Skip to main content

Hallo,

MSI z690 mobo; 12900 Intel cpu; Kingston 3200, 31GB mem; MSI 3080 GTX videokaart. Win 10 (alle updates).

200 Mbps glasvezel (speedtest.nl) over VPN.

Sinds pakweg een of twee weken, loopt mijn geheugen regelmatig vol, als ik via Firefox KPN iTV online kijk. Is te zien in Taakbeheer win 10.

Beeld gaat dan haperen of stopt. (uiteraard bij voetbal of terugkijken). Maar niet altijd. Nu doet bijvoorbeeld die iTV het weer goed op m'n tweede beeldscherm, terwijl ik dit typ (8 GB. mem in gebruik)

Nic inmiddels op auto-negotiation gezet; uiteraard alles opgeschoond via Ccleaner. Uitschakelen van VPN  maakt niks uit.

(Daarnaast lijkt het dat de glasvezelverbinding sinds het begin niet stabiel is, maar fluctueert, anders dan de voorgaande VDSL, die stabiel was.)

Waar kan het vollopen van het geheugen aan liggen. En

Hoe kan ik de KPN iTV weer goed krijgen?

 

En als je niet Firefox maar bijvoorbeeld Edge gebruikt, gebeurt dan hetzelfde?

Er lijkt een probleem met Firefox te zijn. (reddit.com en mozilla.org)


En als je niet Firefox maar bijvoorbeeld Edge gebruikt, gebeurt dan hetzelfde?

Er lijkt een probleem met Firefox te zijn. (reddit.com en mozilla.org)

Thanks; ook voor de links. Ondertussen heb ik aan de DRAM Freq. gerommeld, op 3200G1 32x100...enz gezet en het probleem is er (vooralsnog) niet meer.

Wat FF betreft; onlangs had ik die zogenaamd ‘opgefrist’ waarmee ik dacht dat het daar niet aan kon liggen.

Getest door op 2 monitoren 3x iTV in 3x Firefox aan te zetten. lijkt nu stabiel te lopen in de 10 min. dat ik het getest heb.

Als het toch nog onstabiel blijkt, kom ik er op terug.

Nogmaals bedankt en doorrrr.

 


En als je niet Firefox maar bijvoorbeeld Edge gebruikt, gebeurt dan hetzelfde?

Er lijkt een probleem met Firefox te zijn. (reddit.com en mozilla.org)

Edge gebruik ik niet, omdat Windows dan ook meteen weer allerlei andere aanpassingen maakt, die ik niet wil hebben.

Overigens is het probleem weer teruggekomen. Het blijkt dat er in Firefox een bug zit, dat je kan oplossen door via about:memory een bestandje te verwijderen, maar dan verlies je wel wat automatische ‘site-settings’.

Ook kan je de Firefox memory-cache minimaliseren.

Zo gedaan en nu maar afwachten of het probleem is opgelost en het niet aan kpn itv ligt.

We gaan het zien.


En als je niet Firefox maar bijvoorbeeld Edge gebruikt, gebeurt dan hetzelfde?

Er lijkt een probleem met Firefox te zijn. (reddit.com en mozilla.org)

Edge gebruik ik niet, omdat Windows dan ook meteen weer allerlei andere aanpassingen maakt, die ik niet wil hebben.

Zoals?

En als dan in Edge de TV app van KPN installeert dan zie je Edge zelf daarna ook niet meer.


Helaas; alle streaming-mogelijkheden binnen Firefox uitgevoerd; hier dus voetbal, werken goed en zonder dat het geheugen volloopt.

Behalve met KPN itv, daar loopt het geheugen na korte tijd wel vol.

Ergo, dat moet aan het KPN progje/site of iets dergelijks liggen.

Btw.

Ik ga geen spionerende Edge gebruiken. Ik weet het; is water naar de zee dragen, maar zo is het voor mij.

Weet iemand nog een andere oplossing voor dit probleem?

Ik gebruik liever KPN iTV ipv het tv boxje; met iTV kan ik alles met een muisklik doen. Dat kan met het boxje niet, in combinatie met m'n pc.


Hi @stantans, ik herken dit niet. Speelt dit bij jou nog steeds? En zou je het toch nog willen proberen in Edge of Chrome? Puur om te kijken hoe dat gaat.

Bij mij gaat het in Firefox in ieder geval goed. 

 


Hi @stantans, ik herken dit niet. Speelt dit bij jou nog steeds? En zou je het toch nog willen proberen in Edge of Chrome? Puur om te kijken hoe dat gaat.

Bij mij gaat het in Firefox in ieder geval goed. 

 

 

Bedankt voor je antwoord.

Het komt opeens bij mij op, dat dit een zogenaamde ‘bufferoverflow’ is. Sjezus, voor het laatst meegemaakt met DOS of Win 95 of zo. :)

De caches lopen vol. Op zich wel grappig om zoiets weer eens mee te maken en het uit te zoeken en de irritatie is ook weer vergeten, nu het (voorlopig) weer loopt. Daarbij een hoop vergeten kennis opgehaald.

 

Geen Edge of Chrome** geprobeerd, maar de privacy-modus (privévenster) van Firefox.

Daarin worden o.a. geen gebufferde ‘bestanden’ opgeslagen en nu werkt het vooralsnog goed. Ook als ik op het tweede beeldscherm iets met FF, in normale modus, doe.

 

Het lijkt mij dat de devs van kpn toch weer aan de slag moeten met itv. Ik kan mij zo voorstellen dat het progje, tegenwoordig zegt men app, wat verouderd is.

Ik zal wel zien; voorlopig werkt het okee en als ik zin heb, dan ga ik ‘mijn buffers’ nog eens aanpassen en hoop dat kpn hetzelfde doet met itv.

 

**Edge en Chrome: Eerst een herstelpunt maken; dan Chrome en/of Edge installeren en/of werkend krijgen, waarbij ook bijv. OneDrive wordt geactiveeerd; dan controleren of het werkt en verder heb ik er niks aan, behalve de wetenschap dat…,

Waarna ik de boel wederom kan opschonen,  en het herstelpunt terugzetten met een herstart en controleren of OneDrive en zo uitgeschakeld is, enzovoorts. Teveel gedoe.

Ook al weet ik dat de strijd om privacy op internet en windows een achterhoedegevecht is; ik blijf m'n privacy zoveel mogelijk koesteren en om nu opnieuw Linux aan te leren gaat mij (op mijn leeftijd) te ver.

 


Ook al weet ik dat de strijd om privacy op internet en windows een achterhoedegevecht is; ik blijf m'n privacy zoveel mogelijk koesteren en om nu opnieuw Linux aan te leren gaat mij (op mijn leeftijd) te ver.

 

Alex is even op vakantie maar ik begrijp dat ik dit sentiment volkomen. Ik kan die overflows ook nog herinneren vanuit DOS/Windows 3.11 en inderdaad Windows 95 🙂 . 

Fijn dat het dan nu weer ok werkt. Mocht er nog wat zijn laat het dan weten!


Reageer