Skip to main content

Hoe komt het dat sinds de nieuwe app gedownload is, alles zoveel trager gaat. 
voordat je bij Videoland komt, duurt al een eeuwigheid en als je wilt gaan kijken , kun je ook nog eerst koffiezetten.

gaat zoiets snel veranderen?

Hier ook enorm traag en valt er zelfs uit! De oude videoland app op kanaal 204 werkt niet meer en nu kunnen we dus geen videoland kijken. Kan dit snel opgelost worden?


Hier ook. Geen ontvangst via kanaal 204 en via de app blijft hij bufferen en loopt de ondertiteling niet synchroon   Kan daar iets aan gedaan worden 


Wát een waardeloze app. Niets mee te beginnen. Start niet op of supertraag, zwarte schermen en uiteindelijk blokkeert alles waardoor ik de ontvanger opnieuw moet opstarten. Hier moet echt spoedig wat aan gedaan worden. Ongelooflijk dat dit aan de klant verkocht moet worden. 


Mee eens. De rode werkt nog slechter dan de oude zwarte.

Hier gebruik ik videoland dus nog steeds via de Chromecast en de streamingbox. Want de zwarte app op de tv ontvanger gebruikte ik ook al niet.


Kunnen jullie ook niet via de 204 zender van kpn erin komen? 


@Wimlee 

Dat kan niemand momenteel. Pas als álle klanten die videoland via kpn hebben zijn omgezet zal kanaal 204 met de rode knop pas op de nieuwe app terecht komen.

Gebruik “Apps op TV” of, als je de nieuwste afstandsbediening hebt daarop de apps knop, om de rode app te selecteren.


De oude zwarte app was beter,  maar ook niet perfect. Ook daar blokkeerde de boel regelmatig. Weliswaar na een tijdje normaal te kunnen kijken, maar dan uit het niets stopte de hele boel een ook dan was ik soms een uur bezig om alles weer normaal te krijgen. 


Ik heb sinds 1 week de nieuwe app v2, wat een ellende. Alles gaat super traag. 

Ik ga de abonnement dan ook stoppen. Deze heb ik nu twee weken gratis. 


Hier precies hetzelfde probleem. Supertraag of niet op te starten.


Ik heb het ook opgezegd. 


Hoi allen, bedankt voor jullie input!
 ̶O̶p̶ ̶d̶i̶t̶ ̶m̶o̶m̶e̶n̶t̶ ̶i̶n̶v̶e̶n̶t̶a̶r̶i̶s̶e̶r̶e̶n̶ ̶w̶e̶ ̶d̶i̶t̶ ̶s̶p̶e̶c̶i̶f̶i̶e̶k̶e̶ ̶p̶r̶o̶b̶l̶e̶e̶m̶.̶ ̶
̶H̶i̶e̶r̶v̶o̶o̶r̶ ̶h̶e̶b̶b̶e̶n̶ ̶w̶e̶ ̶n̶o̶g̶ ̶w̶e̶l̶ ̶w̶a̶t̶ ̶i̶n̶f̶o̶r̶m̶a̶t̶i̶e̶ ̶n̶o̶d̶i̶g̶.̶
̶Z̶o̶u̶d̶e̶n̶ ̶j̶u̶l̶l̶i̶e̶ ̶j̶e̶ ̶p̶r̶o̶f̶i̶e̶l̶ ̶w̶i̶l̶l̶e̶n̶ ̶i̶n̶v̶u̶l̶l̶e̶n̶ ̶m̶e̶t̶ ̶j̶e̶ ̶p̶o̶s̶t̶c̶o̶d̶e̶ ̶e̶n̶ ̶h̶u̶i̶s̶n̶u̶m̶m̶e̶r̶ ̶e̶n̶ ̶d̶e̶ ̶v̶r̶a̶g̶e̶n̶ ̶h̶i̶e̶r̶o̶n̶d̶e̶r̶ ̶w̶i̶l̶l̶e̶n̶ ̶b̶e̶a̶n̶t̶w̶o̶o̶r̶d̶e̶n̶?̶
̶
̶W̶e̶l̶k̶ ̶t̶y̶p̶e̶ ̶T̶V̶ ̶o̶n̶t̶v̶a̶n̶g̶e̶r̶ ̶g̶e̶b̶r̶u̶i̶k̶ ̶j̶e̶?̶
̶E̶r̶v̶a̶a̶r̶ ̶j̶e̶ ̶d̶e̶z̶e̶ ̶p̶r̶o̶b̶l̶e̶m̶e̶n̶ ̶v̶i̶a̶ ̶d̶e̶ ̶T̶V̶ ̶o̶n̶t̶v̶a̶n̶g̶e̶r̶,̶ ̶v̶i̶a̶ ̶d̶e̶ ̶V̶i̶d̶e̶o̶l̶a̶n̶d̶ ̶a̶p̶p̶ ̶o̶f̶ ̶b̶e̶i̶d̶e̶?̶
̶K̶u̶n̶ ̶j̶e̶ ̶j̶e̶ ̶j̶o̶u̶w̶ ̶s̶p̶e̶c̶i̶f̶i̶e̶k̶e̶ ̶k̶l̶a̶c̶h̶t̶ ̶k̶o̶r̶t̶ ̶b̶e̶s̶c̶h̶r̶i̶j̶v̶e̶n̶?̶

Alvast bedankt!

 

Voor verdere vragen, opmerkingen en meer informatie kun je hierover terecht in ons verzameltopic:

 

Admin edit:

Videoland heeft een nieuwe app geïntroduceerd, de (rode) V2 app. Helaas merken we dat door gebruik van de Videoland V2 app (op termijn) het geheugen vol raakt op de HD-box. Hierdoor kan er instabiliteit en/of een vastloper ontstaan. We werken hard met de leverancier (Videoland) aan een oplossing. Maar door de complexiteit is hier niet direct een oplostermijn voor te geven.
 
Als de performance bij jou niet optimaal is via de HD-box dan is het alternatief; bekijk Videoland (tijdelijk) via een ander device. Dit kan zijn een andere TV-box (niet HD), mobiel device, tablet of SmartTV.

Ga naar videoland.com/nl/videoland-update voor hulp bij kijken op een ander device.


Het schijnt dat de app onder 204 het pas gaat doen nadat alle abonnees zijn overgezet


1 Arris vip 2952

2 Pfoeh, wat een onheldere vraag. Laat ik het zo stellen: via de rode videoland app op de tv ontvanger 😉

3 app start traag op: reageert traag ( je kiest wat en het afspelen start een minuut ofzo later). Of de app reageert helemaal niet.


Hier ook traag, loopt vast en ondertiteling ontbreekt geregeld.  En icoon om aan te zetten ontbreekt.

Moet elke keer resetten.

Ontvanger model HMB2260 Arcadyan


Super traag is videoland, irritant!

ondertiteling weg vaak.


Wat een *******app hebben jullie, echt niks werkt telkens storing, en nu weer videoland, zal fijn zijn als er eens voor gezorgd wordt dat het wel vlekkeloos loopt. 


Admin: taalgebruik


Hoi @Doekies, @Sabiscool  @Ram0na, ik geef jullie feedback graag door.

Zouden jullie je profiel willen invullen met je postcode en huisnummer en de vragen hieronder willen beantwoorden?

  1. Welk type TV ontvanger gebruik je?
  2. Ervaar je deze problemen via de TV ontvanger, via de Videoland app of beide?
  3. Kun je je jouw specifieke klacht kort beschrijven?

Ik heb je bericht even bijgeknipt @Ram0na, ik wil je ook vragen het een beetje netjes te houden.


@Thomas Ontvanger model HMB2260 Arcadyan.

We gebruiken Videoland via de app op de ontvanger,  Via Kpn op de tv. Hij is erg traag met opstarten, loopt steeds vast, geregeld verdwijnen de ondertiteling. Maar ook wanneer je terug wilt van Videoland naar normale tv gaat dit heel traag. Vaak resetten we de ontvanger,  zodat het iets vlotter gaat


  1. Arcadyan HMB2260
  2. Via de TV ontvanger
  3.  Slaat steeds vast. Heel traag. 

is erg vermoeiend. Gebeurd iedere keer. Je kan wel resetten maar dat heeft geen zin.  Blijft heel slecht. Hoe wordt de compensatie geregeld?


Het is bijna knap hoe jullie het voor elkaar krijgen om in 2022 nog een product te ontwikkelen die ons doet terugdenken aan de begin jaren 90. 
 

Gewoon sinds het installeren en overgaan naar v2 bagger. 
 

Dat je je tv ontvanger moet resetten om daarna alsnog (maar dan ietsjepietsje sneller) te mogen kijken. Nobelprijs van butkwaliteit waardig!

En in plaats van iedereen om z’n type en **** te vragen, los het gewoon op. Dat het updates in 2022!


Ik zou ook wel eens willen weten of al die probleem van bovenstaande mensen opgelost zijn. Ik heb ook al alles geprobeerd met frisse start, terug naar fabrieksinstellingen, software updates en ga zo maar door. 
Ik moet iedere dag die klote box opnieuw opstarten en dan maar hopen dat het bij 1x per dag blijft. Netflix doet ook raar, ondertiteling die weg valt. Ik betaal ruim 80€ voor alleen maar ellende! Telefonisch beweren jullie weer dat het aan Videoland zelf ligt. Misschien toch maar eens voor dat mooie ziggo aanbod gaan ( hetzelfde aanbod hebben jullie ook voor nieuwe klanten). Slechter kan het niet worden. 


@Eef vd V hier totaal niets opgelost of verbetering 


Het lijkt er gewoon op dat die app te zwaar is voor het zwarte kpn kastje…

Dus of de app moet lichter gemaakt worden of het kastje zwaarder, dan denk ik dat updaten van de app een goedkopere oplossing is, maar verantwoordelijkheid bij Videoland.

Dit kost KPN op deze manier klanten en levert veel ontevreden klanten op.

Maar waarschijnlijk is het niet inzichtelijk genoeg hoe slecht die app werkt anders zou dit sneller opgepakt worden.


Ook verdwijnen er ineens programma's uit verder kijklijst....


Wij hebben bij Videoland via kanaal 204 last van hetzelfde als hierboven genoemd. Hoe wordt dit opgelost?
Overigens moeten we ook vaak resetten om Netflix weer aan de praat te krijgen en YouTube is helemaal niet te doen.