Skip to main content

Nieuwe KPN Smart TV app zeer gebruiksonvriendelijk

• January 9, 2025
  • 15 reacties
  • 331 keer bekeken

Nieuwe app is zeer gebruiksonvriendelijk, traag en niet synchroon. Oude app was veel gebruiksvriendelijker, viel af en toe wel uit, maar je kon snel kijken wat er op een ander net was en door sappen. Nu moet je helemaal terug om te zien wat er op andere netten is. Daarnaast loopt hij niet synchroon en is de kwaliteit niet goed. Slecht voor een bedrijf dat claimt het beste te zijn op tv en telecommunicatie 

Admin: afgesplitst en eigen topic voor je gemaakt

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

15 reacties

• Topper
  • January 9, 2025

Nieuwe app is zeer gebruiksonvriendelijk, traag en niet synchroon. Oude app was veel gebruiksvriendelijker, viel af en toe wel uit, maar je kon snel kijken wat er op een ander net was en door sappen. Nu moet je helemaal terug om te zien wat er op andere netten is. Daarnaast loopt hij niet synchroon en is de kwaliteit niet goed. Slecht voor een bedrijf dat claimt het beste te zijn op tv en telecommunicatie 

Ik heb die app ook sinds gisteren en ben het helemaal met je eens, wie heeft dit bedacht om het wisselen van zender zo omslachtig te maken? Hier heeft toch geen klant om gevraagd? Bij tv kijken moet je gewoon kunnen “zappen”. Buiten dat is deze app nóg trager dan de oude. KPN, graag de oude app terug! Dit is echt verschrikkelijk, een flinke verslechtering van de service.

wjb
Wijsgeer
  • January 9, 2025

MicGlou schreef:

Bij tv kijken moet je gewoon kunnen “zappen”.

Dat kan toch ook gewoon?

Op de telefoon of tablet met de TV+ app door naar links of rechts te swipen en met de smart-TV+ app op een Android/Google TV met de P- en de P+ toets.

De app is inderdaad (nog) heel traag, ik hoop dat dat zal verbeteren.

• Topper
  • January 9, 2025

MicGlou schreef:

Dat kan toch ook gewoon?

Op de telefoon of tablet met de TV+ app door naar links of rechts te swipen en met de smart-TV+ app op een Android/Google TV met de P- en de P+ toets.

Heb je het over dezelfde versie? Er is geen mogelijkheid om dit te doen met Chromecast tv, links of rechts is spoelen en heeft geen P toetsen.

• Nieuwkomer
  • January 9, 2025

Slechte app! Wordt er nu al agressief van! Moest op eens weer inloggen! Nou daar ben ik 3 kwartier mee bezig geweest. Wn de app bevalt niet. Ik wil met mijn pijltje naar beneden de andere ze ders zien en kunnen zappen. Nou dat kan niet meer. Helemaal k..  graag weer de oude. Ik zie geen verbeteringen!! 

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2025

MicGlou schreef:

Dat kan toch ook gewoon?

Heb je het over dezelfde versie? Er is geen mogelijkheid om dit te doen met Chromecast tv, links of rechts is spoelen en heeft geen P toetsen.

Dat is waarom ik een Comfort+ afstandsbediening aan mijn Chromecast Google TV gekoppeld heb.

En als je hdmi cec aan hebt staan dan kan je de Chromecast Google TV vast ook bedienen met de afstandsbediening van de televisie.

Daarnaast zou je ook jouw telefoon of tablet kunnen gebruiken met de onderstaande app.

Ratonesque
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • January 10, 2025

Het is met de Chromecast met GoogleTV ook mogelijk om de tv-gids te gebruiken om van de ene zender naar de andere te gaan. De gids is nu identiek aan de gids in de +Box, ​@Mike73r, ​@MicGlou. Gewoon de pijltjestoetsen gebruiken.

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2025

Het is met de Chromecast met GoogleTV ook mogelijk om de tv-gids te gebruiken om van de ene zender naar de andere te gaan. De gids is nu identiek aan de gids in de +Box, ​@Mike73r, ​@MicGlou. Gewoon de pijltjestoetsen gebruiken.

En hopelijk kunnen we in een/de volgende verzie van de app ook met Channel down (P-) en Channel up (P+) ook per pagina door de gids bladeren.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste ​@Mike73r, ​@MicGlou en ​@Giel11, wat jammer om te lezen dat jullie zó ontevreden zijn met de nieuwe Smart TV app! Ik stuur even een linkje mee naar het introductietopic, daar worden al wat tips genoemd. 

Voor wat betreft het zappen: zijn jullie geholpen met de tips van Ratonesque en wjb? 

Ik lees ook synchronisatieproblemen: dit hebben wij doorgegeven aan de ontwikkelaar. Verder zouden jullie onderstaande punten eens kunnen proberen:

1. Smart TV app verwijderen en opnieuw installeren
2. Cache van de Smart TV legen
3. Controleer de internetverbinding, is die verder wel stabiel?
4. Software-update voor je smart TV checken en eventueel uitvoeren
5. Herstart of reset de tv

Verder ben ik nog benieuwd naar het merk en type Smart TV die jullie gebruiken.

• Nieuwkomer
  • January 10, 2025

Bedankt voor de reactie, maar de tip is net zo omslachtig. Je wil gewoon kunnen zappen. Ik wil gewoon een zender kijken. En dan onderin kijken wat er nog meer is en dan kunnen zappen. En niet terug naar menu om dan weer een zender te gaan zoeken. Dat is zoooooo omslachtig. Het was perfect zoals het was. En dan “nu op tv” alles door elkaar? Ik wil gewoon 1234567 en de rest. Wie heeft dit bedacht? 

wjb
Wijsgeer
  • January 10, 2025

Ik wil gewoon een zender kijken. En dan onderin kijken wat er nog meer is en dan kunnen zappen. 

Die functionaliteit zal er ook vast wel weer gaan komen en ik hoop dat deze er dan hetzelfde uit zal gaan zien als op de TV+ Box. Laat ik het nog anders formuleren, ik hoop dat de smart-TV+ app en de TV+ launcher op de TV+ Box qua user interface naar elkaar toe gaan groeien en zo goed als identiek gaan worden. Ik denk dat je daarmee de beste "experience" kunt bieden.

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik heb jouw feedback doorgegeven, ​@Giel11. Gelukkig kan je wel met de P+/P- zappen en als jouw afstandsbediening cijfertoetsen heeft, werkt dat natuurlijk ook.

• Topper
  • January 14, 2025

Ik heb jouw feedback doorgegeven, ​@Giel11. Gelukkig kan je wel met de P+/P- zappen en als jouw afstandsbediening cijfertoetsen heeft, werkt dat natuurlijk ook.

Het zappen via P werkt heel slecht, het werkt traag en laad vervolgens niet “live”. Ik heb er zelfs speciaal een andere afstandsbediening voor gekocht na hier te lezen dat dit goed zou moeten werken. De zender-selectiebalk onderin in de oude app was veel handiger dan dit. En als je een paar zenders tegelijk voorbij zapt dan duurt het soms wel tot 10 seconden voordat het streamen verder gaat. Ook nu na een aantal dagen “wennen”, het blijft echt droevig werken… de oude app werkte objectief echt veel beter; gebruiksvriendelijker, sneller, overzichtelijker. Ik vraag mij echt serieus af wat deze nieuwe versie de klant nou zou moeten brengen? Wie heeft dit getest?

Ik heb geen last van beeld en geluid synchronisatieproblemen zover ik heb kunnen merken, maar het “stotteren” is wel erger… de oude app wilde beeld en geluid wel eens voor 1 a 2 seconden blijven hangen, dit gebeurd nu veel vaker met de nieuwe app.

Ik gebruik de app overigens op een Chromecast TV.

wjb
Wijsgeer
  • January 14, 2025

MicGlou schreef:

...de oude app wilde beeld en geluid wel eens voor 1 a 2 seconden blijven hangen, dit gebeurd nu veel vaker met de nieuwe app.

Ik gebruik de app overigens op een Chromecast TV.

Ook ik gebruik de smart-TV+ app op een Chromecast Google TV en buiten het trage zappen en het ontbreken van de "minigids" heb ik niet echt veel te klagen.

Ik heb al heel wat uurtjes televisie gekeken en ervaar de smart-TV+ app eigenlijk als stabieler dan de oude smart-TV app. Zo ervaar ik absoluut geen haperingen terwijl jij daar dus blijkbaar wel last van hebt. Ik ben dan ontzettend benieuwd naar wat de oorzaak zou kunnen zijn immers we gebruiken beide een Chromecast Google TV. Ik gebruik de HD versie, heb jij de HD of de 4K versie.

• Nieuwkomer
  • January 14, 2025

Ja kan met chromecast niet zappen. 
ondertussen heb ik een oude kpn ontvanger geplaatst ipv de chromecast. Beetje omslachtig en staat er weer een ontvanger onder mijn tv. Helaas maar kan niet met de nieuwe app overweg! Snap ook niet hoe dit nou een betere app zou moeten zijn. Ik zie geen enkel voordeel en gemak. Ik hoor wel wanneer het weer goed werkt en dan sluit ik mijn chromecast wel weer aan. 

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Ik heb jouw ervaringen met de Chromecast doorgegeven!

Abonneer je vooral op onze Product Updates. Je krijgt dan een e-mail wanneer we een topic over een nieuwe update voor één van onze producten hebben geschreven. Zo ook voor de nieuwe TV+ app voor de Smart TV. We werken er hard aan om gemelde issues op te lossen en zullen dus regelmatig met updates komen.

En laat het zeker in bovengenoemd topic weten als jullie nog tegen andere zaken aanlopen, dan kunnen we dit ook meenemen.