

*Apple Airplay ondersteund

Deze zenders heb je niet via de app/website: Duitse, Erotiek
Van deze zender kun je opnames niet bekijken: BBC First


Ik weet dat Orange in België een draadloze setopbox in haar programma heeft zitten. Uit geruchten blijkt dat KPN hier ook mee aan het experimenteren is. Gaat om een Android Box. Ik heb met WiFi up en down een snelheid van minimaal 25 mb per seconde. Snel genoeg om zonder draad te werken.

Misschien moet ik maar aan de mindere kwaliteit wennen en de settop box er tussenuit halen. Scheelt weer in  het energieverbruik


Ik heb met de powerline adapters al jaren geen problemen meer. Ze veroorzaken zelden tot nooit storing. In januari 2022 door de vele nachtelijke updates van de settop box die maand, heb ik de set 2 keer moeten resetten. 

Helemaal zonder Lan aansluiting zou in mijn woning met gemak moeten kunnen. 

 


@Glasblazer 

Mooi dat jij, nog, weinig problemen hebt met de DVS (draadloze verbindingsets).

Maar ze gebruiken ook energie (volksmond stroom). 😉

En vaste UTP kabels is zo wie zo altijd veel en veel beter.Â