Skip to main content
Vraag

NPO Plus app beeld bevriest op TV+ Box

• 25 november 2024
  • 17 reacties
  • 93 keer bekeken

Het is nog steeds frustrerend. KPN doe er wat aan! Op de TV+ box kun je de NPO Plus app gebruiken. Maar gisterenavond bevriest het beeld weer na een half uur kijken. Vanmiddag bevriest het beeld om de haverklap. Dit is echt geen doen.

17 reacties

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 28 november 2024

Hoi ​@Bernardo99, dat is niet prettig kijken inderdaad. Op het moment dat de app vastloopt, bevriest het dan of gebeurt er meer? Krijg je bijvoorbeeld ook een foutmelding? Werken de menu's nog wel als het beeld bevriest, of stopt dat ook?

Hoe is de TV+ Box verbonden met het KPN modem, is dat met een kabel, draadloos of anders?

Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Om mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig zoals je merkt.

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 28 november 2024

In eerste instantie bevriest het beeld en reageert de app niet meer op wat voor actie dan ook vanaf de afstandbediening. Geen menu's meer, want die kunnen niet opgeroepen worden. Als ik uiteindelijk wel uit de NPO app kan komen, dan verschijnt vaak (maar niet altijd) de melding dat er geen internet verbinding is. Als ik dan in het systeem-menu van de TV+ box controleer wat de status is, dan blijkt de box wel gewoon verbonden te zijn. Soms is even wachten dan wel de oplossing, want dan reageert alles weer. Maar soms moet de stroom van de box af en dan helemaal opnieuw starten. Bijzonder is ook dat ik merk dat het probleem zich vaker voordoet als ik op een avond verschillende keren de NPO app start en afsluit.

De TV+ box is met kabel verbonden met het modem.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 29 november 2024

Dank je, op het moment dat de NPO app die melding geeft, werken andere apps dan nog wel? Als je voor je iets doet dan bijvoorbeeld Netflix of YouTube opent, kan je daarin nog wel kijken of geeft dat dan een soortgelijke melding? 

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 29 november 2024

Omdat de TV Box+ aangeeft dat er geen internet verbinding is (behalve via het menu dat er wel verbinding is), werkt verder niets. Geen TV, geen andere app's, niet terugkijken etc.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 30 november 2024

Is dit de enige TV+ Box die je hebt, of heb je er nog een? Als je er nog een hebt, zou je ze dan eens van plek kunnen ruilen om te kijken of het met de ontvanger mee gaat, of dat het op dezelfde plek blijft met de andere ontvanger?

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 4 december 2024

Ik heb er meerdere. Maar even omwisselen dat gaat niet. De afstandsbedieningen zijn geprogrammeerd voor het TV toestel en die verschillen. Dus nee, dat is geen optie.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 5 december 2024

De afstandsbediening hoeft niet mee, die kan daar je op dezelfde plek blijven gebruiken. Om te kijken waar dit zit is het wel handig om de ontvangers van plek te ruilen.

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 3 januari 2025

Enige tijd geprobeerd met één van de andere Boxen. Probleem blijft bestaan. Het kan uren goed gaan, maar dan stopt NPO Plus en het beeld bevriest. Melding dat er geen internet verbinding is, terwijl de box zelf in het menu aangeeft dat er wél internet verbinding is (via kabel). Het merkwaardige blijft dat dit probleem zich alleen bij de NPO Start/Plus app voordoet.

Dus nogmaals hierbij een beroep om dit probleem op te lossen.

Overigens is er kennelijk onlangs een wijziging aangebracht. Bij het starten van de app wordt nu gevraagd naar het profiel. Dat is op zich prima. Maar vreemd is dan weer dat er in het berichtengebied een melding komt te staan “NPO Start Onbekend".

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 3 januari 2025

De NPO Start app heeft vorige maand een update gehad zo te zien inderdaad, de profielen hebben ze toen vermoedelijk toegevoegd. Die update is van de NPO zelf, dus wat ze toegevoegd hebben is voor ons niet zichtbaar.

Ook jouw andere TV+ Box vertoont hetzelfde dus. Is die ook via een directe kabel aangesloten? En als je een andere app gebruikt, dan krijg je deze melding helemaal ooit in beeld?

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 3 januari 2025

Ja, de andere TV+ Box is/was ook aangesloten via kabel. En inderdaad, bij een andere app heb ik deze melding nog nooit gehad.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 6 januari 2025

Het is een raar probleem dus. We gaan het doorgeven aan de ontwikkelaars zodat zij er een blik op kunnen werpen. Als daar een terugkoppeling op komt delen we het hier.

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 18 februari 2025

Het was een tijdje rustig en ik was al van plan te melden dat het probleem is opgelost. Maar sinds een paar weken komt het nog erger terug. En de update van het netwerk in onze buurt verergert het probleem nog meer. Nu zelfs plotseling de app helemaal weg. Na enige minuten wel weer te starten. Maar toch: het probleem een frustrerend probleem.

Wederom de oproep aan KPN: wat gaan jullie hier aan doen? Mijn geduld wordt wel erg op de proef gesteld, zeker in relatie tot het bedrag dat KPN maandelijks incasseert!

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 20 februari 2025

Het netwerk buitenshuis heeft geen invloed of de app helemaal weg is, wegvallen van de verbinding kan daar mogelijk wel door komen maar om dat te zeggen hebben we te weinig informatie. Neemt niet weg dat de app niet hoort te verdwijnen natuurlijk. Heb je het alleen als je de NPO Start app op de de TV+ Box gebruikt, of ook als je die bijvoorbeeld op je Smart TV gebruikt?

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 20 februari 2025

Beste Jasper,

1 maand gelden was het antwoord dat het aan de ontwikkelaars wordt doorgegeven. Nu weer nieuwe vragen? Ik heb geen idee of de losse app dit probleem ook heeft, want het is nu juist het enorme voordeel dat hij in de box zit. Dus dan heb je geen smart TV op internet nodig. Ik ben ook niet van plan dit te testen, want ik betaal voor de box en verwacht dus dat het een product is dat doet waarvoor ik betaal.

Als KPN niet van plan is om hier iets aan te doen, dan vind ik dat een wanprestatie. Geld terug dus.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 21 februari 2025

De apps op de TV+ Box maken wij niet, die maakt de partij zelf. Het kan zijn dat de NPO Start app een update gehad heeft, en dat het daardoor terugkwam. Door de app op een ander apparaat te proberen kan blijken of het met de app te maken heeft, of met iets anders. Wij zien niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij vertelt. Als we iets niet weten, is het moeilijk om mee te denken en moeten we het dus wel vragen. 

• Auteur
  • Helper
  • 27 reacties
  • 25 februari 2025

Gisteravond een nieuw fenomeen. Een opgenomen uitzending bekeken. Na ongeveer 5 minuten bevroor het beeld om vrij kort daarna zwart te worden. Met de terugknop naar het startscherm. Daar stond alles nog gewoon online. Herstarten opgenomen uitzending gaf een foutmelding met iets als "….no back-end respons….”. Na een paar keer proberen herstartte de opgenomen uitzending wel weer. Het lijkt wel een beetje op de problemen met de NPO Plus app, maar dan net weer iets anders.

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 16196 reacties
  • 26 februari 2025

Dat klinkt inderdaad als iets anders, bij een opname komt het beeld vanaf onze kant, en bij de NPO app komt het beeld vanaf de NPO. Het kan zijn dat er even een hick-up was toen je de opname probeerde te kijken en dat die na een paar keer voorbij was en weer werkte.

Had je de NPO app ook al kunnen testen op een ander apparaat voor het vergelijk?

Reageer