Skip to main content

Vraag is vaker gesteld maar hoe ik de Npo plus moet downloaden op televisie lees ik nergens. Heel simpel: ben geabonneerd op Netflix en NPO Plus maar zie geen app van NPO Plus bij de apps op aanbod KPN . Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Hoe krijg ik npo plus op mijn tv?
 

Een Chromecast met Google TV is de prettigste oplossing naar mijn mening omdat je er geen telefoon bij nodig hebt de streaming te starten. Zelf gebruik ik overigens en vergelijkbaar apparaat van het merk Nokia. Deze oplossing is wel ongeveer dubbel zo duur als de simpele Chromecast.


Ik heb het dus niet over een app op de smart tv (ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer), maar over de app als tv kanaal. Net zoals Netflix op kanaal 200, Prime. 

Die app is er niet bij KPN en zal er zeer waarschijnlijk ook niet gaan komen op de huidige TV ontvangers.

Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu. Als je bij die NPO-Start-app een serie zoekt, zie je dat je toekomstige afleveringen alleen met een NPO-Plus-abonnement kunt bekijken. We klikten op zo'n aflevering en kregen toen de mogelijkheid ons NPO-Plus-abonnement te koppelen aan de tv-app (via de mobiel en een QR-code op het scherm). We kijken nu naar NPO Plus direct op de tv, waar we vroeger via een hdmi-aansluiting het abonnement op de laptop gebruikten.


Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu.

???

Er is naar mijn weten geen NPO Start app op de.2260, 2952 en 5202. Ook de 8001 heeft geen NPO Start app maar daarvoor geldt dat er sowieso geen apps meer bij gaan komen.


Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu.

???

Er is naar mijn weten geen NPO Start app op de.2260, 2952 en 5202. Ook de 8001 heeft geen NPO Start app maar daarvoor geldt dat er sowieso geen apps meer bij gaan komen.

Misschien leg ik verkeerde verbanden, maar op onze LG G1 65 inch 4K Smart OLED TV draait de app NPO Start, te bedienen met de LG-afstandsbediening, dus niet met die van de decoder.


Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu.

???

Er is naar mijn weten geen NPO Start app op de.2260, 2952 en 5202. Ook de 8001 heeft geen NPO Start app maar daarvoor geldt dat er sowieso geen apps meer bij gaan komen.

Misschien leg ik verkeerde verbanden, maar op onze LG G1 65 inch 4K Smart OLED TV draait de app NPO Start, te bedienen met de LG-afstandsbediening, dus niet met die van de decoder.

Dat gaat volledig buiten de KPN om. Iedereen kan NPO start gebruiken als die een internet verbinding heeft. Voor de plus variant sluit je een abonnement af bij de NPO. Overigens gaat de KPN sowieso niet over apps op de TV behalve hun eigen app. 


Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu.

???

Er is naar mijn weten geen NPO Start app op de.2260, 2952 en 5202. Ook de 8001 heeft geen NPO Start app maar daarvoor geldt dat er sowieso geen apps meer bij gaan komen.

Misschien leg ik verkeerde verbanden, maar op onze LG G1 65 inch 4K Smart OLED TV draait de app NPO Start, te bedienen met de LG-afstandsbediening, dus niet met die van de decoder.

Dat gaat volledig buiten de KPN om. Iedereen kan NPO start gebruiken als die een internet verbinding heeft. Voor de plus variant sluit je een abonnement af bij de NPO. Overigens gaat de KPN sowieso niet over apps op de TV behalve hun eigen app. 

 

En de KPN tv decoder werkt op Linux.

En de meeste willen hier geen app voor maken.

Maar op een Smart tv of Chromecast of computer, kan je er perfect naar kijken.😉


Ik heb het dus niet over een app op de smart tv (ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer), maar over de app als tv kanaal. Net zoals Netflix op kanaal 200, Prime. 

Die app is er niet bij KPN en zal er zeer waarschijnlijk ook niet gaan komen op de huidige TV ontvangers.

Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu. Als je bij die NPO-Start-app een serie zoekt, zie je dat je toekomstige afleveringen alleen met een NPO-Plus-abonnement kunt bekijken. We klikten op zo'n aflevering en kregen toen de mogelijkheid ons NPO-Plus-abonnement te koppelen aan de tv-app (via de mobiel en een QR-code op het scherm). We kijken nu naar NPO Plus direct op de tv, waar we vroeger via een hdmi-aansluiting het abonnement op de laptop gebruikten.

Mag ik je vragen hoe je dat in detail hebt gedaan. Ik kan in de NPO app op mijn smartphone of tablet geen optie vinden om NPO plus te koppelen aan de tv app. Ik hoor het graag. 


Ik heb het dus niet over een app op de smart tv (ik heb trouwens een oude Bravia dus die kan niet zoveel meer), maar over de app als tv kanaal. Net zoals Netflix op kanaal 200, Prime. 

Die app is er niet bij KPN en zal er zeer waarschijnlijk ook niet gaan komen op de huidige TV ontvangers.

Zojuist voor het eerst ingelogd op de app NPO Start. Deze zit standaard bij KPN-basispakket, in ieder geval nu. Als je bij die NPO-Start-app een serie zoekt, zie je dat je toekomstige afleveringen alleen met een NPO-Plus-abonnement kunt bekijken. We klikten op zo'n aflevering en kregen toen de mogelijkheid ons NPO-Plus-abonnement te koppelen aan de tv-app (via de mobiel en een QR-code op het scherm). We kijken nu naar NPO Plus direct op de tv, waar we vroeger via een hdmi-aansluiting het abonnement op de laptop gebruikten.

Mag ik je vragen hoe je dat in detail hebt gedaan. Ik kan in de NPO app op mijn smartphone of tablet geen optie vinden om NPO plus te koppelen aan de tv app. Ik hoor het graag. 

Wij hadden al een NPO-Plusaccount, maar vonden op onze nieuwe tv geen NPO-Plusapplicatie. Echter, toen we de NPO-applicatie starten die er wel was, zagen we ook alle Start- en Plus-opties (blijkbaar zijn de verschillende apps nu geïntegreerd). We zochten en vonden van een serie een aflevering die we nog niet hadden gezien en kregen toen de vraag naar onze NPO ID, waarbij we een code konden invoeren of een QR-code scannen.

Ik kan het nu niet meer naspelen, omdat de koppeling er al ligt...


Beste Vossenburcht,

dank voor je reactie. Als ik je goed begrijp ben je gewoon via het normale tv menu op de KPN ontvanger een programma gaan kijken dat je eigenlijk via NPO plus had moeten bekijken. Klopt dat?

Ik heb namelijk ook al een NPO plus account dus dan zou dat op die manier moeten lukken. Ik ga het uitproberen. 


Dit heeft dus niets met KPN te maken. Maar NPO heeft gewoon zelf de app op de smarttv uitgebreid. Denk ik.


Beste Vossenburcht,

dank voor je reactie. Als ik je goed begrijp ben je gewoon via het normale tv menu op de KPN ontvanger een programma gaan kijken dat je eigenlijk via NPO plus had moeten bekijken. Klopt dat?

Ik heb namelijk ook al een NPO plus account dus dan zou dat op die manier moeten lukken. Ik ga het uitproberen. 

De NPO-app staat los van de KPN-ontvanger, hij wordt aangeboden via het webOS van de tv zelf. Je gebruikt alleen de afstandsbediening van de tv. Als wij op de home-knop klikken zien we:

 


Dank je wel. De NPO app staat niet op mijn tv en kan ik ook niet toevoegen. Denk dat ik het dan moet streamen via AppleTV. Jammer dat er geen eenvoudige mogelijkheid is om NPO plus via KPN te bekijken zoals dat bij Ziggo ook was. Zijn toch beiden Nederlandse bedrijven.


@LBJansen

Wat voor tv heb je en is het wel een model bedoelt voor de Nederlandse markt? Een Samsung moet dan bv eindigen op XXN bijvoorbeeld. Dan heb je toegang tot de app store inclusief apps alleen voor Nederland.

De app die je moet hebben heeft dat oranje NPO logo en is de NPO start app. Als je daarop (rechtsboven) inlogt kom je op het NPO plus aanbod. Er is geen aparte NPO plus app.

Enne. Dankzij het internet en apparaten in winkels 😉 zijn we juist onafhankelijk van onze internet provider :)

De provider hebben meer apps niet dan wel.

Alleen Ziggo en KPN bieden apps aan op hun ontvanger.
Beiden hebben ze niet: Discovery+, Disney+, Rakuten, HBOmax e.a.

KPN biedt Pathé aan via “Films huren".


Hallo PeterG, ik heb een Sony, model Bravia KD-55X8005C. Met Ziggo werkte het prima.

 


Hallo PeterG, ik heb een Sony, model Bravia KD-55X8005C. Met Ziggo werkte het prima.

 

@LBJansen.

“Met Ziggo werkte het prima”, maar niet via die oude tv zelf. Die tv is van begin 2015. Die is gewoon te oud voor de NPO start app. NPO ondersteunt het nog met modellen van af 2018. Ik heb een Sony uit dat jaar. Daar zit de app op, maar is retetraag. Via streaming met Chromecast en de box (en de Samsung tv uit 2019 werkt NPOstart/plus prima).

Je kunt je tv goedkoop upgraden naar een moderne smart-tv met een streamingbox of -stick. Hij is (nog) te mooi om al door een jongere smart-tv te vervangen.

Oh, ik lees het nogmaals door en zie dat je al een streamingbox hebt.

Apps werken prima met KPN. Godzijdank zijn we met streaming apparaatjes juist niet afhankelijk van onze providers. Toch? Ik gebruik geen van de apps op de KPN ontvanger. Maar via chromecast, Nokia streamingbox 8000 en de grote smart-tv in de kamer. Via de ontvanger kijk ik alleen tv zenders.

De aanschaf van zo’n apparaatje heb je er snel genoeg uit door bij het minder dure kpn (dan Ziggo) te blijven lijkt mij.


Hi all,

De NPO Start app is nu beschikbaar bij KPN. Hier lees je meer:

 


Fijn om te horen.

 

Nu alleen nog zorgen dat programma’s in de app sneller beschikbaar zijn en ik ben helemaal tevreden na mijn overstap van Ziggo. Het duurt nu ongeveer 45 minuten voordat je in de app een programma terug kunt kijken. Bij Ziggo was dat direct beschikbaar.