Skip to main content
Beantwoord

NOS live app werkt niet

• March 16, 2025
  • 13 reacties
  • 237 keer bekeken

Sinds wij bij KPN zijn, heeft deze app nog nooit gewerkt. Zit bedraad aan de router, maar krijg de foutmelding: netwerk server niet gevonden. De app opent wel en het logo verschijnt ook, maar dan krijg ik die foutmelding. Ook op de wifi krijg ik dezelfde melding. Via de chromecast op een andere tv werkt dit wel. Wat gaat er niet goed?

Beste antwoord door Es1973

Maar ik kijk wel via de apple tv.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Welke ontvanger heb je bij kpn?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 16, 2025

Je bedoelt NPO Start waarschijnlijk ​@Es1973 

Heb je de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstsalleerd?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

NPO Start ging ik ook van uit, ​@JanD .

Van de HD ontvangers 2260 en 2952 weet ik dat ie belabberd werkt. Op de Arris vip5202 werkt ie al beter. Op de DIW7022 kan ik me het niet voorstellen dat ie dat probleem geeft.

Overigens kan men op de DIW7022 ook vanuit de Google Play Store de app NOS LIVE downloaden.

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2025

Sorry, het gaat om NOS Live app en die heb ik afgehaald en toch blijft hetzelfde issue ontstaan. Ik heb een VIP2925 Arris. Bij het opstarten komt het logo en dan komt de melding er is een netwerkfout opgetreden.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Bij de Arris vip2952 kun je de app niet eraf halen en opnieuw installeren.

Met dié ontvanger heb ik altijd de app(s) in mijn Samsung televisie gebruikt. Want de 2952 is verschrikkelijk traag in de apps.

Er is geen algemene fout met de app daarin. Al eens de ontvanger herstart door 'm 1 minuut uit te zetten met de schakelaar achterop? 

Anders een Frisse start. Instellingen - systeem.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Ben ik weer. Opnieuw.

het gaat om NOS Live app (...) Ik heb een VIP2925 Arris

Die zit en is niet mogelijk op de vermelde Arris vip2952.

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2025

Hmm, ok, dan stream ik dit wel via de apple tv. Of is er vanuit KPN een andere box beschikbaar die dit wel kan?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Ik zou lekker die Apple TV box gebruiken. Als je die toch hebt…

De 'nieuwe' Android TV box van kpn kan die app ook draaien. Volgens mij ook al zonder Google account. (al door kpn geïnstalleerd)

Maar die Apple box werkt toch prima?

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2025

Die werkt prima, maar als die app erop zit verwacht ik wel dat tie werkt. Gaan we het via een omweg doen. Dank jullie voor de feedback.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Ik zie de NOS LIVE app niet op de Arris vip2952.

Wel de NPO Start app (donker met oranje logo). 

Maak je niet steeds een enorme vergissing en bedoel je niet toch die van de NPO i.p.v. die van de NOS.

Die werkt prima, maar als die app erop zit verwacht ik wel dat tie werkt. Gaan we het via een omweg doen. Dank jullie voor de feedback.

Tja, de apps op de Apple TV werken enorm veel soepeler en sneller. Al vanaf het moment dat ik een smart tv had, oktober 19, heb ik de apps in de 2952 links laten liggen. Want ook in die tv zijn ze al veel sneller en soepeler.

Omwegen bestaan niet. Wel andere routes.

• Auteur
  • Topper
  • March 16, 2025

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 16, 2025

Maar ik kijk wel via de apple tv.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • March 16, 2025

Weet je zeker dat het een vip2952 is? Want het achtergrond beeld klopt ook niet met de 2952 die ik hier heb. En dat '’pijltje omhoog'’ staat hier ook niet.

Het lijkt mij eerder een app menu van de tv zelf.