Per 1 december lanceert de NPO een nieuwe app voor NPO Start/Plus. Deze vervangt de huidige app. Hier lees je wat dit betekent voor onze tv ontvangers met de NPO app.
Inhoud
Wat verandert er?
De NPO heeft een nieuwe app ontwikkeld voor NPO Start/Plus. Deze app is al beschikbaar om te downloaden in de Android en iOS stores. Per 1 december is de oude app niet meer beschikbaar.
Wij bieden de NPO app ook aan op onze interactieve tv-ontvangers (5202, 2952, 2260), en de TV+ Box. Betekent dat ook op deze apparaten de nieuwe app moet komen.
Ik heb een TV+ Box
Op de TV+ Box wordt de nieuwe app automatisch geïnstalleerd als een update.
Ben je op de TV+ Box ingelogd met een Google Account, dan heb je deze update waarschijnlijk ook al gehad. Zo niet, dan kun je deze ook handmatig via de Play Store op de TV+ Box updaten.
Heb je de keus gemaakt om niet in te loggen op een Google Account op de TV+ Box? Geen probleem! Dan zorgen wij ervoor dat de app alsnog geüpdatet wordt. Dit gebeurt voor 1 december.
Ik heb een interactieve ontvanger
Op de interactieve tv-ontvangers gaan wij donderdag 30 november de bestaande NPO app vervangen door de nieuwe. Hier merk je zelf weinig van.
Het gaat dan om de volgende ontvangers:
- Arris VIP5202
- Arris VIP2952
- Arcadyan HMB2260
Veelgestelde Vragen
Hoe update ik handmatig op de TV+ Box?
Ga hiervoor naar het Apps overzicht en zoek de Play Store app. Open deze met OK.
Zoek in de Play Store naar ‘NPO’. Je krijgt zoekresultaten te zien. Ga naar de NPO app en klik op OK. Als er een update beschikbaar is krijg je een optie voor ‘Update’.
Zie je dit niet, dan is jouw app al de nieuwe versie.
Ik heb een VIP1853 of ZXV8001, krijgt deze ook de nieuwe NPO App?
Nee. De 1853 en 8001 hebben de oude NPO app ook al niet, en zullen de nieuwe ook niet krijgen. We zijn actief bezig met het uitfaseren van de 1853 en 8001. Heb je nog een of meer van deze ontvangers in huis? Wissel ze dan gratis om voor een nieuwer exemplaar. Dit doe je makkelijk via kpn.com/omruilen.
Meer lezen?
De NPO heeft op hun supportpagina een overzicht met veelgestelde vragen over de nieuwe NPO Start. Klik hiervoor in het balkje met onderwerpen rechts op Nieuwe NPO Start.
Ben je geïnteresseerd in de technische achtergrond van het geheel? Tweakers heeft een interview gehouden met de ontwikkelaars van de nieuwe app.