Skip to main content

Waar is de app van de npo gebleven ?

Hallo @Puckie ,

NPO Start is geen Android-TV-App meer, je kan via sideloading installeren maar de origineel app bij firmware TV+Box wordt niet meer geupdated

 


Wat een gekkigheid, zelfs de VRT app zit in het pakket en de npo app is er uit gehaald waarom dat!


@Puckie Ik gok dat het komt omdat NPO zijn website en app's aan het updaten is. Ik gebruik op dit moment de NPO Beta iOS app. De site is al live. Ik denk dat dit voorbereidingen zijn.


Er zijn klachten over de nieuwe versie en het blokkeren van de oude versie. 
https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.uitzendinggemist

Probeer anders via Kodi (en Android TV) met de niet officiële NPO addons plugin.video.uzg en/of Retrospect.
 


VRT app?

De NPO start app wordt geüpdated van uit de Google Play Store. Als je echter je ontvanger (TV+ Sagemcom DIW7022) niet hebt ingelogd/aangemeld met een Google Account heeft ie er geen toegang toe. En kan ie de update niet binnen krijgen.

Daardoor is ie niet geüpdated. Maar wordt de oude versie ook niet meer ondersteund en dus niet opgestart van uit de servers van de NPO.


VRT Max , de Belg terugkijken en vooruitkijken net als in de npo app!

ik kijk nu via m’n iPad  en stream zo naar mijn tv, omslachtig of via de Google store, ook omslachtig!

een app in de kpn dienst is zoveel eenvoudiger, we moeten nou weer eindeloos wachten als we de kpn hierover bellen of langs deze weg waar het dan moeilijk word uitgelegd, niet fijn.

uiteindelijk zal het wel weer goed komen!

 

 


Als je TV+ niet is aangemeld op een Google (account) dan wordt NPO start momenteel niet vernieuwd.

De situatie is inmiddels bekend en opgepakt bij kpn (tv team).

Het lijkt mij kleine moeite om specifiek voor je tv box even een apart Google account te maken lijkt mij. Of het account te gebruiken wat je al voor je telefoon gebruikt. Als je dat per sé niet wilt … het team is ermee bezig.

uiteindelijk zal het wel weer goed komen!

De situatie is duidelijk bij het team hoor. Dus hier gaan we van uit.


VRT Max , de Belg terugkijken en vooruitkijken net als in de npo app!

Werkt die op de box zonder inloggen / account, @Puckie ?

Ik probeer het wel eens via https://www.vrt.be/vrtmax/ maar die vraagt altijd om inloggen. En buiten België is geen account te maken.


Als je een vpn server hebt en je zet de server in België kan je alles van de VRT Max streamen!

wel met een account!


Hmm, wordt mij al iets te ingewikkeld. Ik ken alleen Proton vpn voor Nederland, VS en Japan in de gratis versie.

En kan je het zo instellen dat alleen VRT MAX via die vpn loopt? Want anders werkt volgens mij ook de TV+ app niet.


Hoi Peter, ik kijk de VRT op m’n iPad met Goose als betaalde vpn, en de VRT app op je tv moet je eerst opzoeken in de Google store en dan streamen van de iPad naar de tv, ingewikkeld!


@PeterG In ProtonVPN kan je met split tunneling bepalen welke IPs of welke Apps wel of niet door VPN gerouted worden. Met andere VPN diensten kan je een persistant route vastleggen dat traffics voor bepaalde IPs door VPN gaan

B.V. voor windows

route print -4

Interface List
 11 …. Mijn Super Geheim VPN

route -p add IP-adres_van_VRT 10.xx.xx.xx if 11

10.xx.xx.xx is VPN-gateway en 11 is de VPN-interfaceÂ