Skip to main content

Beste KPN.

Ik ben een fanatieke Formule 1 kijker en ben dan ook blij dat KPN via Viaplay dit gaat aanbieden. Ik begrijp dat het (live) kijken naar Formule 1 alleen mogelijk is met de Viaplay app en niet via de KPN tv ontvanger. Als je daarnaast een wat oudere TV hebt werkt de Viaplay app niet en zul je gebruik moeten maken van Chromecast.

Omdat Formule 1 niet via de KPN tv ontvanger wordt uitgezonden kan er dus ook niet worden opgenomen. Omdat ik niet altijd in de gelegenheid ben om live Formule 1 te kijken neem ik het dus altijd op om te kijken op een moment wanneer het mij uitkomt. Ik begrijp dat dat nu niet mogelijk is.

Kunt u zeggen of er andere opties zijn om Formule 1 op te nemen?

Beste @HansjePansje,

Er zal (nog niet) geen opnamefunctie komen bij ViaPlay, het werkt eigenlijk hetzelfde als Videoland en Netflix. En terugkijken was geloof ik maar 48 uur. 


Hallo @HansjePansje ,

Opnemen gaat niet lukken via Viaplay.

Je kunt een aantal races nog wel kijken via een TV-zender en dus ook opnemen. De race in Zandvoort wordt voor alle klanten beschikbaar gesteld via de NOS. Via het Duitse RTL zijn vier races te bekijken. De Belgische race is via de Vlaamse TV te volgen. 
 

bron: https://sport.infonu.nl/racesport/79985-formule-1-gp-van-belgie-live-op-tv-en-livestream.html

Tenslotte voor degenen die ook een schotel hebben: De Engelse grandprix is live te zien via Channel 4 HD. 


Hoi @Dennis Schreve

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik begrepen dat Formule 1 van ViaPlay alleen via streaming te bekijken is en dan is “terugkijken” wel een optie maar zoals jij al aangaf met beperking. Als die maar 48 uur blijkt wordt het minder aantrekkelijk dus misschien is F1 Pro TV dan een andere optie maar daar moet ik nog induiken. Ik wacht tot maart als ViaPlay geïntroduceerd wordt en bekijk dan nog eens wat de mogelijkheden zijn.

@Noordzee ook bedankt voor de tips! Die had ik inderdaad al meer gelezen. Het opnemen of een langere periode terugkijken is voor mij persoonlijk wel een must want live kijken gaat 'm niet altijd worden.

 

Ik lees dat Ziggo de ViaPlay app via zijn mediabox beschikbaar stelt. KPN doet dat nu met bv YouTube en Netflix maar zo’n app (in welke vorm dan ook) zorgt alleen voor het streamen maar kent geen opname mogelijkheid. ViaPlay heeft ervoor gekozen om alleen te streamen en niet uit te zenden via een televisiekanaal. We gaan het zien...


@Dennis Schreve ik heb een mailtje gestuurd naar ViaPlay in Zweden en het is inderdaad maar 48 uur terug kijken.  Blijft dus best wel lastig dat streamen met dit soort beperkingen. Uiteindelijk is het kijken met een Chromecast (ultra) wel de beste optie.


@Dennis Schreveik heb een mailtje gestuurd naar ViaPlay in Zweden en het is inderdaad maar 48 uur terug kijken.  Blijft dus best wel lastig dat streamen met dit soort beperkingen. Uiteindelijk is het kijken met een Chromecast (ultra) wel de beste optie.

Met Chromecast (Ultra) kijk je ook 48 uur terug met ViaPlay. 😉


Je kan gewoon bij F1 TV Pro  https://f1tv.formula1.com/ een abonnement afsluiten.

Kost 65 euro per jaar!! F1 TV Pro is ook app zoals ViaPlay!

Hiermee kan je alles terug kijken zelfs oudere races!!!!
 

 


@ArjanL3 dank voor je reactie! Ja dat is zeker een optie maar daarvan heb ik weer begrepen (uit diverse fora) dat de beeldkwaliteit niet zo optimaal is. Herken je dat?


@ArjanL3dank voor je reactie! Ja dat is zeker een optie maar daarvan heb ik weer begrepen (uit diverse fora) dat de beeldkwaliteit niet zo optimaal is. Herken je dat?

@HansjePansje het beeldkwaliteit van F1 Pro en Viaplay is allebei 1080P Full HD.


Je kan gewoon bij F1 TV Pro  https://f1tv.formula1.com/ een abonnement afsluiten.

Kost 65 euro per jaar!! F1 TV Pro is ook app zoals ViaPlay!

Hiermee kan je alles terug kijken zelfs oudere races!!!!

@ArjanL3 dat is dan wel € 65,- per jaar, dan heb je alleen F1.

Voor € 99,- per jaar heb je bij Viaplay:

 


Je kan gewoon bij F1 TV Pro  https://f1tv.formula1.com/ een abonnement afsluiten.

Kost 65 euro per jaar!! F1 TV Pro is ook app zoals ViaPlay!

Hiermee kan je alles terug kijken zelfs oudere races!!!!

@ArjanL3 dat is dan wel € 65,- per jaar, dan heb je alleen F1.

Voor € 99,- per jaar heb je bij Viaplay:

 

Misschien wil hij dat niet zien!! Hij start met topic ik ben fanatieke Formule 1 Kijker!!
Dan is F1TV Pro als Formule 1 fan heel fijn om te kijken!!!


Misschien wil hij dat niet zien!! Hij start met topic ik ben fanatieke Formule 1 Kijker!!
Dan is F1TV Pro als Formule 1 fan heel fijn om te kijken!!!

Oeps! :see_no_evil::grin: Dat had ik effe niet gezien, ik klik op de link van mij mail dan kom ik op de recente bericht uit. :joy:

Goed dat je het zegt, dan is F1TV Pro het beste. :grin::wink:

 


Je kan gewoon bij F1 TV Pro  https://f1tv.formula1.com/ een abonnement afsluiten.

Kost 65 euro per jaar!! F1 TV Pro is ook app zoals ViaPlay!

Hiermee kan je alles terug kijken zelfs oudere races!!!!
 

 

 

Op zich is dit een hele goede optie.

Alleen deze app zit niet op de LG tv en ik heb geen zin om een Chromecast op mijn tv aan sluiten.

 

Ik neem straks ViaPlay en kijk het een jaar aan.

Daarna kijk ik weer verder.

 

Persoonlijk neem ik nooit wedstrijden op, meestal weet je de uitslag al en dan kijkt het toch minder leuk en minder spannend. :wink:


@ArjanL3dank voor je reactie! Ja dat is zeker een optie maar daarvan heb ik weer begrepen (uit diverse fora) dat de beeldkwaliteit niet zo optimaal is. Herken je dat?

@HansjePansje het beeldkwaliteit van F1 Pro en Viaplay is allebei 1080P Full HD.

 

Dus de resolutie is in beide hetzelfde.

Maar is de stream dat ook.

Beide bepalen de beeldkwaliteit.

Als de stream en / of de resolutie te laag is, is het beeld minder.


Je kan gewoon bij F1 TV Pro  https://f1tv.formula1.com/ een abonnement afsluiten.

Kost 65 euro per jaar!! F1 TV Pro is ook app zoals ViaPlay!

Hiermee kan je alles terug kijken zelfs oudere races!!!!
 

 

 

Op zich is dit een hele goede optie.

Alleen deze app zit niet op de LG tv en ik heb geen zin om een Chromecast op mijn tv aan sluiten.

 

Ik neem straks ViaPlay en kijk het een jaar aan.

Daarna kijk ik weer verder.

 

Persoonlijk neem ik nooit wedstrijden op, meestal weet je de uitslag al en dan kijkt het toch minder leuk en minder spannend. :wink:

Klopt de app F1 TVpro kan nog niet op de smart TV!

Ik heb hetzelfde probleem met één TV = smart TV!
De andere drie TV's kijk ik met chromecast met google TV met afstandbediening!
Google TV is heel fijn dan hoef je niet meer via je mobiel te streamen!

Maar je streamt rechtstreekst via je chromecast!

Met Google TV wordt je TV een smart TV!!!!


Je kan gewoon bij F1 TV Pro  https://f1tv.formula1.com/ een abonnement afsluiten.

Kost 65 euro per jaar!! F1 TV Pro is ook app zoals ViaPlay!

Hiermee kan je alles terug kijken zelfs oudere races!!!!
 

 

 

Op zich is dit een hele goede optie.

Alleen deze app zit niet op de LG tv en ik heb geen zin om een Chromecast op mijn tv aan sluiten.

 

Ik neem straks ViaPlay en kijk het een jaar aan.

Daarna kijk ik weer verder.

 

Persoonlijk neem ik nooit wedstrijden op, meestal weet je de uitslag al en dan kijkt het toch minder leuk en minder spannend. :wink:

Klopt de app F1 TVpro kan nog niet op de smart TV!

Ik heb hetzelfde probleem met één TV = smart TV!
De andere drie TV's kijk ik met chromecast met google TV met afstandbediening!
Google TV is heel fijn dan hoef je niet meer via je mobiel te streamen!

Maar je streamt rechtstreekst via je chromecast!

Met Google TV wordt je TV een smart TV!!!!

ik heb de F1 TV Pro app gewoon op de Sony Bravia tv staan hoor

werkt perfect en het beeld is ook goed

je kunt races in het verre verleden nog kijken mocht je dit willen

 


Dus de resolutie is in beide hetzelfde.

Maar is de stream dat ook.

Beide bepalen de beeldkwaliteit.

Als de stream en / of de resolutie te laag is, is het beeld minder.

Resolutie kan wel hetzelfde zijn, maar heeft Viaplay ook 1080p50 zoals F1TV Pro?


Resolutie kan wel hetzelfde zijn, maar heeft Viaplay ook 1080p50 zoals F1TV Pro?

Ja dat hebben ze, want ze wilde eerst 720p doen. Maar daar kwam zoveel negatieve reacties op dat ze toch maar naar 1080p50 zijn gegaan. Voor Ziggo klanten is dat een domper, want eerst was de formule 1 in 4K. Maar nu ook niet meer, nu is het bij Ziggo ook 1080p50 in Full HD. 


Dus de resolutie is in beide hetzelfde.

Maar is de stream dat ook.

Beide bepalen de beeldkwaliteit.

Als de stream en / of de resolutie te laag is, is het beeld minder.

Resolutie kan wel hetzelfde zijn, maar heeft Viaplay ook 1080p50 zoals F1TV Pro?

 

1080P50 is de resolutie (of te wel het aantal beeldpunten).

Maar de stream (uitgedrukt in MB) is net zo belangrijk (eigenlijk nog belangrijker) voor een mooi beeld.

En ViaPlay gaat in dezelfde resolutie uitzenden. Bron zie hier.

Maar staar je niet blind op alleen de resolutie, bij een lage stream heb je ook dan een matig tot slecht beeld. 

Zowel de Resolutie als de Stream zijn beide heel erg belangrijk. 

 

P.S.

1080pxx is allemaal Full HD

Maar zoals ik al aangaf, staar je hier niet op blind. 

Voorbeeld, beeld van een Blu-Ray is over het algemeen mooier dan een 4K beeld via Netflix. 


Net even gekeken

Dit is in te stellen met F1 TV Pro

 


Net even gekeken

Dit is in te stellen met F1 TV Pro

 

 

Ik zie bij HD een stream van 6,7 MB, dat is geen overweldigend beeld dus. 

De gecomprimeerde stream van KPN voor HD is 7,5 MB en dat ziet er wel aardig uit.

 

Mooiste is natuurlijk de HD glas zenders bij KPN op 661-670 met de originele stream van 12,5MB en dat beeld is goed. (KPN gaat deze t.z.t. ook vanaf 1 doen, hopelijk snel, is meer dan 3 jaar geleden al toegezegd).

 

(stream Blu-ray is 40MB en dat is uitmuntend goed (mooier beeld dan de 4K stream van Netflix)). 


Net even gekeken

Dit is in te stellen met F1 TV Pro

 

@peter-keetfm gewoon effe een vraagje, waarom heb je de stream op “AUTO” staan, en niet standaard op: 1920x1080?

6,7 Mbit/s is vrij laag als Full HD.


Net even gekeken

Dit is in te stellen met F1 TV Pro

 

 

Ik zie bij HD een stream van 6,7 MB, dat is geen overweldigend beeld dus. 

De gecomprimeerde stream van KPN voor HD is 7,5 MB en dat ziet er wel aardig uit.

 

Mooiste is natuurlijk de HD glas zenders bij KPN op 661-670 met de originele stream van 12,5MB en dat beeld is goed. (KPN gaat deze t.z.t. ook vanaf 1 doen, hopelijk snel, is meer dan 3 jaar geleden al toegezegd).

 

(stream Blu-ray is 40MB en dat is uitmuntend goed (mooier beeld dan de 4K stream van Netflix)). 

Dat weet ik 

Ik vindt het beeld prima 

Misschien komt er voor het komend seizoen 

Een hogere stream 


@Dennis Schreve 

Hij start altijd op auto 

In de F1 TV Pro app 

Ik heb me er verder nog niet in verdiept

Had vorig seizoen Ziggo sport 


@Dennis Schreve

Hij start altijd op auto 

In de F1 TV Pro app 

Ik heb me er verder nog niet in verdiept

Had vorig seizoen Ziggo sport 

Ik denk als je 1920x1080 instelt zou ik denken dat ie daarop blijft staan. Je zou hem daarop kunnen zetten, app afsluiten. Daarna als je de app weer opstart zou je eens kunnen kijken of die daarop blijft staan, of dat ie weer teruggaat naar “AUTO”. Ik kan dat niet testen, want ik heb drie maal Samsung TV’s met besturingssysteem Tizen. Jammer dat F1 TV Pro daar geen app voor heeft, want best veel mensen hebben een Samsung TV.


Wat een goede tips van iedereen. Dank daarvoor, daar kan ik wat mee!!
Ik heb een 4K tv maar ik had al begrepen dat zowel F1 Pro TV als ViaPlay dat niet streamt. Afgelopen seizoen bij Ziggo Sport (abbo van 15,00 per maand) kon dat wel. Als het alleen om F1 gaat is F1 Pro TV een optie echter weet ik niet of die ook via de Chromecast Ultra beschikbaar is.