Skip to main content

Als ik Netflix kijk valt het me op dat als er gesproken wordt het geluid best wel zacht is terwijl de overige audio zoals muziek e.d. heel hard is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Ik kijk Netflix via de tv ontvanger VIP 5202 ( ik heb geen smart tv ) en heb de geluidsinstellingen op de ontvanger staan op stereo. Bij mijn vorige ontvanger, de HMB2260 had ik dit probleem overigens niet.

Hoi @Loja, dat is gek inderdaad. Als je de stemmen niet goed kunt horen zijn de films en series niet goed te volgen. Heb je naast deze tv-ontvanger ook nog andere apparatuur aangesloten voor de audio, zoals bijvoorbeeld een soundbar?

Heb je de tv-ontvanger ook al eens een reset gegeven?


Ik heb geen andere apparatuur, het geluid komt via de tv. De software is recent nog geinstalleerd want ik heb deze ontvanger pas een week of twee. Zoals al eerder gezegd had ik dit probleem bij de vorige ontvanger niet.


Ik heb ook nog even contact gehad met Netflix en volgens hun zit het probleem in de KPN ontvangers. Op hun site maken ze ook melding van dit probleem en staat dat het momenteel wordt onderzocht.


Wij hebben daar nog geen andere meldingen over gezien op het forum en ook niet via andere wegen gehoord. Waar staat het precies op de site van Netflix? Ik heb daar even gezocht maar ik kan het daar niet vinden.


https://help.netflix.com/nl/node/116198#:~:text=Wijzig%20je%20geluidsinstellingen&text=Selecteer%20Video%20en%20audio%20(Video,je%20kiest%20voor%20Wijzig%20uitvoer.

 

Via bovenstaande link kom je op de betreffende pagina van Netflix. Overigens heb ik de tv ontvanger een reset gegeven maar dit heeft niet geholpen.


Die link geeft aan dat het een probleem is aan de kant van Netflix zelf, en niet specifiek met onze ontvangers wat je noemde. Dit probleem is bij ons niet bekend, het is het beste om het onderzoek van Netflix even af te wachten.


Ik heb voor nu een oplossing gevonden voor de zachte dialogen. Ik heb op mijn tv ( Sony Bravia ) de instelling Volume Offset ingesteld op +3. Normaal staat deze op 0 maar door de instelling iets hoger te zetten is het probleem verholpen.


Dat is een goede tijdelijke oplossing tot Netflix een blijvende oplossing heeft gevonden. Op dat moment kan je die instelling ook weer terugzetten, want anders klinkt het dan nog niet goed denk ik.


Ik heb nog eens naar mijn geluidsinstellingen gekeken van mijn tv en alles eens een keer gereset. En wat blijkt, het geluid stond op dynamisch en de hoge en lage tonen op +3. Na de reset stond het geluid ineens op standaard en de hoge en lage tonen op +2. Het geluid lijkt nu toch wel een stuk beter. Bij de vorige tv ontvanger heb ik hier blijkbaar nooit last van gehad maar met de huidige ontvanger ( VIP 5202 ) werkte het dus net even anders. 


Bovenstaande klopt toch niet helemaal, de dialogen zijn nog steeds vrij zacht. Ik hou het voor nu maar bij mijn eerder genoemde oplossing.


Heb je die 5202 van KPN gekregen als vervanging van de 2260?


Bovenstaande is nog steeds niet verholpen en Netflix zegt dat het aan de tv ontvanger ligt. Dus zowel KPN als Netflix wijzen naar elkaar. Heeft iemand nog een idee? Het gaat dus om de Netflix app in de tv ontvanger Arris VIP5202. Als ik via deze app een serie of film afspeel is de audio normaal en de dialogen heel erg zacht. En nee, ik heb ( nog ) geen smart tv.


Er wordt hier vrij veel naar Netflix gekeken op onze 5202 en wij ervaren dat probleem niet.

Op wat voor een televisie is jouw 5202 aangesloten?

Heb je een home-cinema-set of soundbar in gebruik en zo ja, hoe is deze aangesloten, via de optische kabel rechtstreeks op de 5202 of via hdmi (e)ARC op de televisie.

 

Op de site van Netflix vind ik overigens dit bericht.


Ik heb een oude Full HD Sony Bravia KDL-52W4000 TV die met een hdmi kabel is aangesloten op de tv ontvanger. In de tv ontvanger heb ik het geluid ingesteld op stereo en ik heb geen soundbar oid. Het geluid komt gewoon uit de speakers van mijn tv. Bij mijn vorige ontvanger HMB2260 had ik dit probleem niet. 


Zou het een bug in mijn ontvanger kunnen zijn? In dat geval zou ik mischien kunnen vragen om een wissel met een andere om dit uit te sluiten.


Ik heb mijn home cinema set even losgekoppeld van mijn Sony KD-43XD8305 zodat de speakers van de televisie gebruikt worden en via Netflix een dialoog beluisterd. Ik ervaar daarbij geen problemen.

Je zou KPN moeten vragen jouw 5202 eens te vervangen om te kijken of jouw 5202 wellicht toch niet de boosdoener blijkt te zijn.


Dank je, omdat jij met dezelfde ontvanger geen problemen hebt lijkt het er idd op dat het wellicht aan mijn 5202 ligt. Of is het beter vanwege mijn oudere HD tv om te vragen om een Arris VIP2952? Ik zal Maandag eens gaan bellen of een omruil mogelijk is. Of zou een moderator op dit forum dit voor mij kunnen regelen?


Ik heb door in mijn tv het geluidseffect te veranderen het geluid toch iets beter kunnen krijgen. Voor nu wacht ik even af hoe dit gaat. Ik ga deze ontvanger dus nog even niet omruilen maar sta natuurlijk nog wel open voor suggesties.


 

 

 


Dank je, omdat jij met dezelfde ontvanger geen problemen hebt lijkt het er idd op dat het wellicht aan mijn 5202 ligt. Of is het beter vanwege mijn oudere HD tv om te vragen om een Arris VIP2952? Ik zal Maandag eens gaan bellen of een omruil mogelijk is. Of zou een moderator op dit forum dit voor mij kunnen regelen?

Het aanpassen van de geluidsinstellingen heeft maar zeer beperkt geholpen waardoor ik toch weer terugkom op mijn vorige bericht en vraag. Zeker gezien het feit dat dit niet het enige probleem is dat ik heb met mijn ontvanger, zie dit topic 

 


Het probleem is opgelost! Ik heb een duurder Netflix abonnement genomen en gelijk is het geluid stukken beter.