Skip to main content

NPO start plus zou moeten werken sinds kort. Nadat ik de app heb geinstalleerd kan ik inderdaad op de rode knop drukken van pagina 205. Daarna is het beeld zwart. Wanneer ik de TV home knop indruk kom ik weer op pagina 205. Dat gaat prima.

De tweede keer op rood kom ik na 10 seconden zowaar op het start scherm. Na kiezen aflevering wordt het beeld weer zwart. Weer TV home et voila, pagina 205.

De derde keer op rood komt er foutmelding met de tekst storing opgetreden in de OTT app.

Het werkt dus niet echt lekker. Zal wel aan mijn "gouden", want 60 euro per maand kostende, ADSL verbinding liggen.....

Via kanaal 205 idd probleem

maar in menu bij kpn scrollen naar APPs

dan naar NPO dan gaat het wel goed

Beeld stottert wel vaak


Mijn npo plus app hapert al vanaf het begin, steeds als ik serie of film zit te kijken, stopt het beeld of het geluid... Heel erg irritant. Als jullie iets aanbieden, zorg dan dat het werkt


@Katerve .  Misschien heeft het met je verbinding te maken?  Hoe is jouw tuner aangesloten? 


Bij mij stotteren met glasvezel

Maar streamen via app op telefoon en chromecast is prima en ook nooit probleem geweest

ligt dus echt aan kpn app op kpn kastje oid

 


Volgens mij in ligt het idd aan kpn


Bij ons werkt het ook niet. Ik kom in de app, maar programma’s haperen, sprongen vooruit of achteruit of het geluid valt opeens uit. Op mijn andere (Samsung) tv kijk ik gewoon rechtstreeks op de npo app en dat gaat prima! Dus doe hier ajb iets aan want dit werkt echt niet ok! 


Mijn Netflix APP op mijn Philips smartTV werkt prima, maar de NPOstart APP loopt vaak vast bij het streamen van de content. Soms na een kwartier, soms eerder. De TV valt dan stil. Soms wordt er nog een beetje gebufferd en komt de content nog even op gang, maar valt dan later alsnog stil. 

Het ligt niet aan mijn mijn internet. Als ik via een laptop NPOstart  kijk en via een HDMI kabel met de TV verbind gaat streaming prima. 


Net 25 minuten gebeld met kpn

pfff ze kunnen het niet oplossen en we moeten maar npo bellen??!!

Wat een rare situatie

kpn reageer graag op dit forum want dit lijkt nergens op 


Afgelopen weekend npo plus abonnement aangeschaft. Op tv kijken via de app van het kpn tv-menu is een drama. Stotteren, vastlopen, geluid weg, weer terug naar het begin etc.

Ik zit op glasvezel dus aan de verbinding zal het niet liggen. 


als ik via de npo app stream loopt het wel goed.

 


Het is al vanaf het begin waardeloos, heb er weinig vertrouwen in dat het goed komt, ik stream hem ook via de App, KPN laat hier een grote steek vallen.


Net gebeld met npo

die geeft aan dat kpn kastje 30 minuten uitgezet moet worden zodat cache van kastje leeg is

dan wordt npo app opnieuw geladen

met nieuwe versie

ik ga het nu proberen, als het werkt laat ik het hier weten

wel stom dat medewerkers van kpn dat niet weten

 


Net gebeld met npo

die geeft aan dat kpn kastje 30 minuten uitgezet moet worden zodat cache van kastje leeg is

dan wordt npo app opnieuw geladen

met nieuwe versie

ik ga het nu proberen, als het werkt laat ik het hier weten

wel stom dat medewerkers van kpn dat niet weten

 

@Gert67as , Ik weet bijna zeker dat je door de NPO op het verkeerde been bent gezet. Maar we wachten het af en laat het resultaat hier maar weten. 


Het lijkt er op dat via Menu en dan op APPS het goed gaat en niet stottert 

Zender 205 daar werkt alles behalve dat het beeld zwart blijft zodra je een programma wilt zien

weer doorgegeven aan npo


Nou de app in menu is toch nog steeds geen succes. Het leek eerst goed maar uiteindelijk toch haperen

Heb nu chromecast met Google tv

dat Werkt top


Ik heb al npo plus van kpn van af het begin nooit goed geweest.

Wacht nog een maand dan zeg ik op.

Geen goeie zaak van kpn.

Nettie 


NPO Start werkt op smart TV

Als je NPO start Plus wil hebben op je TV kan dat wel via je mobiel en moet je wel een smart TV hebben.

Je wordt lid van NPO Start, daar moet je dan een code aanmaken (4 cijfers). Want die heb je nodig. Als je dat niet zo gauw kunt vinden tik je pincode bovenin het zoekveld.

Vervolgens download je op je mobiel de NPO Start app. Je zoekt op je smart TV de app van NPOStart.

Daar log je dan in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens gebruik je de pincode en dan moet je de code die je op je TV App ziet invoeren. Als je dat hebt gedaan, kom je ik de home pagina van Start en vervolgens zoek je wat om te kijken en krijg je vlekkeloos beeld en geluid.

Maar in tegenstelling tot Ziggo heeft KPN de boel niet ge-updated; dus zonder smart TV heb  je pech!

Succes. Het was twee dagen zoeken maar het is mij gelukt.

Groeten Ipi


NPO Start werkt op smart TV

Als je NPO start Plus wil hebben op je TV kan dat wel via je mobiel en moet je wel een smart TV hebben.

Je wordt lid van NPO Start, daar moet je dan een code aanmaken (4 cijfers). Want die heb je nodig. Als je dat niet zo gauw kunt vinden tik je pincode bovenin het zoekveld.

Vervolgens download je op je mobiel de NPO Start app. Je zoekt op je smart TV de app van NPOStart.

Daar log je dan in met je gebruikersnaam en wachtwoord. Vervolgens gebruik je de pincode en dan moet je de code die je op je TV App ziet invoeren. Als je dat hebt gedaan, kom je ik de home pagina van Start en vervolgens zoek je wat om te kijken en krijg je vlekkeloos beeld en geluid.

Maar in tegenstelling tot Ziggo heeft KPN de boel niet ge-updated; dus zonder smart TV heb  je pech!

Succes. Het was twee dagen zoeken maar het is mij gelukt.

Groeten Ipi

Kan allemaal waar zijn @Ipi , maar een KPN klant met een TV-ontvanger van KPN wil gewoon via kanaal 205 van NPO Start kunnen genieten, zonder allerlei moeilijke omwegen te moeten kiezen. En dat lukt KPN om voor mij onbegrijpelijke redenen niet voor iedereen. Heb zelf gelukkig geen problemen met 205 maar veel andere mensen blijkbaar wel. Geen idee hoe dat kan, maar dat moeten de techneuten van KPN toch op kunnen lossen?   


Zelfde probleem. Draai een pi-hole, ad blocking uitgeschakeld en het werkt. Wat er denk ik gaande is:

>NPO start
>Start van stream
>App wil eerst reclame laten zien
>Reclame blocked, kan reclame stream niet starten, app ‘hangt’

Oplossing:
>whitelist addservers voor NPO app (wireshark)
>schakel add block uit voor NPO (lastig)
>neem contact op met NPO zodat ze hun app fixen


Ja, ik begrijp je reactie Berrie Kaas, maar het is een voorlopig alternatief. Bij mij werkt 205 en de App van KPN ook niet. Bij 205 helemaal niets en met de App heel veel haperingen. Dus heb ik dit alternatief geprobeerd en dat werkt. 

Natuurlijk is het te idioot voor woorden dat KPN dit niet kan oplossen, terwijl de app van Ziggo wel werkt.

Ik vind het sowieso idioot dat je extra per maand  moet betalen voor programma’s die gewoon op TV zijn geweest op alleen de publieke omroep. Dat is al belachelijk. In Engeland zijn dit soort programma's allemaal vrij te bekijken via de TV box. Maar ja, wij leven hier nu eenmaal in een land waar voor alles betaald moet worden, zelf voor ouwe programma's.

 


Kwam er vanmiddag pas achter dat KPN, NPO plus onder 205 had staan. Ben daar lid van, zo ook geruime tijd van KPN, dus ik werd heel blij van deze service! 205, rode knop, via code koppelen, serie uitkiezen, play: zwart beeld! Na het openen van dit forum wist ik dat ik niet de enige ben en dat KPN niet scheutig is met antwoorden, laat staan oplossen. Ik zie berichten die stammen van minimaal 5 maanden terug?! Ongehoord in deze tijd lijkt mij?! Kan iemand mij al een update vertellen? 


Hallo @poel0245 en als je via de app rechtstreeks op je smart-tv kijkt, gaat het dan ook niet goed? Of heb je geen smart-tv, dan ben je inderdaad afhankelijk van de app op de tv-decoder van KPN, die kun je dus ook aanroepen zonder kanaal 205 te kiezen.

 


Blijft gewoon waardeloos dat dit een kpn forum is (en waar kpn ook ongetwijfeld mee leest) maar dat KPN 0,0 reageert 

Vind dat echt mega slecht van KPN


Hallo @Gert67as dit forum is ook geen chatdienst waarbinnen realtime gereageerd wordt.

Het is bestemd voor klanten, door klanten en het moderatieteam leest alles mee en reageert wanneer nodig, dit kan 1 of meer dagen duren en de volgorde van reageren is op FiFo-basis.

 


Ik neem aan dat moderatie team dit na 5 maanden toch wel heeft doorgegeven en dat er  enig ienemienie reaktie terug komt toch?

een probleem die al 5 maanden wordt besproken zonder oplossing dan wel reaktie klopt niet