Skip to main content

Mijn Prime Video App op de TV ontvanger is zeer traag en loop erg regelmatig vast. Alle berichten hierover in de community lijken van minimaal 1 of 2 jaar oud. Maar voor mij is het probleem actueel en uiterst storend. Weet iemand een oplossing ? 

  • Dit treed wel op in de Prime Video App en niet in andere App’s zoals Netflix.
  • De App’s op de TV ontvanger in de woonkamer (die bekabeld aangesloten is) zijn een stuk trager dan de vergelijkbare App’s op mijn Google Chromecast TV in de slaapkamer (die via Wifi aangesloten is). De kans dat internet verbinding of het modem het probleem veroorzaakt lijkt me daardoor klein of uitgesloten.
  • Ik sluit ALTIJD elke app netjes af voordat ik mijn TV ontvanger afsluit (tenzij de App vastloopt, dan schakel ik noodgedwongen de TV ontvanger uit)
  • Ik heb op zo 8 jan 2023 een reset van de TV ontvanger uitgevoerd naar fabrieksinstellingen en dus een geheel schone en actuele update situatie uitgeprobeerd. Direct erna werkt de App schijnbaar goed, de volgende dag keert het probleem weer net zo terug.    
     

Heel goed dat je de moeite neemt om dit signaal aan ons door te geven, @Max Bl. Je hebt het ook duidelijk uitgelegd, dank je wel hiervoor!

Ik ben benieuwd van welke type TV ontvanger jij gebruikt maakt?
We hebben meerdere meldingen binnen gekregen over trage apps op de tv ontvanger. We hebben deze meldingen in onderzoek en hopen op korte termijn een update te kunnen geven. 

Alternatief is om de Chromecast te gebruiken of de tv ontvanger te resetten. Zodra er een update te melden is, laat ik het je hier weten!


Hier hetzelfde probleem, ontvanger ligt constant te bufferen. Op de Apple TV geen enkel probleem. Ligt dus aan het kastje van kpn.


Ook ik ondervind hier dit probleem. Geld ook voor Videoland en in mindere mate voor Netflix.

kan het te maken hebben dat een tv te oud hiervoor wordt en dus daardoor trager?


Ik had dit ook op de oudere ontvangers (Arcadyan HMB2260 en Arris 2952) voor Videoland en Amazon. Netflix werkte wel goed. 

Paar maanden geleden heb ik de 4K optie voorijn abonnement aangezet voor 2,50 per maand en daarmee twee nieuwe 4K decoders gekregen, de Arris 5202. Nu geen problemen meer. Ik kijk verder geen 4K zenders maar dat deze decoders aanmerkelijk beter werken is me die paar euro wel waard. Na 6 maanden mag je de 4K optie weer uitzetten en behoud je de nieuwe decoders.

 


Er komt nieuwe software aan:

 

Vorig jaar hebben we verschillende nieuwe apps geïntroduceerd op de tv ontvangers. We zien dat deze apps ook veel gebruikt worden. Alleen zijn er bij een aantal van deze wat klachten over de stabiliteit.
Het gaat dan over de rode Videoland app, NPO Start en Xite. Bij langer gebruik van deze apps kan de app vastlopen. Of de hele ontvanger wordt traag. Dit zien we voornamelijk op de HMB2260 en de VIP2952. 
In deze update worden deze problemen sterk verminderd. 


Als jullie na de update nog steeds problemen ervaren, laat het dan in dat topic weten. De ontvangen feedback geven wij door aan het betreffende team.


Shyrin_

 

Dank voor deze update. Als mijn hele ontvangen traag wordt. Ben ik dan ook geholpen door deze update? Of is het dan beter de ontvanger na vele jaren maar eens te laten vervangen door een nieuwe? 

 

Ik lees dat in de huidige plannen voor half maart de update uitgerold is. Moet ik daar nog iets voor doen of gebeurd dat automatisch? 

 

Groet Max 


Geen dank!

Een frisse start of het resetten van de tv ontvanger biedt ook geen oplossing, @Max Bl?
Voor de update hoef je niets te doen: deze krijg je automatisch aangeboden!

Ik weet niet welke tv ontvanger je precies hebt, maar je kunt hier jouw apparatuur controleren en eventueel omruilen


Shyrin_

Mijn TV ontvanger is de HMB2260 V2.via de door jou aangegeven link krijg ik niet de mogelijkheid mijn apparatuur om te ruilen (helaas).

Een reset (in de zin van stroom eraf en weer erop zodat de tv ontvanger zichzelf opnieuw opstart) helpt. 
Echter:

  • die procedure duurt akelig lang (meestal minimaal 10 minuten), en
  • ik ben dan een aantal settings kwijt die ik opnieuw in moet stellen.

Dus dat vind ik niet echt een oplossing om dagelijks of vaker op een dag te gaan doen.

 

Ik had laatst de stand-by instelling eco-stand uitgeprobeerd. Maar dan weer uit de eco-stand opstarten duurt geen maximaal 2 minuten (zoals vermeld wordt) maar ook dat duurt minimaal 5 maar eerder 10 minuten is mijn ervaring. En dat is natuurlijk geen doen. En volgens mij waren toen ook bepaalde instellingen verdwenen. Ook dat is niet de bedoeling. 


Dus ik trek - in combinatie met het traag worden - maar even voorzichtig de conclusie dat mijn TV ontvanger mogelijk aan vervanging toe is … ik wacht even de update af, en zal daarna dan wel even telefonisch contact op gaan nemen. 


Hier de update geïnstalleerd, maar Videoland loopt nog steeds vast. Als je de ontvanger reset, dan gaat het eventjes goed en daarna herhaald het probleem zich weer. Wij hebben 2 ontvangers en deze gecontroleerd via bovenstaande link en zijn volgens KPN geschikt. 


Shyrin_

De update is (neem ik aan) inmiddels wel geinstalleerd. Onlangs al een keer de TV Box de software opnieuw laten installeren. 

Helaas is het probleem niet opgelost. Zojuist liep de TV Box volledig vast nadat ik Prime Video App aan het gebruiken was. Totaal geen respons meer. Enige manier om verder te komen de TV Box uitzetten. 

Heb jij nog suggesties ??? 
Op welke manier kan ik mijn TV Box laten vervangen door een modernere versie die het wel doet? 

Max


Shyrin_

De update is (neem ik aan) inmiddels wel geinstalleerd. Onlangs al een keer de TV Box de software opnieuw laten installeren. 

Helaas is het probleem niet opgelost. Zojuist liep de TV Box volledig vast nadat ik Prime Video App aan het gebruiken was. Totaal geen respons meer. Enige manier om verder te komen de TV Box uitzetten. 

Heb jij nog suggesties ??? 
Op welke manier kan ik mijn TV Box laten vervangen door een modernere versie die het wel doet? 

Max

D'r is nu TV+, maar dat heeft nog kinderziektes mbt tv-kijken, maar streaming gaat prima. Wil je streamen, dan is mijns inziens de goedkoopste oplossing om niet meer in bed tv te kijken met de chromecast, maar om deze beneden te gebruiken, of een tweede te kopen. Heb ik ook gedaan om fatsoenlijk naar Prime en zo te kijken (was een aanbieding net over de grens in Duitsland, dus goedkoper).


Beste,

Ook bij mijn beide tv ontvangers vast loop problemen bij prime. Alles geprobeerd niks werkt decoder slaat hartstikke vast. Ook streamen via mijn chromecast loopt vast. Ik betaal al heel lang voor prime en duur is het niet maar kan er niks mee. Hebben jullie een oplossing? Heb 2 decoders ,de hmb2260 en de arris vip2952 en de xperia box v10. Heb deze problemen al sinds het begin van mijn aansluiting op mijn nieuwe adres nu 1 jaar.

Met vriendelijke groet, Carola


Beste Shyrin_, mensen van KPN, 

Inmiddels is de update geinstalleerd maar is mijn probleem nog steeds niet verholpen. 
Graag advies hoe dit probleem nu WEL opgelost kan worden. 

Mijn TV Box is de HMB2260 V2 en mijn voorlopige conclusie is dat die de boosdoener is en dat updates het probleem niet verholpen hebben.  
Gebruik van de verschillende streaming apps in mijn slaapkamer via Google Chrome TV is via dezelfde internet verbinding namenlijk nooit een probleem. En via de apps op de TV Box regelmatig een probleem.  

Ik hoor graag van jullie, 
Met vriendelijke groet Max Blaauwbroek


Hier ook problemen, zojuist nieuwe software geïnstalleerd maar prime blijft heel traag en reageert niet. Videoland ook waardeloos. Nerflix is oke.

Wanneer komt de oplossing?


Het lijkt alsof er nooit een oplossing gaat komen er word gewoon niet gereageerd. 


Tja, wel de XS4ALL prijs betalen maar service....


Tja, het geheugen van de oudere kastjes in combi met de programmeertaal zal wel het probleem zijn.

Wil je sneller, gebruik een Chromecast TV of stap over naar TV+.