Skip to main content
Beantwoord

NL Ziet via persoonlijke hotspot en Google TV hapert

  • June 13, 2026
  • 9 reacties
  • 107 keer bekeken

Wij zijn vaak van huis en kijken TV als volgt. 
verbinding maken met Google TV via persoonlijke hotspot op de IPhone 16

Vervolgens de app NL ziet openen op Google TV

dit heeft altijd gewerkt, maar nu hapert de

TV vaak. Heeft iemand een idee hoe dit kan?

 

Beste antwoord door Geja1

Ik vermoed dat het toch iets met het netwerk van KPN is geweest. Wij hebben een hijskraan bij de KPN mast zien staan en nu doet NLziet het weer prima op 5G. 
Hopelijk blijft het zo. 

9 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2026

Tja. Op de een of andere manier minder bandbreedte. 

(Ter test) wat doet NLziet als je de kwaliteit op 'middel' (720p) zet? Sowieso handig via mobiel internet. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 13, 2026

Hebben wij al gedaan. Helpt niet. Ik heb data en spraak op 4G gezet en nu gaat het wat beter. 
Speedtest ontvangt ook geen KPN provider als ik die aanzet op het moment dat de TV weg valt. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 13, 2026

Oké.

Wat geeft een speedtest? Het liefst op de Chromecast. 


  • Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Ik draai de Speedtest op de telefoon. Als de TV wegvalt is die 0, als ik gewoon bereik heb dan tegen de 700. Met 4G ruim 300. 
De conclusie die ik trek, niet gehinderd door enige kennis, dat 5G erg onstabiel is. 


PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 14, 2026

Als het op 4G goed gaat op die locatie telefoon op 4G zetten. 

300 Mbps is ruim voldoende. NLziet is op middel zo'n 4 Mbps. Met 720p. Je doet een stuk langer met je bundel dan met 1080P (~ 7 Mbps).

Mogelijk switcht de telefoon ook steeds omdat kpn nog niet op alle masten stand alone 5G heeft.


  • Auteur
  • Topper
  • June 14, 2026

Dank voor je antwoord! 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hi ​@Geja1, ik zie dat je er samen met PeterG al uit gekomen bent wat de oorzaak is van het haperen op de locatie waar je nu bent, top! Als het 4G netwerk daar helemaal prima is, maar 5G lijkt nog niet helemaal dekkend te zijn, dan kan het inderdaad zijn dat je toestel steeds switcht tussen 4G en 5G. Het toestel tijdelijk vastzetten op 4G lijkt mij dan ook de beste zet hier 😊


  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • June 16, 2026

Ik vermoed dat het toch iets met het netwerk van KPN is geweest. Wij hebben een hijskraan bij de KPN mast zien staan en nu doet NLziet het weer prima op 5G. 
Hopelijk blijft het zo. 


Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Oh kijk aan, bedankt voor je update ​@Geja1 😊 Een storing op de mast kan ook voor problemen zorgen inderdaad, in ieder geval helemaal top dat het nu weer in orde is!