Skip to main content

Is er een oplossing beschikbaar voor het dagelijks crashen van de NPO plus app? Meerdere keren per avond moet ik de app of digitale tv opnieuw starten.

Het helpt menu (op de digitale tv) heb ik al meerdere keren uitgeprobeerd maar dit biedt geen oplossing.

Heb je de  npo app plus  al eens verwijderd en dan opnieuw geïnstalleerd 

 

 


Hoe kan ik de standaard app op kanaal 205 NPO plus verwijderen @jimny ?


@Richardws je hebt helemaal gelijk ik was even in de veronderstelling dat het om een losse app ging  en ik heb nu een dik uur gekeken op kanaal 205 en niks aan de hand hier 

 


@jimny dank voor je reactie. 


Wat hinderlijk @Richardws 😑

Zou je de tv-ontvanger eens een ‘frisse start’ willen geven? Op die manier laadt hij alles software opnieuw in en hopelijk verbetert dat de werking van NPO plus!


@Maja_  terug naar fabrieksinstellingen dus. Dat zal ik proberen. Dankjewel voor de tip.


Hoe kan ik de standaard app op kanaal 205 NPO plus verwijderen @jimny ?

 

Kanaal 205 is geen kanaal, maar een snelkoppeling naar de app.

 

Welke KPN tv ontvanger heb je? 


@Maja_ gisteren heb ik de experia box l(hmb2260) naar fabrieksinstellingen terug gezet. Nu even afwachten of de storing weg is.


Ik hoop het @Richardws


@Maja_ gisteren heb ik de experia box l(hmb2260) naar fabrieksinstellingen terug gezet. Nu even afwachten of de storing weg is.

 

De Arcadyan HMB2260 is ondertussen al een aardig oud beestje.

Voor tv kijken is hij nog wel aardig goed, maar verder niet meer.

 

Misschien kijken of je je abonnement kan aanpassen naar KPN tv+

Dan krijg je de nieuwste KPN tv decoder Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box).


@Maja_ gisteren heb ik de experia box l(hmb2260) naar fabrieksinstellingen terug gezet. Nu even afwachten of de storing weg is.

Hoe gaat het tot nu toe? Is het probleem met NPO nog weer voorgekomen of gaat het goed sinds het terugzetten?


@Maja_ gisteren crashte NPO weer. Het crashen gebeurt minder vaak dan voorheen (hoop ik).

 


Heb je een redelijk recente smart-tv @Richardws ?

Dan kan je beter de apps daarin gebruiken. Ikzelf heb voor mijn 'domme’ tv (veel te oude smart) met Arris VIP2952 een Nokia streamingbox 8000 bij gekocht.

Een meer dan uitstekende en goedkopere oplossing is de Chromecast HD met Google-TV en afstandsbediening. Die is er voor net geen 4 tientjes en rond zwarte vrijdag zal er nog een tientje vanaf gaan. Voor het downloaden van de NPOstart app is wel een Google account nodig voor toegang tot de Play Store.


@PeterG hartelijk dank voor de tip, ik zal het eens uitproberen. Ik heb ook een 'domme tv’ met Chromecast. Helaas werkt het casten van de app HBO MAX niet stabiel via de chromecast.

Wel erg merkwaardig dat alle andere kanalen (!) van op KPN wel goed werken maar kanaal 205 NPO niet. Waar zou dat nu aan kunnen liggen.


Ik denk dat die app al '’te zwaar'’ is voor wat de processor aankan. Die oude boxen zijn met een truukje geschikt gemaakt voor apps. Oorspronkelijk hadden ze die helemaal niet.

Ik vind de bediening van álle apps op mijn Arris VIP2952 ook wat aan de trage kant in vergelijk met m'n Nokia 8000 en smart tv.

Ik heb ook een 'domme tv’ met Chromecast. Helaas werkt het casten van de app HBO MAX niet stabiel via de chromecast.

Welke versie heb je van Chromecast? Ik zou toch minimaal versie 3 prefereren. (snellere processor dan 2; versie 1 wordt niet meer ondersteund).

Maar eigenlijk nog beter is de nieuwe “Chromecast HD Google-TV en afstandsbediening”! Daar hoef je niet eens mee te casten. De meeste gebruikte apps als netflix en HBO zitten er standaard op. Voor nog 7000 te downloaden apps dien je een Google account te gebruiken voor toegang tot de Play Store.

 


Hoe gaat het met NPO via de Chromecast @Richardws? Gaat dat wel goed?


Hoi @Maja_ ,

Ik kijk NPO via kanaal 205. Helaas crasht dit nog steeds.

Daarnaast probeer ik via apps op tv NPO app te kijken. Ook die crasht. Heb de indruk dat kanaal 205 en de NPO app hetzelfde zijn.
Kanaal 205 is trouwens het enige kanaal van KPN dat crasht op mijn tv alle andere tv kanalen werken wel naar behoren.

Voor mij is het niet helder waar het aan ligt de settop box van KPN of kanaal 205 / NPO app. 

Als alternatief / noodoplossing cast ik de NPO app op mijn telefoon naar de chromecast. Dit gaat ook wel eens mis. Dat geldt zeker voor de app HBO Max op de telefoon. 


Zender 205 is inderdaad de ‘short cut’ naar de NPO app dus die zijn hetzelfde inderdaad. 

Aangezien het ook wel eens mis gaat met NPO kijken via de Chromecast, zou het mij verbazen als dit puur aan de settop box zou liggen. Of gaat dat juist wel goed en doel je met het misgaan énkel op HBO Max?

Je zou hoe dan ook kunnen overwegen om over te stappen op onze nieuwste abonnementen, daarbij maak je dan ook de overstap naar TV+ en dan krijg je een ontvanger waar Google TV bij in zit. Je hebt dan alle apps beschikbaar via de tv-ontvanger en hoeft niet meer met de Chromecast aan de slag 😊


@Maja_ 

Het lijkt me redelijk om te verwachten dat de settop box van KPN ervoor zorgt dat ik de tv zenders goed kan ontvangen. Daar betaal ik immers maandelijks een behoorlijk bedrag voor . Ik vind dat ik mag verwachten dat de zenders goed te ontvangen zijn èn dat KPN daarvogaat zorgen.

 

Dat ik daarnaast zelf een Chromecast heb gekocht om HBOMax te kijken dat toen niet via KPN kon doet niet terzake. Het is erg vervelend dat ook deze app problemen geeft.

 

Het kopen van nog een nieuwe dienst van KPN kan nooit de oplossing van dit probleem zijn.


Het gaat niet om het kopen van een nieuwe dienst, maar om je abonnement aanpassen naar ons meest actuele aanbod. Zeker als je al een wat ouder abonnement hebt, kan dat elke maand ook nog eens voordelig uitpakken ten opzichte van je huidige maandelijkse kosten 🙂

Dat je gebruik maakt van een HMB2260 geeft aan dat je abonnement in ieder geval een aantal jaren geleden is afgesloten, dus tenzij je in tussentijd alweer iets gewijzigd hebt kan het zeker geen kwaad om je recente facturen te vergelijken met de kosten van onze nieuwe TV+ abonnementen!

Je hebt uiteraard helemaal gelijk dat je KPN apparatuur gewoon moet doen wat het hoort te doen, en gelukkig is dat ook zo aangezien alles verder goed werkt. Het gebruiken van een externe app, in dit geval NPO, is niet iets waar je extra voor betaalt. De NPO app heeft in het recente verleden meerdere klachten opgeleverd waardoor NPO de app heeft vernieuwd en er minder problemen mee zouden moeten zijn. Ik heb echt sterk het vermoeden dat de klachten die jij ervaart ook veroorzaakt worden door de app zelf, en niet door iets waar we bij KPN invloed op hebben.