Skip to main content

 

Kijk je via onze tv ontvanger?
Neem dan ons topic over de nieuwe NPO app per 1 december door.


Kijk je via de Smart TV?
Verwijder oude app en download de nieuwe. Neem ook de NPO Start pagina van de NPO zelf door. Daar houden ze ook de huidige problemen bij en zie je de technische zaken die je nodig hebt om de app te gebruiken. 

Hoi, zodra ik op mijn smart TV de NPO Plus app open verschijnt er een scherm met een rood kruis met de tekst ‘Sorry, you have been blocked'.
Er lijkt geen actie mogelijk op het scherm zelf. Wat kan ik doen? Of is dit een probleem dat bij NPO ligt?
Dank alvast,


Update: inmiddels zie ik dit op de KPN site staan:

Op de interactieve tv-ontvangers gaan wij donderdag 30 november de bestaande NPO app vervangen door de nieuwe. Hier merk je zelf weinig van. 

Het gaat dan om de volgende ontvangers:

  • Arris VIP5202
  • Arris VIP2952
  • Arcadyan HMB2260

Ik beschik over de laatste, de HMB2260.

Theo


Hallo @TheoF ,

Sinds gisteren is er een nieuwe NPO-app. Heb je die al in gebruik genomen? De oude is vervallen. Lees er hier meer over:

Heb je een Samsung TV? Daar zijn nu veel problemen mee. Dat is doorgegeven en er komt (hopelijk) binnenkort een oplossing voor. 

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Hoi @Noordzee ,

Dank voor je reactie. Ja, heb inderdaad een Samsung. En als ik het goed begrijp zou de app automatisch vervangen worden. Dan moet ik het misschien maar gewoon even afwachten.

Dank!

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Ik heb om mijn Samsung de “oude” NPO app moeten verwijderen en de “nieuwe” op de balk geplaatst. De “oude” gaf die melding. Bij mij lijkt het alsof de app niet vervangen werd maar er werd gewoon een nieuwe versie toegevoegd. Dat kan bij jou ook het geval zijn.

Als je het niet helemaal zeker weet, gewoon uit je app lijst alle NPO apps verwijderen en dan opnieuw installeren, dan zou het goed moeten komen.

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Npo start werkt niet meer op mijn LG tv. Niet via pagina 205 en niet via de npo-app. Krijg daar de melding “you have been blocked” Op de Ipad werkt de app nog wel. Wat is de oplossing?


Met de vernieuwde NPO start zijn er problemen met het afspelen van programma's. Deze spelen supertraag af of helemaal niet. Het lijkt er op alsof een programma op NPO start voordurend aan het bufferen is. Het programma speelt dan ongeveer 5 seconden af, en staat daarn weer voor 10-20 seconden stil.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank.


Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn nogal wat mensen met een Samsung tv. Hebben die dan allemaal deze blokkage? Ik vind het storend dat die nieuwe app blijkbaar niet goed is getest op de meest voorkomende apparaten. Ik reken erop dat dit snel wordt opgelost. Ik heb geen zin om lang op m’n telefoon tv te kijken.

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Ik heb om mijn Samsung de “oude” NPO app moeten verwijderen en de “nieuwe” op de balk geplaatst. De “oude” gaf die melding. Bij mij lijkt het alsof de app niet vervangen werd maar er werd gewoon een nieuwe versie toegevoegd. Dat kan bij jou ook het geval zijn.

Als je het niet helemaal zeker weet, gewoon uit je app lijst alle NPO apps verwijderen en dan opnieuw installeren, dan zou het goed moeten komen.

Dank je, dat ga ik proberen.

Theo

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Ik heb hetzelfde probleem. Er zijn nogal wat mensen met een Samsung tv. Hebben die dan allemaal deze blokkage? Ik vind het storend dat die nieuwe app blijkbaar niet goed is getest op de meest voorkomende apparaten. Ik reken erop dat dit snel wordt opgelost. Ik heb geen zin om lang op m’n telefoon tv te kijken.

Helemaal eens!

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Hi @Irrie en @Art65!

Ik heb jullie topics even samengevoegd met deze. We krijgen namelijk meerdere meldingen over de NPO Start app binnen. 

Als je via de Smart TV app kijkt dan gaat dit buiten ons om, neem dan de NPO pagina door:

Kijk je via de Smart TV?
Verwijder oude app en download de nieuwe. Neem ook de NPO Start pagina van de NPO zelf door. Daar houden ze ook de huidige problemen bij en zie je de technische zaken die je nodig hebt om de app te gebruiken. 

 


Samsung heeft de NPO app al geupdated maar de oude niet verwijdert, let op dat jullie de juiste installeren

 

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst


Gisteren mijn tv en apparaten gekoppeld aan nieuwe NPO app en nu geeft de samsung tv aan “blocked’.  fijn hoor. zoek het uit.

 

Admin: bericht naar lopend topic verplaatst


Beste @Mia Stax, welkom! Gebruik jij de NPO app op de Smart tv of via de tv-ontvanger? Kan je het startbericht van dit topic eens doornemen? 


Hallo allemaal, ik heb een aantal van jullie berichten naar dit topic verplaatst. Lees het startbericht even door. Willen jullie daarnaast je forumprofiel aanvullen met je adres en klantnummer en hier nog even laten weten:

  • of je via de Smart tv of via de tv-ontvanger kijken
  • welk merk/type tv en/of tv-ontvanger je hebt
  • welke versie van de app je hebt

Ter informatie de melding beteffende het geblokkeerd zijn kan ook samenhangen met het stoppen van HBBTV bij de NPO, daarvoor zal in de TV dit moeten worden uitgeschakeld.

Voor Samsungs deze methode.

Instellingen - Zenders-Expert instellingen - HBBtv instellingen.

Dataservices in of uitschakelen moet dan op uit. (Geen groen bolletje)

 

Voor andere merken zal ook gekeken kunnen worden of HBBTV aan of uit staat.

 

Naast de ondersteunig enkele TV merken en operating systemen heeft de NPO ook deze dienst gestopt.

 

 

  • Philips
  • Panasonic (al sinds 14 november)
  • Loewe
  • Hisense
  • Sony
  • HBBTV
  • Oudere versies van Samsung (voor Tizen 3.0)

Bron


Met de vernieuwde NPO start zijn er problemen met het afspelen van programma's. Deze spelen supertraag af of helemaal niet. Het lijkt er op alsof een programma op NPO start voordurend aan hetzelfde bufferen is. Het programma speelt dan ongeveer 5 seconden af, en staat daarn weer voor 10-20 seconden stil.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Bij voorbaat dank.

  

 

Heb het zelfde ben er mee gestopt en me plus stop gezet.

Is geen beginnen aan zo.

Op de app van mijn tv nooit problemen gehad.

Maar helaas werkt deze niet meer


@Maryh dit staat bijna zeker los van de app, het zal een instelling in de TV zelf betreffen.

 

Herstel uw reactie verkeerd gelezen. U heeft een ander probleem wat niet met het geblokkeerd zijn verband houd.


Ik heb om mijn Samsung de “oude” NPO app moeten verwijderen en de “nieuwe” op de balk geplaatst. De “oude” gaf die melding. Bij mij lijkt het alsof de app niet vervangen werd maar er werd gewoon een nieuwe versie toegevoegd. Dat kan bij jou ook het geval zijn.

Als je het niet helemaal zeker weet, gewoon uit je app lijst alle NPO apps verwijderen en dan opnieuw installeren, dan zou het goed moeten komen.

 

Admin: bericht naar juiste topic verplaatst

Heb het uiteindelijk voor elkaar gekregen. Heb de oude app kunnen verwijderen en de nieuwe gevonden in het app menu van mijn Samsung tv. Om de nieuwe NPO te kunnen installeren moest ik eerst mijn Samsung account activeren (wist niet dat ik er een had). Met veel gepiel (emailadres en wachtwoord mbv afstandsbediening invoeren) uiteindelijk de nieuwe app aan de praat. Wat een gedoe. Niet iets waar KPN veel aan kan doen denk ik. NPO des te meer.


Via kanaal 205 op de kpn afstandsbediening lukt het inmiddels. Via de app niet.


Via kanaal 205 op de kpn afstandsbediening lukt het inmiddels. Via de app niet.

Dat is vreemd 205 is wezenlijk een 'snelkoppeling' naar de app, maar wat lukt niet via de app icon zelf?


Via de app zie ik “sorry, you have been blocked”. Het probleem is voor mij opgelost omdat ik via de kpn afstandsbediening naar npo start kan gaan. 


 

Via de app zie ik “sorry, you have been blocked”. Het probleem is voor mij opgelost omdat ik via de kpn afstandsbediening naar npo start kan gaan. 

 

Blijkbaar zit er achter de app icon via het apps menu een verkeerde link, dan zal dit bij meer klanten plaatsvinden. 


Vreemd, @Irrie! Heb jij jouw tv-ontvanger al eens gereset? Welke ontvanger gebruik jij?


Ik kan inmiddels gewoon naar npo start via de afstandsbediening. Via de app heb ik alleen maar geprobeerd toen het via de afstandsbediening niet lukte. Mijn probleem is opgelost. 


Ik kan inmiddels gewoon naar npo start via de afstandsbediening. Via de app heb ik alleen maar geprobeerd toen het via de afstandsbediening niet lukte. Mijn probleem is opgelost. 

Deze methode gebruiken is natuurlijk niet echt een oplossing. Het moet direct via de app ook goed gaan.