Skip to main content

Hallo,

Sinds een tijdje kijk ik graag De slimste mens. De huidige afleveringen kan ik gewoon goed zien, maar ik heb bedacht om eens oude seizoenen te bekijken. Het probleem is echter dat als ik naar oude afleveringen ga en die wil bekijken de aflevering soms zo maar stopt, of hapert. Wat er dan gebeurt soms is dat er tijdens het kijken een stukje wordt teruggespoeld wat ik al gezien had, of dat hij compleet vastloopt en als ik dan wat indruk dan staat de tijd op 0:00:00 en kan ik niet eens meer afspelen, vooruitspoelen, etc. Dus moet ik de aflevering eerst weer opnieuw openen en dan helemaal vooruitspoelen naar waar ik gebleven was, en dit duurt heel lang binnen de npo app.

Ik heb kpn nog maar een jaartje, dus ik gok dat ik een van de nieuwere kastjes zou moeten hebben? Zo’n kleine vierkante heb ik.

Ik zie al veel topics met mensen die problemen hebben met vastlopers op npo, maar heb nog geen een oplossing gevonden. Ook ben ik nog niet dit specifieke probleem tegengekomen.

Ik hoop dat iemand kan helpen. 

Welke KPN tv decoder heb je?

Of kijk je via de app op de Smart tv? 


Welke KPN tv decoder heb je?

Of kijk je via de app op de Smart tv? 

Uhm ik heb er niet zoveel verstand van. Hoe kom ik hier achter? Ik heb dat kleine vierkante kastje van kpn voor tv, sinds vorig jaar lid.


Staat voorop of onder de KPN tv ontvanger. 

 

U bent nu een jaar abonnee bij KPN begrijp ik?

Dan gok ik erop dat u de Arris VIP 5202 hebt.

Dat is 1 van de weinige KPN tv decoders die ik nooit heb gehad.

 

Maar misschien kunt u uw abonnement omzetten (als hij meer dan 1 jaar oud is) en overstappen op KPN tv+ abonnement.

Dan krijgt u de Sagacom DIW7022 (KPN tv+ box)

Dat is een Android box en daarop werken de app's voor stramingsdiensten beter. 


Ah, ja ik denk inderdaad dat ik die heb: Arris VIP 5202. Is overstappen kosteloos? Wat zijn de verschillen verder tussen die 2? Zijn er nadelen aan verbonden?


Ah, ja ik denk inderdaad dat ik die heb: Arris VIP 5202. Is overstappen kosteloos? Wat zijn de verschillen verder tussen die 2? Zijn er nadelen aan verbonden?

 

Als je huidige abonnement ouder is dan 1 jaar, dan kan je overstappen op een nieuw abonnement bij KPN.

Bel hiervoor gratis 0800-0402 bellen en zeggen dat je wilt overstappen naar het nieuwe abonnement

KPN tv+


Hey @J0ran, welkom! Irritant kijken als het hapert. Het kan helpen om de tv-ontvanger af en toe te herstarten. 

 

Wat betreft overstappen naar TV+. Joop benoemt al dat het kan als je huidige abonnement minimaal 1 jaar oud is.

Je vroeg ook nog naar verschillen. De interface en mogelijkheden van de TV+ Box zijn wel duidelijk anders dan die van je huidige Box. Je leest er meer over op onze TV pagina.

Verder kun je nog onze kennisbank bekijken. We hebben een categorie speciaal voor TV+ met allerlei artikelen over hoe je dingen doet. Daar staan ook veel screenshots in van hoe het eruitziet. 


Hey @J0ran, welkom! Irritant kijken als het hapert. Het kan helpen om de tv-ontvanger af en toe te herstarten. 

 

Wat betreft overstappen naar TV+. Joop benoemt al dat het kan als je huidige abonnement minimaal 1 jaar oud is.

Je vroeg ook nog naar verschillen. De interface en mogelijkheden van de TV+ Box zijn wel duidelijk anders dan die van je huidige Box. Je leest er meer over op onze TV pagina.

Verder kun je nog onze kennisbank bekijken. We hebben een categorie speciaal voor TV+ met allerlei artikelen over hoe je dingen doet. Daar staan ook veel screenshots in van hoe het eruitziet. 

 

Dankjulliewel! Heb zojuist mijn abonnement verlengt, deze had ik toevallig sinds 5 september vorig jaar, dus net een jaar verstreken. Hierbij gelijk TV+ gekozen en hoger internet (wat blijkbaar goedkoper was dan lager internet afgelopen jaar). Ik ben benieuwd hoe goed het gaat werken allemaal.


Ik zie wel dat nu ik mijn abonnement verlengt heb dat er in het overzicht staat dat “Glasvezel upgrade” verwijderd wordt? Wat houdt dit in? Het leest alsof ik hierdoor niet langer gebruik zou maken van glasvezel, maar dat lijkt me nogal apart?

 

 


Als je nu op glas zit, dan blijft dat ook sowieso zo, @J0ran. Dus daarin kan ik je geruststellen. Deze Glasvezel Upgrade is het administratieve dingetje dat ervoor zorgt dat je bij je abonnement ook daadwerkelijk de gelijke upload krijgt. Dus, bijvoorbeeld, dat je ook daadwerkelijk 100/100 hebt, in plaats van 100/10 zoals op een koper abonnement. 

Deze hoort dus niet verwijderd te worden. Maar, het kan voorkomen dat jouw glasvezelaansluiting ook aangepast wordt naar een ander type. Daarbij kan het dan ook gebeuren dat de Glasvezel Upgrade verwijderd en opnieuw toegevoegd wordt. Alleen, omdat ik hem niet zie staan onder Toegevoegde diensten wil ik dit toch even checken. Zou je daarvoor je  forumprofiel willen invullen? Reageer even weer als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik het na.


Als je nu op glas zit, dan blijft dat ook sowieso zo, @J0ran. Dus daarin kan ik je geruststellen. Deze Glasvezel Upgrade is het administratieve dingetje dat ervoor zorgt dat je bij je abonnement ook daadwerkelijk de gelijke upload krijgt. Dus, bijvoorbeeld, dat je ook daadwerkelijk 100/100 hebt, in plaats van 100/10 zoals op een koper abonnement. 

Deze hoort dus niet verwijderd te worden. Maar, het kan voorkomen dat jouw glasvezelaansluiting ook aangepast wordt naar een ander type. Daarbij kan het dan ook gebeuren dat de Glasvezel Upgrade verwijderd en opnieuw toegevoegd wordt. Alleen, omdat ik hem niet zie staan onder Toegevoegde diensten wil ik dit toch even checken. Zou je daarvoor je  forumprofiel willen invullen? Reageer even weer als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik het na.

Oké dat is fijn!

Ik heb het forumprofiel ingevuld.


Beste @J0ran, ik kan bevestigen dat het helemaal in orde is. Je bent nu overgezet naar 1000/1000 (dus 1 Gbit/s) en daar hoeft niet apart nog een glasvezelupgrade bij. Het abonnement heeft van zichzelf al de juiste snelheid en daarom is de glasvezelupgrade ‘verwijderd'. 


Beste @J0ran, ik kan bevestigen dat het helemaal in orde is. Je bent nu overgezet naar 1000/1000 (dus 1 Gbit/s) en daar hoeft niet apart nog een glasvezelupgrade bij. Het abonnement heeft van zichzelf al de juiste snelheid en daarom is de glasvezelupgrade ‘verwijderd'. 

Top!

 

Ik ben over het algemeen erg tevreden over de nieuwe kpn tv+ box. Ik heb alleen nog een probleem met het kijken van bepaalde Netflix series. Als ik verder wil kijken naar bijv. de serie Community aflv 4 van seizoen 2, gaat die heel langzaam laden en blijft het hangen op 25%. Ook andere afleveringen wilde die niet inladen. Andere films en series wilde wel.

Ik heb de app al geprobeerd opnieuw op te starten, opnieuw ingelogd (via mobiel), kastje herstarten, app via andere manier openen (zowel via home als Netflix knop).

Wat zou het kunnen zijn en kan iemand hierbij helpen?


Dat is typisch inderdaad @J0ran, heb je dat alleen bij Netflix series, of ook bij andere apps op de VIP5202 ontvanger?

Je kunt deze ontvanger ook een reset geven (bij stap 3), de Netflix app zal daarmee, net als de rest van de ontvanger, opnieuw worden geïnstalleerd.


Nee alleen bij Netflix en alleen eigenlijk gehad tot nu toe bij die specifieke serie en aflevering.

Moet zeggen dat ik nu na een tijdje weer proberen het probleem niet meer heb, dus snap niet zo goed waardoor het komt en hoe ik dat in de toekomst zou moeten verhelpen.

 


Hmm vreemd, het kan best ook een dingetje aan de kant van Netflix zijn geweest wat tijdelijk van aard was. Post gerust nog even een berichtje als we iets voor je kunnen doen.


Oplossing voor het haperen van npostart: Adblock installeren. Dan ben je de commercials meteen kwijt en verloopt het bufferen vlekkeloos.


Oplossing voor het haperen van npostart: Adblock installeren. Dan ben je de commercials meteen kwijt en verloopt het bufferen vlekkeloos.

Op je TV? kan dat?


Reageer