Skip to main content

Gister nog gebruikt - nu is hij weg: npo plus op mijn tv. 
Gewone Npo doet het niet. Je moet inloggen met een Google-account, maar die heb ik niet. Overslaan brengt je weer terug bij het startscherm.

Hoe krijg ik Npo plus weer aan de praat?

Er is geen aparte npo plus. 

Het is de npo start die je moet hebben. Als je daarop inlogt kom je in het npo plus aanbod. 

Hij lijkt hier geel maar is oranje. 

 

 


Bij mij is de NPO app ook ineens ook verdwenen, terwijl alle andere Apps er nog wel op staan. Via instellingen kan je er ook niet meer gewoon inkomen, kan namelijk ineens niet meer zonder een google account. Echt heel erg vervelend. Ik gebruikte die app vaak. k heb ook geen idee hoe dit opgelost kan worden. 


Ik merk dat geleidelijk de NPO app wordt geüpdatet naar de vernieuwde versie op Android TV. Dat zal het euvel wel zijn. Even weer zoeken in de Google Play Store naar NPO. De NPO Beta app is ook nog aanwezig.

Op de TV zelf (Sony TV met Android TV) is de NPO app al vernieuwd.
Op de TV+ box is de app nog niet vernieuwd (gelukkig).
De app is (helaas) nog niet af.

Wat ook een groot gemis is, de LIVE radiozenders met meekijk functie in de studio. Die zijn verdwenen en daar is geen vervangende app voor op Android TV. Ik mag hopen dat dit nog terug komt, anders is de vernieuwing geen verbetering.


NPO Start is geen Android-TV-App meer, je kan via sideloading installeren maar de origineel app bij firmware TV+Box wordt niet meer geupdated

 


NPO Start is geen Android-TV-App meer, je kan via sideloading installeren maar de origineel app bij firmware TV+Box wordt niet meer geupdated

 

Bedankt voor de reactie. Oke de NPO app zit dus niet meer in (de firmware van) de TV+Box. Duidelijk, echt heel erg jammer. "Sideloading"  is dan neem ik aan dat het alleen nog via google account gebruikt kan worden? 


NPO Start is geen Android-TV-App meer, je kan via sideloading installeren maar de origineel app bij firmware TV+Box wordt niet meer geupdated

 

Even geduld. De NPO app komt gewoon weer beschikbaar voor Android TV en dus ook op de TV+box. Er is nu een overgang naar de nieuwe versie. Ik heb de NPO Beta app nog op de TV+ box staan. Dat wordt geleidelijk de nieuwe NPO app.

https://service.npo.nl/onderwerp/technische-zaken#wanneer-is-de-nieuwe-app-beschikbaar
en via:
https://service.npo.nl/onderwerp/technische-zaken#wat-moet-ik-doen-om-het-nieuwe-platform-te-zien

 

En ik zie dat de NPO Luister app in de toekomst komt met weer LIVE Kijkradio:

https://service.npo.nl/onderwerp/technische-zaken#waar-kan-ik-nu-live-radio-kijken


@Mar31 Sideloading betekent dat je of de APK-file op de TV+Box koperen en via een file manager installeren of Ontwikkelaar-Optie activeren en vanaf PC/Mac de APK-File op TV+Box installeren. Sideloading vereist geen Google-Account


Ik heb een week of 2 geleden de bèta app gedownload door NP in de zoekbox van de Play Store te typen. Dus geen NPO.

En hier staat ook nog de oude NPO start app in het rijtje van KPN op de tv+ box.

Open ik 'm echter bij de Nokia Android-TV box, zelfde button, is het daar de nieuwe. 


Hallo allemaal,

We hebben nu een aantal weken van die nieuwe tv-kastjes van kpn. Maar sinds gisteren was voor ons o.a. de NPO app niet meer toegankelijk. Er werd gevraagd om in te loggen met een Google account 🤨…..

Als ik vervolgens op ‘overslaan’ klikte kwam ik geen steek verder en kwam ik weer bij hetzelfde scherm uit, oftewel ik heb ‘gedwongen’ een Google mailaccount aangemaakt en zodoende was ik weer in de gelegenheid om apps te openen.

Mijn vrouw is weer helemaal blij dat ze weer naar haar series kan kijken, maar ik vind het toch wel een beetje vreemd dat ik ‘verplicht’ word om een Google account aan te maken zodat ik gebruik kan maken van apps. 
Is dit niet een beetje apart? Of kan iemand me in begrijpelijke taal uitleggen waarom dit sinds gisteren ineens nodig is?

Vriendelijke groet,

Jeroen 

 


Hoi, @JeroenG. 

De NPO is bezig de app te vernieuwen. Ik hoor meer berichten dat ie dan tijdelijk niet werkt.

Op mijn Nokia Android-TV box kreeg ik ook een inlogverzoek op de app. Maar dat was niet Google. En eronder stond gewoon de aanklikbare linktekst verder zonder inloggen . Na aanklikken daarvan kon ik door.

Op mijn TV+ box was het gisteren nog de oude versie…. Maar de NPO is het in batches aan het aanpassen. Vandaag tv nog niet aan gehad; wel radio.

In mijn Samsung TV is het nog steeds de oude versie. De TV+ daarop gebruik ik alleen voor TV van KPN.


Inderdaad een onaangename verrassing dat na de update onaangekondigd de NPO app verdwenen is. En zonder er ook maar iets over te communiceren. De NPO app is nog wel beschikbaar, dus dat wekt bij mij de indruk dat KPN op eigen houtje besloten heeft om de app er uit te halen. Dit is geen manier om met je klanten om te gaan. Slechte zaak!

Ik zou zeggen: meteen weer terugzetten in een nieuwe update en pas wijzigen zodra er een nieuwe versie is. Dat is de normale gang van zaken. Wellicht dat je dan voor NPO Plus opnieuw moet inloggen, maar daar is wel overheen te komen (mits KPN dat gewoon even aangekondigd, zoals elke ondernemer die goed met zijn klanten wil omgaan dat zou doen).


De nieuwe app is zo ie zo een drama. Die kan alleen maar beter worden


@Bernardo99 . KPN heeft helemaal niets met de NPO app gedaan. I.i.g. niet verwijderd ofzo.

Zowel in de DIW7022 als de Arris VIP2952 is ie hier nooit verdwenen. Wel vernieuwd.


Onder "beheer favorieten” aanklikken, daar staat de app gewoon.


  1. Ik heb het over de KPN TV+ box met Android TV
  2. de app stond op alle 3 de boxen die ik gebruik, onder Favorieten met daarin mijn inloggegevens voor NPO Plus
  3. na de recente update is de app verdwenen uit de Favorieten en wel op alle 3 de boxen
  4. hij is nog wel te selecteren en aan favorieten toe te voegen. Maar zodra je de app start kom je in het inlogscherm van Google Play. Als je dat overslaat (ik wil niet inloggen met Google Play en heb dat ook nooit hoeven te doen) dan kom je weer terug in het startscherm van KPN TV+.

Kortom: de app is er nog wel, maar hij is niet meer te gebruiken.


1 ik ook en wij allemaal hier

2 hier is de app nooit weg geweest 

3 ik had 'm sowieso niet in favorieten 

4 Google inlog? Als het goed is krijg je onderstaand. 

Je moet niet de app button hebben waar bèta bij staat. Die heeft de npo opgeheven. 
Met die app i NPO start bèta ] werd ik ook naar de Google Play Store verwezen.

Dit krijg je als je de eerste keer de juiste app opent.

Maar je kunt 'm altijd opnieuw uit de Google Play Store halen natuurlijk.


Dan maar even wat beelden:

Het systeem
En de balk met de app
En dit gebeurt er als je de app start

Dus helaas niet een login op NPO.

De vraag blijft dus: wat nu?


Bij mij werkt ie prima op de TV+ box. Ik kom via die gewoon in (het nieuwe) npo start. Vreemd dat het aanklikken van NPO start bij jouw die Google geeft.

kpn tv+ app en firmware zijn gewoon de laatsten. 

Enige oplossing lijkt mij: app verwijderen en opnieuw uit de Google Play Store halen. Je bent toch wel op Google ingelogd op de box?

Anders is de enige opties een harde reset. Maar dan ben je al je instellingen kwijt. Hij blijft dan alleen ingelogd op de TV+ app. Rest wordt opnieuw ingeladen.


Dank voor je snelle reactie. Toch vind ik dit wel heel vreemd. Dat er op 1 box iets mis kan gaan bij de update, dat kan. Maar dat het op alle 3 fout is gegaan? Dat lijkt mij sterk. Bovendien ben ik niet de enige bij wie dit fout is gegaan.

En nee, ik ben niet ingelogd op Google. Ik vind dat de KPN dat niet mag verlangen van zijn klanten. Ik heb een contract met KPN en niet met Google en heb er geen behoefte aan om Google mee te laten kijken.


Heb je ‘iets’ gedaan met de apps toen ze het eventjes niet deden???

KPN “kijkt” mee...

Google kijkt niet mee. Zouden ze het wel héél druk krijgen met misschien wel een miljard devices wereldwijd. Je kunt natuurlijk gewoon een Google account maken en alleen voor de kpn boxen gebruiken. Geen man overboord.

Ik neem aan dat je ook geen Apple TV hebt. Kunnen die ook niet meekijken.

Ik zal een moderator een seintje geven. Dan kan die het team laten meekijken. Je gegevens staan wel in je forumprofiel?

 


Niets gedaan met de apps. Graag even een moderator inseinen. Mijn gegevens staan in het profiel

Alvast dank en een prettige avond.

Ben

 


En nee, ik ben niet ingelogd op Google.

Dan is dat zeer waarschijnlijk de oorzaak van het issue dat jij ervaart.

Heb je die NPO Start app zelf op jouw TV+ Box geïnstalleerd want mij is niet bekend dat deze app vooraf door KPN geïnstalleerd wordt.


Inderdaad: ik denk dat dit de oorzaak is, vooral vanwege het feit dat het probleem zich op alle 3 de boxen voordoet. Dat zou betekenen dat KPN in de nieuwste update dat heeft veranderd. Tot de nieuwste update heb ik NPO Start prima kunnen gebruiken zonder ingelogd te zijn bij Google. De inloggegevens voor NPO Plus werden keurig onthouden.

En nee, de app heb ik zeker niet zelf geïnstalleerd; dat was altijd al een standaard vanuit KPN. Klik maar op de afstandsbediening op “Apps”. Dan zou je hem moeten zien.


@Bernardo99 KPN heeft niet veranderd, de verouderd NPO App wordt niet geupdated als je geen toegaan tot Google Playstore heb, en NPO heeft beslist dat de oude App geblokkeerd wordt zodat je ben verplicht nieuwe versie van NPO Start te downloaden en installeren. Maar zonder Google Account of goed kennis van ICT gaat je dat niet lukken


Inmiddels heb ik terugkoppeling.

De situatie zonder ingelogd te zijn bij Google is inmiddels bekend. Het team is bezig dit op te lossen.

Er zal wel een update voor komen binnenkort.