Skip to main content

Bij het opstarten van netflix en of you tube duurt het ong 8 tot 12 min voor dat ik beeld krijg en een film selectern en starten ong 4 min en dan heb ik het nog niet over een film zoeken pppfff

ik heb meerdere malen hier over gebeld (3x) nu voor de 4de keer,ben al van 20 dec 2023 mee bezig via de tel alles gedaan zoveel modem en decoder (zwartkastje) alle opnieuw ingesteld harde set up spannings loos gemaakt noem maar op ,ook de medewerken wist het niet meer, ik mag toch wel iets goeds verwachten voor 84 €in de maand ,in ieder geval een oplossing

Is dat via de apps op je smart tv of anderszins @Pechvogel2012 


Hi @Pechvogel2012 en welkom bij de KPN Community! 

Is dat via de apps op je smart tv of anderszins @Pechvogel2012 

Hier ben ik ook benieuwd naar. Mocht je dit via de TV+ Box opstarten, hoe is deze dan aangesloten op je modem?
Als dat niet rechtstreeks met een internetkabel is, zou je dan eens willen testen of de apps sneller opstarten wanneer je de ontvanger bekabeld op het modem aansluit? 

Als het dan beter gaat is de kans namelijk groot dat het hem in de apparatuur tussen de tv-ontvanger of de wifi zit. Als je de ontvanger via de wifi aan hebt gesloten, doorloop dan ook onze oplossingen voor trage wifi.
Hopelijk werkt het dan snel weer goed!


Ik heb alle mogelijk heden met verschillende helpdesk medewerkers uitgeprobeerd niets help echt niets 

Helaas bij de 4 de keer als advies gekregen maar een plus abonnement moest nemen mijn antwoord daar op was als je auto niet start koop ik toch ook geen nieuwe ff grote stilte

Ik had een hoge pet op van kpn maar die is wel weggewaaid 


@Pechvogel2012 

 

Op welk apparaat is het?


Tv van Samsung 


Tv van Samsung 

 

De vraag is natuurlijk welke en / of hoe oud is de tv van Samsung.

In ieder geval ligt het probleem in dit geval niet bij KPN, maar bij de tv van Samsung.

Vooral als hij ouder wordt, krijgt hij minder of geen updates meer.

 

Het beste kan je contact met Samsung opnemen of via het forum van Samsung, zie hier.  (Samsung members community)

 

Ik dacht eerst dat je bedoelde dat je via de KPN tv decoder keek, maar je kijkt via de app op de Smart tv van Samsung begrijp ik. 

 

Mocht je toch via de KPN tv decoder (ontvanger) kijken, welke KPN tv ontvanger heb je? 


Nee ik kijk via een HDMI.  Type HMB2260 kastje en de tv is nog geen 2 kaar oud


Nee ik kijk via een HDMI.  Type HMB2260 kastje en de tv is nog geen 2 kaar oud

 

Je hebt hem 2 jaar, maar de Arcadyan HMB 2260 V2 is al 10 jaar oud (V1 nog ouder). (V = versie)

Een echte klassieker.

Het verbaast mij eigenlijk dat KPN hem nog levert.

 

Het is een goede tv ontvanger, maar voor app's is het geheugen echt te laag.

 

Je hebt enkele opties:

  1. Abonnement omzetten naar KPN tv+, dan krijg je de nieuwste KPN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box) en dat is een Android mediabox met ruim voldoende geheugen en snel.  Vaak ben je ook nog goedkoper uit.
  2. Kijken via de app's op de Smart tv (en 2 jaar oud, dan is het zeker een Smart tv)
  3. Een Chromecast kopen en via de Chromecast kijken.

Denk wel dat ik er klaar mee ben, betaal in de tachtig euro per maand blijf met een oude decoder zitten of ik moet opnieuw weer een duurder abonnement nemen 

Zal op t net eens gaan zoeken of ziggo of een andere provider iets te bieden heeft

Toch gek dat ik na 20 jaar trouw betalende klant hier zo mee afgeschwwpt wordt. 

Â