Skip to main content
Beantwoord

Ondertiteling in de Disney+ App verdwijnt steeds

• January 2, 2026
  • 7 reacties
  • 53 keer bekeken

Beste KPN,

Op mijn KPN iTV-decoder verdwijnt de ondertiteling in de Disney+ app steeds na enkele minuten afspelen.

Ik heb hierover contact gehad met Disney+ en zij hebben bevestigd dat dit een bekend probleem is sinds de laatste update van de Disney+ app op het Android-platform.

Aangezien de KPN iTV-decoder op Android TV draait, wilde ik dit bij jullie melden zodat jullie dit kunnen doorzetten richting Disney en eventueel meenemen in jullie monitoring.
Jullie kunnen als zakelijke klant zorgen voor meer urgentie.

Met vriendelijke groet,

Jasper

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@Jaspertje, welkom op onze community! Deze community is bedoeld als een plek waar klanten met elkaar in gesprek kunnen gaan maar wij lezen uiteraard ook mee. Ik zet je feedback door!
Mocht je verder nog vragen hebben dan ben je altijd welkom!

7 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 3, 2026

Ik heb hierover contact gehad met Disney+ en zij hebben bevestigd dat dit een bekend probleem is sinds de laatste update van de Disney+ app op het Android-platform.

Als ze dit al weten, wordt het vast snel opgepakt. KPN is slechts een tussenstation voor de facturering en heeft verder geen directe betrokkenheid. Een melding van u wordt door Disney+ hetzelfde behandeld als een melding van KPN.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 3, 2026

Beste KPN,

Dit bericht is gericht aan KPN, omdat hun moderators meelezen op dit forum. Geen van de leden die hier issues posten zitten er op te wachten dat individuen de kern vertroebelen van hun hulpvraag, door insinuaties als feiten te communiceren.
De intentie van mijn bericht is niet om de rol van KPN te bediscussiëren, maar om een door Disney erkende Android-bug onder de aandacht te brengen op een platform waar KPN meeleest.
Discussies over hoe meldingen mogelijk worden gewogen voegen daar weinig aan toe. Het belangrijkste is dat het issue zichtbaar is en niet als individueel incident wordt gezien.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 3, 2026

Tja, dat is nou eenmaal het risico van posten op een openbaar forum. Wil je geen reacties van mede leden, dan moet je een brief sturen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 6, 2026

Hoi ​@Jaspertje, welkom op onze community! Deze community is bedoeld als een plek waar klanten met elkaar in gesprek kunnen gaan maar wij lezen uiteraard ook mee. Ik zet je feedback door!
Mocht je verder nog vragen hebben dan ben je altijd welkom!

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Natuurlijk kan en mag iedereen hier op reageren en zeggen wat hij wil. Ik heb ook nooit gezegd dat ik dat ongewenst vind, dus ook die reactie is nergens op gebaseerd. Ik reageerde op de inhoud van de reactie.

Waarom doe ik dat?
Ik reageerde hierop omdat ik dit zelfde fenomeen al tientallen jaren zie. Mensen die erg aktief zijn op een forum, puur om “zoveel mogelijk” reacties te geven, die door het systeem als “antwoorden” worden meegeteld en iemand een hoge status geven in een forum, wat ze aanspoort om daar vooral mee door te gaan.

Antwoorden als:

“Wat heb je zelf al geprobeerd”? +1

”Waarom zou je dat willen”? +1

of gewoon aannames doen.

Het punt is, het ontmoedigt mensen om topics te starten en het zou KPN ook het idee kunnen geven dat zij er verder niets meer mee hoeven te doen. En dat is vaak niet terecht. 

“Hoort er bij het modem niet een muurbeugel? Ik zou hem graag netjes willen ophangen, maar ik kan die beugel nergens vinden.”

”Nou, ik heb gewoon een latje aan de muur geschroefd met twee schroeven en daar hangt hij prachtig, hoor. Je hebt geen beugel nodig.”

Snap je wat ik bedoel? Het is super creatief van de antwoorder, maar het verzoek van de auteur wordt met dat antwoord eigenlijk gebagatelliseerd.

Maar ja, nogmaals, iedereen mag zeggen wat hij wil, maar dan mag ik dat dus ook.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • January 6, 2026

Super Thomas,

Dank je wel.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • January 6, 2026

Ik weet niet welke ervaringen jij op forums hebt opgedaan, ​@Jaspertje, maar jouw interpretatie staat ver af van mijn intentie en manier van bijdragen. In de drie jaar dat ik hier actief ben, ben jij de eerste die zo negatief reageert op hulp van anderen. Dat zegt in elk geval iets in deze kwestie. Hoe dan ook wens ik je verder succes.