Skip to main content

Na een software update van de TV moest ik opnieuw inloggen bij mijn NPO plus.

Voorheen kon ik direct de koppelcode in de app op mijn mobiel invoeren, nu zie ik dat venstertje niet meer. Nergens te vinden. Ben tot vannacht 2 uur bezig geweest. 
kan iemand mij op weg helpen???

Je kunt 'm alleen koppelen via een browser. Niet via de nieuwe npo start app op je telefoon.

Volg de instructies op het scherm van de tv als je      Inloggen      kiest.

QR code scannen of via een browser naar de link id.npo.nl/koppel gaan. Daar mogelijk dan eerst inloggen en vervolgens de cijfercode overnemen om te koppelen met npo start op tv (danwel die in de ontvanger).


Hartelijk dank. Ik ga het vanavond uitvoeren en laat het weten


Op de site wordt gevraagd naar een acht-cijferige code. De koppel code op de tv bevat ook letters en er zijn er geen 8 maar 7. Hoe nu?


Gebruik je de NPO app op een Arris of Arcadyan ontvanger van kpn? Daar op is nog de oude. En kun je niet meer mee inloggen omdat dié code (geeft inderdaad 7 posities met cijfers en letters) niet meer ondersteund wordt door de NPO.

Hè! Ik heb op NPO start 'gewoon' een koppel code met 8 cijfers.

 


Ik gebruik AppleTV. Ik heb zojuist de nieuwe NPO app geinstalleerd en nu kan ik helemaal niets meer. Wat opkomt is de NPO start pagina, maar geen opties voor live of ontdekken zoals op mij telefoon. Ik vraag me af waar ze mee bezig zijn bij NPO.


Hoi @Robert Wynands 

Het menu met live enzo zit nu aan de linkerkant 'verstopt’. Even op “pijltje links” drukken of op de '’terug'’ knop en het komt te voorschijn.

 

Meer info over de nieuwe NPOstart

https://service.npo.nl/onderwerp/technische-zaken#category-nieuwe-npo-start 


Dat werkt wel op een smart tv, maar helaas niet op Apple TV. Het start scherm is het enige scherm en er is nergens een menu. Zelfs de keuze voor een profiel komt niet in beeld. 


Een kleine zoektocht wijst uit dat je niet de enige bent die dit ervaart met de nieuwe app op Apple TV, @Robert Wynands . Zie eerste alinea:

https://www.iculture.nl/nieuws/npo-start-app-vernieuwd-stabieler/ 


Ja ik zie het. Hopelijk wordt een oplossing snel gevonden. Bedankt voor de informatie. 


. @Robert Wynands 

https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-en-kpn-ondervinden-problemen-met-npoapp-ook-niet-goed-werkend-op-appleapparaten/

 


Zie ook hier.

Er zijn dus problemen bij Ziggo en KPN met de NPO app.


Je kunt 'm alleen koppelen via een browser. Niet via de nieuwe npo start app op je telefoon.

Volg de instructies op het scherm van de tv als je      Inloggen      kiest.

QR code scannen of via een browser naar de link id.npo.nl/koppel gaan. Daar mogelijk dan eerst inloggen en vervolgens de cijfercode overnemen om te koppelen met npo start op tv (danwel die in de ontvanger).

 

Hi Peter, ik heb hetzelfde problemen met koppelen. QR code scannen werkt niet, dan kom ik op de homepage van NPO Start. Als ik via een browser op de computer naar jouw link ga, dan krijg ik inderdaad dat veld, maar met daarboven: 

 

Het formulier bevat ongeldige invoer:

  • The userCode field is required.

Wat doe ik fout? Ik heb de app ook al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd op de tv, maar dat hielp ook precies niets. Alvast dank voor je hulp! We hebben trouwens een Philips-tv….. kan het ook daaraan liggen?

Groeten en thnx voor je respons!


Ik krijg dit via de link http://id.npo.nl/koppel voor inloggen. Hier geen account voor npo dus verder kom ik niet. Maar na inloggen zou je gewoon de 8 cijferige code moeten kunnen invoeren. @Fleur1978 

 We hebben trouwens een Philips-tv….. kan het ook daaraan liggen?

Het klinkt alsof je de oude app nog hebt. Die bevat via QR de link http://npostart.nl/koppel

ofzo. Dat is de oude. Evenals de 7 positie code met cijfers en letters. Die werkt ook niet meer. 

Alleen een Philips met Android-TV ondersteunt de nieuwe app nog. De oude werkt vanaf 1 december niet meer. 

 


Ik krijg dit via de link http://id.npo.nl/koppel voor inloggen. Hier geen account voor npo dus verder kom ik niet. Maar na inloggen zou je gewoon de 8 cijferige code moeten kunnen invoeren. @Fleur1978 

 We hebben trouwens een Philips-tv….. kan het ook daaraan liggen?

Het klinkt alsof je de oude app nog hebt. Die bevat via QR de link http://npostart.nl/koppel

ofzo. Dat is de oude. Evenals de 7 positie code met cijfers en letters. Die werkt ook niet meer. 

Alleen een Philips met Android-TV ondersteunt de nieuwe app nog. De oude werkt vanaf 1 december niet meer. 

 

 

 

Gek, ik krijg dit. En ik denk dat we dan inderdaad de oude app hebben, die het overigens vorige week dan al niet meer deed. Maar - domme vraag waarschijnlijk, sorry hiervoor 😉 - hoe krijg ik dan de nieuwe app? Ik heb de oude er al eens afgegooid en toen opnieuw de NPO app geïnstalleerd, maar dat was wel uit de bestaande lijst met apps. Tv heeft Android, dus dat zou wel moeten werken dan.


Dat bovenstaande koppel scherm is prima!

Daar vul je de 8 cijfers in die je als koppel code krijgt in de app op tv.

Maar aangezien je via die QR de oude link krijgt zal dat ook wel de oude koppel code zijn.

Als dat iets is als SD5R43D, dan heb je nog de oude app. Die kan je niet meer koppelen. En die app werkt per 1 december helemaal niet meer. 

!! Het kan zijn dat je nu 2 apps hebt. En steeds de oude opent! Hij zal waarschijnlijk nog een keer bij je apps staan. Dat is dan de nieuwe. Ik had 'm na updaten ook 2 x in de Android-TV box 😉


De NPO heeft hier al een mededing over geplaatst op hun eigen website, het is tijdelijk niet mogelijk om alle apparaten te kunnen koppelen aan je NPO Start of Plus account.

Account koppelen/connecten 

Dit is tijdelijk nog niet met alle apparaten mogelijk door de technische vernieuwing van NPO Start. Excuses voor het ongemak. 

Bron: NPO


Goedenavond, ik heb een LG smart tv en ik kom er niet in. Ook mijn tv geeft maar 7 cijfers en geen link! En vanaf morgen doet de app het sowieso niet meer.  Waarom hebben jullie de app al uitgefaseerd als je geen vervanger hebt? Ik kan me niet voorstellen dat gebruikers van NPO start daar blij mee zijn. 


Neem contact op met de npo @Maaike152 .

De nieuwe app kun je uit de app store van LG halen. Gaat niet vanzelf!

In de kpn ontvanger zit wel de nieuwe app. Anders blijft je smartphone of tablet een mogelijkheid. Via laptop http://npo.nl/start.

Kpn is geen partij tussen LG en de aanbieder van de app, namelijk npo.

Dit is het klanten forum van kpn. En hier ben je wat dat betreft dan een roepende in de woestijn. 


Wat een prut zooi heeft npo er van gemaakt 


Dat bovenstaande koppel scherm is prima!

Daar vul je de 8 cijfers in die je als koppel code krijgt in de app op tv.

Maar aangezien je via die QR de oude link krijgt zal dat ook wel de oude koppel code zijn.

Als dat iets is als SD5R43D, dan heb je nog de oude app. Die kan je niet meer koppelen. En die app werkt per 1 december helemaal niet meer. 

!! Het kan zijn dat je nu 2 apps hebt. En steeds de oude opent! Hij zal waarschijnlijk nog een keer bij je apps staan. Dat is dan de nieuwe. Ik had 'm na updaten ook 2 x in de Android-TV box 😉

 

Ik kan niets invullen in het koppelscherm, dat is het probleem (waarschijnlijk door de foutcode?) 


Dat bovenstaande koppel scherm is prima!

Daar vul je de 8 cijfers in die je als koppel code krijgt in de app op tv.

Maar aangezien je via die QR de oude link krijgt zal dat ook wel de oude koppel code zijn.

Als dat iets is als SD5R43D, dan heb je nog de oude app. Die kan je niet meer koppelen. En die app werkt per 1 december helemaal niet meer. 

!! Het kan zijn dat je nu 2 apps hebt. En steeds de oude opent! Hij zal waarschijnlijk nog een keer bij je apps staan. Dat is dan de nieuwe. Ik had 'm na updaten ook 2 x in de Android-TV box 😉

HET WERKT! 🙂 Dank dank!

 


Hoe ga ik nu weer npo plus op mijn TV kijken?


Goedenavond, ik heb een LG smart tv en ik kom er niet in. Ook mijn tv geeft maar 7 cijfers en geen link! En vanaf morgen doet de app het sowieso niet meer.  Waarom hebben jullie de app al uitgefaseerd als je geen vervanger hebt? Ik kan me niet voorstellen dat gebruikers van NPO start daar blij mee zijn. 

 

Wat @PeterG al schreef is de NPO Start app eigendom van de NPO in Hilversum, die gaan over het wisselen van de oude app naar de vernieuwde app op alle apparaten en app stores.

In de app store van LG (WebOs) is de vernieuwde app nog niet beschikbaar gesteld, aangezien ik zelf ook een LG Oled televisie heb, waar de update nog niet beschikbaar is.
De NPO (de eigenaar van deze app) zal de vernieuwde app in stappen gaan uitrollen, waarbij het als eerste beschikbaar komt in de app stores van Google Play en de Apple Store.
Wanneer de LG televisies met het besturingssysteem WebOs aan de beurt zijn, kan ik je ook niet zeggen, dus het is gewoonweg elke dag even checken of hij al beschikbaar is.

Maar zoals gezegd, heeft KPN als provider daar helemaal geen invloed op!


Hoe ga ik nu weer npo plus op mijn TV kijken?

Via de KPN+ TV ontvanger (mist je die bezit) of Apple TV 4K.
Maar je kunt ook vanachter je PC (of via een laptop) inloggen op NPO start of Plus, en daar tijdelijk kijken naar je programma's en series.

Wanneer alle televisies zijn voorzien van de vernieuwde app, weten ze alleen bij de NPO.
Dus de aankomende dagen met regelmaat de App Store op je televisie checken.


Hallo, ook ik heb grote problemen met de vernieuwde NPO Plus app. Voor de goede orde: ik heb geen smart tv maar een oude Panasonic. De oude NPO plus app werkte hierop prima. 
De vernieuwde app is waardeloos. Start uiterst traag op, duurt minuten. Als ik uiteindelijk bij de series kom (duurt ook weer minuten) gebeurt er vaak minutenlang niets.

Om bij de app te komen gebruik ik het uitvalmenu van mijn tv ontvanger VIP 2952. Een email gestuurd naar NPO. Je krijgt gewoon geen antwoord. Als je de reviews bekijkt dan krijgt NPO voor meer dan 90% 1 ster!

Dus vandaag de NPO klantenservice gebeld. Op de vraag welk tv toestel ik heb (een oude Panasonic dus) werd gezegd dat Panasonic niet meer wordt ondersteund. Mijn antwoord was dat ik dus wel de  vernieuwde app kan krijgen op dit oude toestel en als gezegd slechts erg traag. De mevrouw kon me niet zeggen waarom mijn Panasonic nog steeds de app laat zien. Schiet mij maar lek…..