Skip to main content

NPO start plus zou moeten werken sinds kort. Nadat ik de app heb geinstalleerd kan ik inderdaad op de rode knop drukken van pagina 205. Daarna is het beeld zwart. Wanneer ik de TV home knop indruk kom ik weer op pagina 205. Dat gaat prima.

De tweede keer op rood kom ik na 10 seconden zowaar op het start scherm. Na kiezen aflevering wordt het beeld weer zwart. Weer TV home et voila, pagina 205.

De derde keer op rood komt er foutmelding met de tekst storing opgetreden in de OTT app.

Het werkt dus niet echt lekker. Zal wel aan mijn "gouden", want 60 euro per maand kostende, ADSL verbinding liggen.....

Ik begrijp er ook helemaal niets van. Ik heb de app maar kan niets kijken.


Hier hetzelfde.

Waar blijft de reactie van KPN??


Ook ik zit te klooien met 205. Npo start wel op maar loopt niet door. Beeld wordt zwart  en krijg steeds melding OTT fout. Probeer het op nieuw.  Na 15 pogingen ben ik teleurgesteld gestopt.  Bezit wel een goede ontvanger hdm 2260. Maar ja  het is niet anders. 


Werkt bij mij ook niet, de ontvanger herstart, software opnieuw geïnstalleerd, kom wel in het zoekscherm, maar als ik op een programma klik wordt het scherm zwart en dat blijft het.


Bij ons: Box12 modem icm HMB2260 tv ontvanger.

Hebben jullie dezelfde combinatie?
 


Gisteravond weer de app geinstalleerd en voorzichtig de rode knop ingedrukt. Na enkele seconden komt het menu. Een docu geselecteerd en waarachtig, weer na enkele seconden start het feest en kunnen we de docu ongestoord uitkijken. Aanzetten ondertiteling moet eenvoudiger kunnen dan via de recorder knoppen (Pauze toets, pijl toetsen naar verschenen tekst links boven, dan OK, en Start toets)

 

Vergeleken met Netflix app is het wel een traag feest (seconden wachten op antwoord) dat ook regelmatig niet doorgaat en dus weer een zwart beeld en/off OTT foutmelding geeft.

 

In ieder geval lijkt de ADSL verbinding niet het probleem...

 


Npo start werkt niet en xite ook niet. Al van begin alleen zwart scherm . Pff ga zo door dan stap ik over. Ik verlang zo terug naar Telford.


Ging nog tweemaal mis, maar nu werkt het ineens.


Heb Npo plus abonnement, maar het lukt niet om programma's via 205 te kijken. Scherm gaat nl op zwart.


Te vroeg gejuicht. Werkt nu ineens weer niet meer. Reclames laat hij wel zien en dan op zwart…


Vreemd en jammer, hier werkt 205 vanaf het eerste moment, na een kleine hapering in het begin, goed. Als de app opgestart wordt via Menu , Alle apps, NPO start, hoe loop het dan?


Te vroeg gejuicht. Werkt nu ineens weer niet meer. Reclames laat hij wel zien en dan op zwart…

Toch vreemd @g30chevy, ik heb op NPO Start nog nooit reclames gezien, of heb ik iets gemist? Ik ben erg blij met NPO Start op 205. Streamen via de mob. telefoon gaat overigens ook goed, maar dat is wat meer omslachtig dan via kanaal 205. Hoop dat het voor @Fengari , @Bergsmar ,  @arendst , @Jacky01066 , @kevster en @LinkeRob snel opgelost wordt. Heb  een 200/200 FttH verbinding, de FB7590 en twee Fritz 3000 repeaters. Gemeten snelheid (via wifi) is 210/320 Mb/s.  


 Aanzetten ondertiteling moet eenvoudiger kunnen dan via de recorder knoppen (Pauze toets, pijl toetsen naar verschenen tekst links boven, dan OK, en Start toets)

 

@arendst helemaal mee eens! De wijze van ondertiteling aan- en uitzetten moet anders kunnen, is nu erg omslachtig en onlogisch. Hoe dan wel? geen idee, dat mogen de dames en heren techneuten uitzoeken. Voor iemand die over het algemeen een haat- liefde verhouding heeft met AB's (mijn vrouw b.v. en zij is afhankelijk van goede ondertiteling) is de huidige volgorde een crime. 


Te vroeg gejuicht. Werkt nu ineens weer niet meer. Reclames laat hij wel zien en dan op zwart…

Toch vreemd @g30chevy, ik heb op NPO Start nog nooit reclames gezien, of heb ik iets gemist?

Reclame is misschien niet het juiste woord.

voorstukjes van andere programma’s 

 

 

Vreemd en jammer, hier werkt 205 vanaf het eerste moment, na een kleine hapering in het begin, goed. Als de app opgestart wordt via Menu , Alle apps, NPO start, hoe loop het dan?

 

Via de app startte hij op en kon ik kijken.

Nu lukt kijken niet meer via de app of 205.


Allen, ik moet ook even terugkomen om mijn vorige meldingen over NPO start op kanaal 205 van de  tv-ontvanger. Mijn eerste bericht over het goed functioneren van de ontvanger betrof de Arris VIP5202 in de woonkamer.

In de slaapkamer staat een al op leeftijd zijnde HMB2260 en die vertoont precies dezelfde verschijnselen als hierboven eerder zijn beschreven. Kanaal 205 geeft even beeld maar als je een keuze maakt om een opname te bekijken blijft het beeld zwart, ook het oranje roterende cirkeltje is niet in beeld.

Via 'Apps op TV' loopt NPO Start eerst wel goed, maar na enige tijd begint het beeld te haperen en staat na korte onwrikbaar tijd stil.  

Heb de HMB2260 teruggezet naar de fabrieksinstellingen waarmee de nieuwste software werd geïnstalleerd. Echter, zonder het gewenste resultaat.

Ps. als ik NPO Start via Google cast vanaf mijn Android telefoon cast, gaat het op beide tv's goed. Het probleem moet dus in de tv-ontvangers gezocht worden. Nog werk aan de winkel dus voor de IT-vrouwen en mannen van KPN. 


Ik heb een ADSL aansluiting met ontvanger Arris VIP2952 V2, werkt nog niet via 205 of app, xite ook niet trouwens


Ik heb een HMB2260 V2. Dus ofwel KPN moet de software daarvan nog updaten, ofwel door nieuwe ontvangers vervangen, lijkt me.


Zelfde hier. Je komt een heel eind, maar wanneer je een aflevering aan kiest zwart beeld.

waarom reageert KPN niet?


Hi allemaal!

Jullie zijn niet de enige met dit signaal. We hebben de signalen doorgezet naar het juiste team. Die zijn hard aan het werk om te zien wat er moet gebeuren om het op te lossen. 

Ik heb dus niet concreet een antwoord. Maar kan je wel beloven dat we voor jullie bezig zijn om het op te lossen. 


Om er nog maar een bij op te tellen: hier dezelfde teleurstellende ervaring (en ettelijke keren!)


Nadat het een keer gelukt was om een documentaire uit te zien is het daarna nooit meer gelukt.

 

Gisteren getracht de serie Hunters uittezien op KPN NPO Plus. Na enkele minuten stopt de zaak en is het afgelopen.

 

Met Google chromecast is de beeldkwaliteit een stuk beter EN blijft de zaak ook gewoon draaien (ook op ADSL). Dus toch maar weer de telefoon gepakt and NPO start via chromecast gedraait en de serie afgekeken.


Ik heb me 2 dagen kapot zitten ergeren aan NPO plus, constant stilstand beeld of haperend geluid, ik lees dat er veel klachten zijn over de kwaliteit, ronduit waardeloos, heb per direct mijn abonnement opgezegd.


@EdKo57, @arendst, @wigosajo we zijn op de hoogte van de problemen met de NPO app. Zodra er een update is zetten we die in het verzameltopic over de NPO Start en XITE app. Ik wil jullie aanraden daar te kijken voor updates. 


Werkt nog steeds helemaal ruk. Via de zender 205 blijft alles zwart. En als ik via het menu naar de app ga dan kan ik er wel in maar krijg ik om 00.15 uur de melding dat het programma alleen maar tussen 20.00 en 06.00 gekeken kan worden. Als die het al een keer doet is het super langzaam en stopt ie er opeens mee. Zou fijn zijn als het eens opgelost wordt. Zo worden we een beetje blij gemaakt met een dode mus.


Via kanaal 205 idd probleem

maar in menu bij kpn scrollen naar APPs

dan naar NPO dan gaat het wel goed