Even een advies voor iedereen die denkt dat je Spotify Premium wel eventjes kan omzetten naar Family:
Niemand bij KPN bekommert zich erom dat je steeds opnieuw tot het einde van de maand moet wachten.
In februari was mijn XS4All abonnement omgezet naar een KPN abonnement, waarbij ik mijn gratis Spotify Premium kwijtraakte. Dat heb ik dus bij mijn KPN abonnement laten zetten, waarbij de telefonische medewerker vertelde dat ik dat dan zelf kon omzetten naar Family. Had ik dat maar nooit op die manier gedaan.
De hele maand februari kon ik Premium niet omzetten naar Family, (zie
).
Nu op 1 maart dacht ik dus: tijd voor Family, kunnen de kinderen (die al op 15 januari hun Spotify hadden opgezegd) ook weer gewoon hun muziek afspelen. Niet dus.
Ik heb de omzetting nu aangevraagd en moet wéér een maand wachten. Niemand van KPN die dat eventjes meedeelt, sterker nog, in het bovengenoemde topic wordt geadviseerd om het “eventjes een maand uit te zitten”.
Dat wordt dus nu nog een extra maand, en blijkbaar weet niemand bij KPN dat het zo werkt. Behulpzaam in februari de omzetting alvast in gang zetten, zodat ik per 1 maart wel Family heb, komt blijkbaar bij niemand in het hoofd. Wat een onverschilligheid, zelfs bij de zo “meedenkende” KPN moderators hier op het forum.
Ik blijf erbij: Bij XS4All was echt alles beter: men wist daar welke producten werden aangeboden, hoe de regeltjes waren en hoe alles werkte. XS4All kon nog echt advies geven. Bij KPN is het alleen maar binnenhalen van klanten en hopen dat ze niet te hard zeuren als er weer eens iets niet werkt.
Ik sta overigens niet te wachten op “meelevende” reacties van KPN als “Aj, wat vervelend, nou we kunnen er niets aan doen”. Regel dit nou eens en verschuil je niet achter “ extra diensten zoals Spotify een minimale looptijd van 1 maand hebben”, dat heb ik vorige maand al gehoord.