Skip to main content

Wij kijken NPO plus via de tv-ontvanger (HMB2260). Gemiddeld 1 x per uur schakelt de tv uit en stopt NPO Plus. We moeten dan alles weer opstarten om verder te kijken. De tv ontvanger is bedraad op internet aangesloten. Het euvel deed zich ook voor met de oude ontvanger (overigens ook een 2260) en de software is opnieuw opgestart. We hebben de Experiabox 12. Hoe los ik dit op?

Sorry, het is niet de tv maar de ontvanger schakelt zich uit.


Hoi @gwa, welkom op ons forum!
Dat hoort ie niet te doen! Geeft hij ook iets van een foutmelding?
Kun je hem eens een Frisse start geven?


Zoals aangegeven heb ik een nieuwe ontvanger geinstalleerd en dan wordt er automatisch een frisse start uitgevoerd, niet? Hij geeft geen foutmelding. Hij schakelt de ontvanger onaangekondigd plotseling uit, kan na 5 minuten, maar soms ook na een uur.


Ik moet dus de ontvanger weer aanzetten vanaf de standby-stand, weer naar de NPO plus app gaan, de film weer opzoeken en die starten. Gelukkig heeft-ie wel onthouden waar we gebleven waren.

Nu is dit een KPN forum. Het zou natuurlijk ook aan NPO plus kunnen liggen….


ik heb precies heltzelfde probleem als gwa vermeld.


Ook als je hem nieuw hebt is bij dit soort dingen een frisse start wel een beetje de eerste stap om software issues uit te sluiten, wil je dat toch even proberen?
@Josses008K als de frisse start het voor jou niet oplost, wil je dan een eigen topic aanmaken? Dit is niet een algemeen bekend issue dus is het handiger als we dit als los geval behandelen.


Kan er niet een peiling gehouden worden om te kijken hoeveel mensen er tegenwoordig (aanhoudende) problemen ervaren met het gebruik van de apps op de oudere ontvangers?