Skip to main content

Hallo,

 

Gisteren vol trots een Nokia streaming box gekocht voor op de camping (geen WiFi) ben ik bezig met inloggen van de iTV kpn app, moet ik WiFi hebben. HotSpot kan ik hier in de omgeving niet vinden.
Kan dit omzeilt worden en toch via mobiel netwerk (van KPN) kijken via de Nokia Box?

Bijvoorbaat dank 🙏🏼 

Hallo @MarjanSn ik weet niet wat een streamingbox kan of moet kunnen, maar als je op de camping geen wifi hebt zou je je mobiel als wifi-hotspot aan kunnen zetten bij voldoende data-saldo.

 


Hallo @MarjanSn ik weet niet wat een streamingbox kan of moet kunnen, maar als je op de camping geen wifi hebt zou je je mobiel als wifi-hotspot aan kunnen zetten bij voldoende data-saldo.

 

Dank je JanD, de voor geïnstalleerde app van kpn iTV doet het niet. Ik heb een onbeperkt data abonnement bij KPN voor mijn iPhone. Ik gebruik mijn iPhone om internetverbinding te maken. Alles werkt (Prime Video, YouTube, Video e.d) behalve de KPN iTV app niet. Dan zegt hij WiFi nodig te hebben.
 

Zit er verschil in WiFi-hotspot en gewoon je internet van je iPhone gebruiken?

 

ps. Een Nokia Streaming Box: Maak van iedere televisie een smart tv met behulp van de Nokia Streaming Box 8000. Deze mediaspeler ondersteunt Ultra hd (4K), zodat je films en series kijkt in de hoogste kwaliteit. Je installeert eenvoudig jouw favoriete apps, van YouTube en Netflix tot VTM GO of NPO Start. In de Google Play store kies je daarnaast uit nog duizenden andere applicaties. Je bedient de Streaming Box 8000 met de meegeleverde afstandsbediening of streamt rechtstreeks vanaf je telefoon of tablet. Voor nog meer gemak is ook spraakbediening met Google Assistant mogelijk.


Hallo @MarjanSn hoe is je streamingbox nu dan met internet verbonden. Levert de camping überhaupt geen (draadloos) internet?

 


Hallo @MarjanSn hoe is je streamingbox nu dan met internet verbonden. Levert de camping überhaupt geen (draadloos) internet?

 

Nee de camping levert helaas geen WiFi. Ik verbind mijn iPhone 4G verbinding met de Nokia (soort hotspot, via mijn mobiele netwerk).  (Ik weet niet precies hoe dat heet)


Hallo @MarjanSn waar heb je de KPN tv app op geïnstalleerd, op de Nokia of op je (smart) tv?

 


@MarjanSn voor de app versie op uw Nokia box gebaseerd op Android TV is een verbinding met het 'vaste' KPN netwerk noodzakelijk. 

 Deze app is er enkel voor gebruik op een tweede TV thuis.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

Voor de overige diensten geen probleem voor de KPN ITV app heeft u er niks aan op de camping. Zelfs het mobiele netwerk van KPN is onbruikbaar met die app versie.


Hallo @MarjanSn waar heb je de KPN tv app op geïnstalleerd, op de Nokia of op je (smart) tv?

 

Hij is al voorgeïnstalleerd op de mediabox (op de Nokia), hierdoor wordt mijn oude tv een smart-tv. Ik heb de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd om te kijken of hij het daarna wel zou doen. Maar helaas, hij doet het niet vraagt om WiFi, terwijl ik gewoon online ben / internetverbinding heb.


Hallo @Galdor68 dan heeft @MarjanSn de andere KPN app nodig om tv te kunnen kijken:

KPN Interactieve TV, die is in heel NL en de EU te gebruiken.

 

 

 


@MarjanSn voor de app versie op uw Nokia box gebaseerd op Android TV is een verbinding met het 'vaste' KPN netwerk noodzakelijk. 

 Deze app is er enkel voor gebruik op een tweede TV thuis.

https://www.kpn.com/thuis/smart-tv-app.htm

 

Voor de overige diensten geen probleem voor de KPN ITV app heeft u er niks aan op de camping. Zelfs het mobiele netwerk van KPN is onbruikbaar met die app versie.

Dank je wel Galdor! Geldt dat voor alle mediaboxen of alleen voor de Nokia. (Anders ruil ik hem om), want nu heb ik er niet zoveel aan. 


Hallo @Galdor68 dan heeft @MarjanSn de andere KPN app nodig om tv te kunnen kijken:

KPN Interactieve TV, die is in heel NL en de EU te gebruiken.

 

 

 


Welke is dat dan? 


Hallo @Galdor68 dan heeft @MarjanSn de andere KPN app nodig om tv te kunnen kijken:

KPN Interactieve TV, die is in heel NL en de EU te gebruiken.

 

 

 

Correct, en een losse Chromecast. Of een VPN verbinding met de huis aansluiting maken.

Het is zo jammer dat KPN voor deze versies geen verschillende namen hanteert.

 

@MarjanSn de app die u mogelijk op uw iPhone gebruikt. Vanuit die app kunt u via een Chromecast het beeld op een TV kijken.

 

Dat geldt voor alle op Android TV gebaseerde Mediaboxen u heeft er genoeg aan alleen niet voor de KPN ITV app. Als u de Nokia omruilt is de Chromecast v3 een optie.


Hallo @Galdor68 dan heeft @MarjanSn de andere KPN app nodig om tv te kunnen kijken:

KPN Interactieve TV, die is in heel NL en de EU te gebruiken.

 

 

 

Correct, en een losse Chromecast. Of een VPN verbinding met de huis aansluiting maken.

Het is zo jammer dat KPN voor deze versies geen verschillende namen hanteert.

 

@MarjanSn de app die u mogelijk op uw iPhone gebruikt.


Resumé (voor een beetje digibeet zoals ik): de KPN iTV app werkt niet op Nokia Streaming Box 8000 als je geen WIFI hebt. Wel als je een Chromecast hebt (?).

Werkt het wel via een Apple TV of ook niet? 

P.s. Jammer dat KPN dat niet mogelijk maakt, via iPhone zelf kan ik immers wel kijken met 4G. 

 

 

 

 


@MarjanSn . Je resumé klopt niet.

De KPN iTV app werkt nergens als je niet thuis bent. Ook via andere streamingboxen zoals MI box en Google stick met Google-TV werkt de interne KPN TV app niet buiten je eigen huisadres. En ook niet met smart-tv's waar ie in zit.

Je kunt wel de app in je smartphone, tablet gebruiken en dan casten naar de Nokiabox. (interne chromecast).

I.v.m. met E.U. regels mag alleen de app in mobiele apparaten overal gebruikt worden. Dat zijn smartphone, tablet en laptop. Die kun je dus casten.

Wil je met een app IN de box buiten de deur tv kijken dan zou je bv NLziet kunnen nemen. Maar je kunt nmm net zo goed casten van af je telefoon (app KPN iTV) naar de Nokia en het aldus op je tv zien.


@MarjanSn wifi staat hier buiten het gaat om een verbinding met het 'vaste' netwerk van KPN of dat bedraad is of via wifi maakt niet uit als het maar via uw modem/router thuis gaat. Thuis zal uw Nokia 8000 prima functioneren.

 

De ITV app is er bij mijn weten nog niet voor een AppleTV maar ook daar geld dan dezelfde restrictie voor.

Het niet kunnen of mogen is een omslachtig verhaal dat deels met rechten te maken heeft. Eenvoudig gesteld is het puur bedrijfsbeleid.

 

@PeterG is een gewone Chromecast dan niet handiger? Als dit in de Nokia is ingebouwd hoeft deze wellicht niet te worden geruild. Maar dan zijn er wel twee extra apparaten nodig. 1 als hotspot en een waarmee je cast.

 

 


@Galdor68 , @MarjanSn 

Gewone chromecast is handiger als het alleen om de KPN TV app buiten de deur gaat. Andere apps werken wel. Je moet echter voor casten op de camping wel een eigen internet aansluiting en wifi hebben! Via de algemene wifi van de camping kan casten niet. Apparaten zien elkaar daarop niet.

Dan kan het met de Hotspot van je telefoon maar dat vreet je bundel: 1,5 GB per uur!

Met dezelfde telefoon waar de Hotspot op aan staat kun je ook casten. Daar is niet nog een apparaat voor nodig. 


@PeterG hoe dan, mij lukt dat niet ik kan niet mijn Chromecast met mijn Nokia X10 verbinden en dan naar die Chromecast toe casten. Want een smartphone kan niet met zijn eigen hotspot verbinden.

 

Via de home app koppelen van de Chromecast met de hotspot op hetzelfde toestel kan niet eens. Althans ik zou niet weten hoe.

 

Bij sommige Chromecasts kan je wel mirror imaging gebruiken daar is geen wifi hotspot voor nodig dan verbind je met de wifi van de Chromecast zelf.

 

Hier worden wel opties genoemd daarbij wordt niet gemeld dat dit eerder gekoppelde Chromecasts betreft.


Bedankt voor de info allen. 
Ben aan het kijken of ik kan casten, maar dat lukt voorzover ik nu kan zien niet met de iPhone waar ook het internet vandaan komt. Het lukte net wel mijn iPad te koppelen via Home. Maar buiten afstandsbediening weet ik nog niet wat ik ermee kan. Ik weet dan alleen niet hoe ik verder moet.

 

Alles bij elkaar, best een teleurstelling. Zonder WiFi geen Kpn. Ik heb onbeperkt internet, maar zag net dat daar kennelijk ook een maximum op zit… 10gb per dag….. Nachtje erover slapen en dan maar retourneren die N-Box en terug naar de schotel 🥲

 

Helaas snap ik de rest van jullie uitleg niet zo goed. @PeterG @Galdor68 


@MarjanSn u stelt de iPhone in als Hotspot u verbind de iPad en een Chromecast of de Nokia met de Hotspot. U opent de KPN app op de iPad en als het mee zit ziet u het Chromecast icoon en kunt u naar dat apparaat de Nokia casten.


@MarjanSn u stelt de iPhone in als Hotspot u verbind de iPad en een Chromecast of de Nokia met de Hotspot. U opent de KPN app op de iPad en als het mee zit ziet u het Chromecast icoon en kunt u naar dat apparaat de Nokia casten.

Bedankt! Zo werkt het idd wel. Heb dus beide nodig. En veel onbeperkt internet 😅 


  hoe dan, mij lukt dat niet ik kan niet mijn Chromecast met mijn Nokia X10 verbinden en dan naar die Chromecast toe casten. Want een smartphone kan niet met zijn eigen hotspot verbinden

@Galdor68

Een kennis van me doet dat wel. Met de Ziggo go app.

Verder voel ik de behoefte niet. Veel te hoog verbruik met chromecast via Hotspot met mijn 5 GB bundel.  Ben ik dan in nog geen 3 uur doorheen. 

Op vakantie kijk ik eigenlijk geen tv. Dat doe ik thuis al. Geen last van FOMO hier. 


Ik weet wel zeker dat dit met de Ziggo Go app ook niet zo werkt. Geen enkele smartfoon kan met zijn eigen hotspot verbinden. En de Chromecast en het apparaat waar je vanaf cast met hetzelfde (wifi) netwerk verbinden is toch echt een vereiste.

 

Ik blijf open voor een goede beschrijving hoe dit werkt of ingesteld moet worden. Als een meelezen dit weet ik ben benieuwd.

 

Hier wordt de een telefoon optie wel beschreven en al.heb ik de Chromecast ultra met mijn telefoon en de Ziggo Go app of welke andere app dan ook werkt die methode niet.


Die Nokia streaming box 8000 heeft ook chromecast built-in, wellicht dat je dat wel kan gebruiken. Misschien niet de elegantste oplossing maar kan je het apparaat nog wel gewoon voor de andere streaming diensten gebruiken.

 


Die Nokia streaming box 8000 heeft ook chromecast built-in, wellicht dat je dat wel kan gebruiken. Misschien niet de elegantste oplossing maar kan je het apparaat nog wel gewoon voor de andere streaming diensten gebruiken.

 

Dat lijkt gebaseerd op een eerdere reactie van de topic starter inderdaad te werken.


Die Nokia streaming box 8000 heeft ook chromecast built-in, wellicht dat je dat wel kan gebruiken. Misschien niet de elegantste oplossing maar kan je het apparaat nog wel gewoon voor de andere streaming diensten gebruiken.

 

Dat lijkt gebaseerd op een eerdere reactie van de topic starter inderdaad te werken.

OK, die reactie heb ik dan even over het hoofd gezien. Lezen op de telefoon heeft ook zijn beperkingen. 😏

Er zou overigens nog een alternatief mogelijk moeten zijn door zelf thuis een VPN server op te zetten waarmee de streaming box dan contact moet maken zodat je via je verbinding thuis contact maakt. Dat echter, is voor de gevorderde gebruiker en het heeft mij de nodige hoofdbrekens gebracht ondanks aardig in de materie te zitten en ik wil die weg dan ook niet aanraden. 

 


Die Nokia streaming box 8000 heeft ook chromecast built-in, wellicht dat je dat wel kan gebruiken. Misschien niet de elegantste oplossing maar kan je het apparaat nog wel gewoon voor de andere streaming diensten gebruiken.

 

Dat lijkt gebaseerd op een eerdere reactie van de topic starter inderdaad te werken.

OK, die reactie heb ik dan even over het hoofd gezien. Lezen op de telefoon heeft ook zijn beperkingen. 😏

Er zou overigens nog een alternatief mogelijk moeten zijn door zelf thuis een VPN server op te zetten waarmee de streaming box dan contact moet maken zodat je via je verbinding thuis contact maakt. Dat echter, is voor de gevorderde gebruiker en het heeft mij de nodige hoofdbrekens gebracht ondanks aardig in de materie te zitten en ik wil die weg dan ook niet aanraden. 

 

Hallo @obelisk Begrijp ik goed dat ik thuis een VPN server moet (kan) maken en vanaf de camping (30km verder) verbinding kan maken? 
Ik ben een beetje een digibeet vandaar deze vraag.