Skip to main content
Antwoord

NPO plus app valt steeds uit

• September 20, 2025
  • 18 reacties
  • 261 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

De NPO plus app valt steeds uit, beeld wordt zwart. TV uitzetten en weer aan, opnieuw naar de app, programma weer opzoeken en weer verder kijken. 
Heeft iemand een oplossing?

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@EdithVol, je bent al een eind op weg geholpen zo te zien. Deze tv-ontvanger is hier inderdaad niet meer geschikt voor zoals genoemd. Als je telefonisch contact opneemt kan dit samen met jou bekeken worden.

Als je een smart tv hebt is het ook mogelijk op de NPO app daarop te installeren, dan kan je het bedienen met de afstandsbediening van de tv zelf.

18 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2025

Hallo ​@EdithVol ,

Heb je jouw TV bekabeld aangesloten op internet? Dat werkt beter dan dat de verbinding via WiFi loopt. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2025

Hoi, dat is vervelend. 

Welke ontvanger heb je? (Zie voorkant ontvanger)

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Beste Peter, we hebben de HMB2260. 

Groet, Edith 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Hallo ​@EdithVol ,

Heb je jouw TV bekabeld aangesloten op internet? Dat werkt beter dan dat de verbinding via WiFi loopt. 

Nee niet bekabeld. De monteur zei dat via wifi prima was. Nu hebben we ook alleen maar problemen met de app van de NPO. Al het andere werkt wel goed zonder uit te vallen. 

• September 21, 2025

Deze tv ontvanger heeft niets te maken met de NPO Plus app. Want die kan hier niet eens op geïnstalleerd worden.

Je hebt een smarttv. Daarop gebruik je de NPO Plus app. En je bedient de tv dan met de afstandsbediening van de tv. Niet met de witte KPN afstandsbediening. 

Correct? 

Die tv zal waarschijnlijk via WiFi verbonden zijn. Het zou beter zijn als die tv ook met een utp kabel verbonden zou zijn met de Experiabox/KPN Box. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2025

Die app gaat op die meer dan 11 jaar oude ontvanger niet (goed) werken. De Arcadyan HMB2260 bij mijn moeder liep er direct compleet op vast.

Ze gebruikt de NPO start/plus app in haar smart-tv. Ook nu ze de Arris VIP5202 ontvanger heeft. Daarop hebben we 'm zelfs nog nooit geprobeerd. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Deze tv ontvanger heeft niets te maken met de NPO Plus app. Want die kan hier niet eens op geïnstalleerd worden.

Je hebt een smarttv. Daarop gebruik je de NPO Plus app. En je bedient de tv dan met de afstandsbediening van de tv. Niet met de witte KPN afstandsbediening. 

Correct? 

Die tv zal waarschijnlijk via WiFi verbonden zijn. Het zou beter zijn als die tv ook met een utp kabel verbonden zou zijn met de Experiabox/KPN Box. 

Ik heb echt geen idee wat met wat te maken heeft. Daar hoop ik hier achter te komen. 

We bedienen alles met de witte kpn afstandsbediening. En we kunnen zowel via de app als via kanaal 205 naar NPO plus, bij beiden hetzelfde probleem. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • September 21, 2025

Hallo ​@EdithVol ,

Nee niet bekabeld. De monteur zei dat via wifi prima was. Nu hebben we ook alleen maar problemen met de app van de NPO. Al het andere werkt wel goed zonder uit te vallen. 

Je kunt altijd proberen om de TV alsnog bekabeld aan te sluiten op internet. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 21, 2025

Hallo ​@EdithVol ,

Je kunt altijd proberen om de TV alsnog bekabeld aan te sluiten op internet. 

Ja dat gaan we proberen. Hopelijk is dat de oplossing. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 21, 2025

We bedienen alles met de witte kpn afstandsbediening. En we kunnen zowel via de app als via kanaal 205 naar NPO plus, bij beiden hetzelfde probleem. 

Tja, is 1 app. 205 is snelkoppeling naar de app.

Maar.... hij gaat echt niet werken op die vreselijk oude hoogbejaarde Arcadyan HMB2260. 

Bel kpn en zeg dat je ontvanger stuk is. Vraag bij de persoon die aan de lijn komt omruil naar de Arris VIP5202. Daarop werkt ie wel, want die is moderner en veel snellere processor. 

Heb je een smart-tv niet ouder dan 2017 dan zal NPO Start/Plus daarin het beste werken. 

Jasper van KPN
Moderator
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 23, 2025

Welkom op de community ​@EdithVol, je bent al een eind op weg geholpen zo te zien. Deze tv-ontvanger is hier inderdaad niet meer geschikt voor zoals genoemd. Als je telefonisch contact opneemt kan dit samen met jou bekeken worden.

Als je een smart tv hebt is het ook mogelijk op de NPO app daarop te installeren, dan kan je het bedienen met de afstandsbediening van de tv zelf.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • September 23, 2025

Bedankt allemaal voor de tips. We gaan ermee aan de slag. 

• Nieuwkomer
  • September 26, 2025

voor mij geld hetzelfde probleem met NPO PLUS. ik heb een ARRIS ontvanger van 2017-01 VIP2952 V2.

Verder geen internet of wifi problemen. alleen met npo plus. telefonisch contact krijgen met KPN nog niet gelukt. de chatbot begrijpt me niet en laat me van alles controleren na inloggen.

graag een echte oplossing. andere tv ontvanger vragen, zegt de tv man van Expert.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • September 26, 2025

graag een echte oplossing. andere tv ontvanger vragen, zegt de tv man van Expert.

En daar heeft deze Expert gelijk in ​@Frustated . Deels. Want als je gewoon een smart-tv hebt gebruik je beter die. Die is er op gemaakt. 

Bij de Arris VIP2952 is jaren geleden kunstgrepen toegepast om apps toe te voegen aan iets wat daar meer dan 10 jaar geleden helemaal niet voor ontwikkeld is.

Misschien wil kpn je ontvanger omruilen voor de Arris VIP5202. Die werkt wat beter met apps.

Of neem het allernieuwste abonnement. Met een echte mediaspeler als ontvanger. 

Het gratis nummer van kpn is 0800-0402 ( <- indien mobiel aantikken om te bellen)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.
Of plan een terugbelverzoek.
Storingen, blokkeren sim zijn 24/7 te melden.
Je kunt ook contact opnemen via Facebook messengerInstagram en X.com.

• Nieuwkomer
  • September 26, 2025

Hallo Peter,  

Wat een snelle reactie. Dan ga ik bellen en kijken voor een vervangende ontvanger.

Dankjewel

• Deelnemer
  • October 14, 2025

Blijft waardeloos dat de mensen van kpn dit probleem met de arris ontvangers steeds ontkennen en geen oplossing bieden. 

Ze hopen dan dat je een smart tv hebt van recente datum zodat je zelf de app moet installeren. 

Geen probleem van kpn meer.

Ik zit nu met de gebakken peren en een steeds uitvallende app op een verouderde ontvanger die wat mij betreft door kpn vervangen dient te worden. 

Ik betaal niet voor niets ruim 75 euro voor tv en internet. 

Gebeurt er nog iets kpn?

Een ontevreden klant.

• Nieuwkomer
  • October 17, 2025

inmiddels heb ik een nieuwe ontvanger gekregen. De KPN medewerker was supervriendelijk en meedenkend. hij begon wel eerst over heb je dit gedaan, heb je dat geprobeerd enz. Maar dat had ik al en het loste mijn probleem niet op. Toen ik zei dat ik een heel oud kastje had (arris vip2952), gaf hij ook toe dat het wel verouderd was en dat ik een nieuwe kon krijgen. de arris vip5202 of de tv+ box. voor de tv+ box moest ik iets in mijn abonnement aanpassen, dat zou bijna niks in kosten schelen. maar daar had ik geen zin in :). ik heb de 5202 genomen en mijn probleem van uitvallende apps heb ik tot nu toe niet meer gehad.

Zo erg is KPN dus toch niet :)

• Deelnemer
  • October 21, 2025

Inmiddels ook een nieuwe ontvanger gekregen (moest op het postnl punt uitgewisseld worden)
Na 1 dag nog geen rare dingen.

Nu nog een verse router die tegelijkertijd het eerste superwifi punt is, zodat ik wat verder in huis kom met het signaal.

Toch een beetje tevreden.