Skip to main content
Vraag

Opname wordt te vroeg gestopt, mis einde van uitzending

• 22 februari 2025
  • 8 reacties
  • 86 keer bekeken

Anettetje
Deelnemer

Momenteel merk ik dat bij het opnemen van series het opnemen net niet lang genoeg door loopt en mis ik de laatste paar minuten van de aflevering. Wat kan ik hier aan doen?

8 reacties

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 22 februari 2025

Tja. Welke zender? Welke dag? Welke serie of series?

Er zijn ruim 120 zenders en nog veel meer series... 🙄

Want ik neem van diverse zenders series op en de marge is aan het eind flink ruim bij de afleveringen. (Bbc First, sbs6, Discovery, npo 2, npo 3, Love Nature, National Geographic, vrt1)

Anettetje
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

Meerdere series op Net5 of Veronica. En het is sinds een week of 3 4 dat ik zeker 5 minuten van me aflevering mis.

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 23 februari 2025

Oh, dat is vervelend als je net het eind niet hebt.

Ik heb even 3 willekeurige geselecteerd. 2 vanmiddag net5, één vanavond Veronica. Ik ben benieuwd. 

Nog één vraag. Welke ontvanger heb je? Of is het via app of tv.kpn.com?

Anettetje
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 23 februari 2025

Heb een arris vip 2952 v2. Maar heb het zowel in de app als met de tv ontvanger

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 25 februari 2025

Dat is natuurlijk bijzonder vervelend ​@Anettetje. Zou je eens wat voorbeelden kunnen geven van de series in kwestie? Dan geef ik dat even door.

Anettetje
Deelnemer
  • Auteur
  • Deelnemer
  • 5 reacties
  • 25 februari 2025

Ja dat kan ik en ik denk dat ik er zelf ook al achter ben waar het aan ligt. Maar het blijft storend en het zou niet moeten mogen. 

Ik neem op dinsdagavond Grey's Anatomy op en Fire County. Worden op Net5 achter elkaar uitgezonden. Ik mis altijd het einde van Grey's Anatomy. Dat wordt als eerste uitgezonden. Omdat de opnames 5 voor aanvang beginnen stop het opnemen van programma 1. Ben er nu achter dat als ik dan de opname van programma 2 open dat ik dan het einde van programma 1 zie. Ik vind het zwaar irritant want kijk ze niet achter elkaar terug. Net bij de clif hanger wordt het afgebroken. Dan zou ik opname moeten openen om het te zien. Daar ben ik dan te gefrustreerd voor en denk dan laat maar zitten. Ben de mood daarvoor al kwijt. Het zou gewoon zichtbaar moeten zijn bij de opname van programma. 

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15
  • Moderator
  • 6945 reacties
  • 28 februari 2025

Begrijpelijk Anettje, dat kan ook frustrerend zijn. Gelukkig heb je dan wel een soort van oplossing gevonden. Ik kan niet beloven dat dit aangepast kan worden. Soms wijken uitzendingen af van de eerdere aangeleverde gegevens in de gids waardoor de tijdsbuffer van de opnames niet meer afdoende is. Ik zal jouw feedback terugkoppelen. Bedankt dat je daar de tijd voor hebt genomen!

PeterG
Superuser
  • 61139 reacties
  • 28 februari 2025

Op zich zou de 20 minuten uitloop bij het eerste programma niet stoppen bij opname van het programma daarna.

Neem dagelijks Hart en Shownieuws op. Zitten ook achter elkaar. Zit regelmatig nog in de opname van Hart als ik Shownieuws kijk. En wordt Shownieuws dus afgebroken na de 20 minuten uitloop van de Hart opname.

Oeps dus. Weer vergeten naar de volgende opname te gaan. Dus naar opname Shownieuws en doorspoelen naar waar ik was gebleven.