Skip to main content
Vraag

Prime Video nu met reclame

• August 30, 2025
  • 33 reacties
  • 1299 keer bekeken

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22

Prime Video heeft sinds deze week reclame.

De eerste keer kreeg ik het scherm om het abonnement op te waarderen met € 2,99, maar dat kan niet omdat het via KPN loopt.

KPN heeft helaas alleen de mogelijkheid voor de € 4,99 per maand versie en die heeft dus nu reclame.

In het begin viel het mee, maar nu bij het kijken van Stargate SG1, 3 keer reclame van 1 minuut per keer.

Vreemd genoeg gisteren bij een film kijken geen reclame. (maar dat zal wel niet lang meer duren denkt ik)

Ik hoop dat KPN de versie zonder reclame gaat toevoegen.

Ik wil graag Stargate afkijken en andere dingen op Prime.

Verder is Prime wel leuk om erbij te hebben (wel jammer dat het duurder wordt om irritante reclames te vermijden).

33 reacties

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 30, 2025

Hoezo kan dat niet ​@joop2011? Ik heb ook de facturering via KPN en betaal via Prime Video nog €2,99 extra, dit is een apart incasso. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Hoezo kan dat niet ​@joop2011? Ik heb ook de facturering via KPN en betaal via Prime Video nog €2,99 extra, dit is een apart incasso. 

Dat is een mogelijkheid.

Maar dan kies ik voor om alles via Prime (Amazon) te doen.

Niet een deel via de ene en een deel via een andere.

Of te wel, alles of niets.

Dus denk ik dat ik het straks compleet via Amazon gaat afnemen.

Of KPN moet dat kunnen leveren.

Wacht nog even af.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Via Kids profiel kan je (nog) zonder reclames kijken, maar dan geen +16 filmen/series. Of via smarphone apps de gewenste inhoud downloaden (beperkte getal) en dan offline kijken.

• August 30, 2025

KPN zal.deze extra optie waarschijnlijk niet zo snel kunnen leveren dat is hetzelfde als de extra opties bij de andere streamingdiensten.

Het zal mij wat dat betreft verbazen als dat ooit veranderd.

De reclame vrije optie is helaas alleen mogelijk met het maandabonnement. Met het jaarabonnement is het ook bij Prime video zelf niet mogelijk.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 30, 2025

Dat is een mogelijkheid.

Maar dan kies ik voor om alles via Prime (Amazon) te doen.

Niet een deel via de ene en een deel via een andere.

Of te wel, alles of niets.

Dat is een keuze ​@joop2011, maar het is dus niet zo dat het niet kan. Ik zie zelf het probleem niet zo, want via KPN krijg je een nog combi punt en die paar euro betaal ik wel los aan amazon. Afijn dan is het een keuze die je maakt.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

KPN zal.deze extra optie waarschijnlijk niet zo snel kunnen leveren dat is hetzelfde als de extra opties bij de andere streamingdiensten.

Het zal mij wat dat betreft verbazen als dat ooit veranderd.

De reclame vrije optie is helaas alleen mogelijk met het maandabonnement. Met het jaarabonnement is het ook bij Prime video zelf niet mogelijk.

Bij Netflix, Disney+ en HBO doet KPN dit ook. (ook allemaal recent met reclame mogelijkheid).

Dus ik verwacht juist dat KPN dit wel gaat doen.

Het is nog nieuw, dus we moeten hier nog even op wachten denk ik.😉

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 30, 2025

Bij Netflix, Disney+ en HBO doet KPN dit ook. (ook allemaal recent met reclame mogelijkheid).

Dat denk ik niet heel eerlijk. KPN heeft namelijk ook geen reclamevrije versie van ViaPlay. Ik denk ook niet dat Amazon daar ondersteuning voor zou verlenen, die hebben immers liever dat men reclame kijkt omdat het vele malen meer geld in het laatje brengt dan die 3 euro wat men extra betaald. 

• August 30, 2025

Volgens mij is de Sport addon van HBO nog steeds niet mogelijk via de KPN factuur, net zo goed dat bij Netflix de extra betaalde leden niet mogelijk zijn. 

Dat van Netflix en HBO Max de huidige drie abonnementen worden aangeboden is een heel ander verhaal. 

Het is verder helemaal niet nieuw want ik ben op 23 juli al via email al ingelicht kortom Prime Video (Amazon)  en KPN hebben tijd genoeg gehad om met elkaar hier afspraken over te maken. Kortom ik verwacht dat Amazon dit als een optie houdt voor klanten die direct bij hun zelf een abonnement afnemen.

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Ik heb het ook gemerkt. Ik heb mijn abonnement buiten KPN lopen. Het is dat Amazon veel extra’s biedt, zoals unlimited photo storage maar eerlijk gezegd verbaasde het me dat prime video nog zo lang reclamevrij was.

Die extra inkomsten zit Amazon duidelijk om verlegen dus tjsa.. 

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 30, 2025

Ik heb het ook gemerkt. Ik heb mijn abonnement buiten KPN lopen. Het is dat Amazon veel extra’s biedt, zoals unlimited photo storage maar eerlijk gezegd verbaasde het me dat prime video nog zo lang reclamevrij was.

Die extra inkomsten zit Amazon duidelijk om verlegen dus tjsa.. 

Ik heb Amazon altijd spotgoedkoop gevonden, dus ik ben er nu ook niet echt tegen dat ze extra inkomsten nodig hebben om te investeren. Echter ben ik wel tegen die vele reclame die streamingdiensten bieden tegenwoordig. Als ik reclame wil kijken dan neem ik wel traditionele televisie. Als je alleen al kijkt hoeveel reclame Youtube tegenwoordig heeft, ben je bijna gedwongen om die 15 euro per maand te betalen. 

Anneke-Anna
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • August 30, 2025

Ja vond ik ook ​@Chrizziey en via de Appstore van Apple was het een hele poos nóg goedkoper. 
De reclames voeren overal de boventoon. Overal word je er mee doodgegooid. Zelfs Zuckerberg (Meta) gooit zijn socials vol met ads terwijl hij voorheen hoog en laag riep dat dit niet zo gebeuren. 
Spotify is ook zo idioot duur geworden maar ik luister graag muziek zonder reclame. 

• August 30, 2025

Zelfs met deze € 2,99 is gelet op de hoeveelheid content en de andere Prime voordelen dit nog steeds de goedkoopste. Verder is Primevideo al eerder sinds december 2023  met de prijs omhoog gegaan van € 2.99 naar € 4,99.

YouTube is echt irritant dat is niet leuk meer net zo erg als Plex.

Ik heb zelf nog geen reclame gezien bij Primevideo afgelopen donderdag maar komt het enkel vooraf of bij films ook tussendoor?

De informatie pagina is niet heel duidelijk. 

Aanvulling ik kijk nu Clarkson farm en tussendoor een aankondiging van The Grand Tour. Dat is dan in ieder geval nog geen echte commercial.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Mijn topic gaat alleen over reclame bij Prime Video.

Graag on topic blijven.

Mijn dank is groot.

Joop

• August 31, 2025

Prime vind ik echt verschrikkelijk geworden, overzicht qua aanbod is ver te zoeken, de huidige hoeveelheid willekeur aan reclame is zwaar irritant, hoezo moet Mc donalds voorbij komen of één of andere tenenzalf? Je wilt je voordoen als een streamingsdienst. Hou het daar dan ook bij. Om maar niet te spreken over al de andere abonnementsdiensten, je wordt er mee doodgegooid op prime. 

De 5 euro is het eigenlijk al niet meer waard. Laat staan de 3 euro extra. Soms hebben ze een kwalitatief goede film of serie, maar voor de rest, Nee ik bedank ervoor. Het is een soort pulpNetflix geworden.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 31, 2025

@JB22_  Ik vind dat Prime nog best een mooi aanbod heeft, ook mede omdat de 13:30 wedstrijden vanuit de premier league daar uitgezonden worden. Ik vind daarom opzich qua series het nog best aantrekkelijk voor deze prijs om iets meer te betalen. Echter is het een beetje een afweging. 

De reclame op Amazon is gewoonweg omdat het veel meer oplevert, ik ben zwaar tegen deze ontwikkeling maar schijnbaar zijn consumenten ervoor te porren. 

• August 31, 2025

Gisterenavond voor het eerst ook een echte commerciële reclame gezien bijna 30 seconden voorafgaand aan een aflevering van een serie en 1 halverwege. Voor mij nog niet heel storend en de extra 3 euro nog niet waard.

Behalve dat reclame inkomsten genereert zijn die inkomsten natuurlijk wel nodig, juist om content te kunnen maken of inkopen. Vergeet niet hoeveel mensen nodig zijn om een aflevering van zeg 30 minuten te maken. Van de duur betaalde acteurs tot de onderbetaalde kabelsjouwers en noem maar op. En vergeet ook de server ruimte niet en data transport die de streamdiensten moeten betalen. De sport licenties zijn al helemaal hoog dat moet toch echt worden terugverdiend. 

Het is puur marketing eerst een paar jaar verlies draaien om klanten binnen te harken en daarna de echte prijs rekenen.

We houden hier wel van piepen, waar wij in Nederland voor de Amazon Prime diensten die € 4,99 neerleggen is dat elders al veel hoger een Amerikaan betaald voor dezelfde volledige Amazon Prime diensten $ 14,99 omgerekend € 12,80 met de huidige koers. We vergeten blijkbaar dat Primevideo wezenlijk maar bijvangst is. Voor enkel Primevideo betaald een Amerikaan al $ 8,99

JanD
Superuser
  • August 31, 2025

Ik zie bij Videloand ook regelmatig een korte reclame, niks storends aan en inderdaad de meerprijs voor reclamevrij kijken niet waard.

De sterreclame bij publiek en commercieel duurt veel langer.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Ik hoop dat KPN, net zoals bij Netflix, HBO en Disney+ de keuze voor Prime Video toevoegt om zonder reclame te kijken of met reclame.

€ 2,99 per maand vind ik niet erg, maar niet via 2 verschillende betalingen. (daar hou ik niet van)

Wij hebben juist streamingdiensten om zonder reclame te kunnen kijken.

(Ik weet dat het bij opname dat ook kan, maar dan moet je toch steeds doorspoelen). 

Gisteren had ik bij 1 aflevering van Stargate SG1 3 reclames. 1 aan het begin en 1 van 1 minuut en 1 van 30 seconde.

Vanmorgen had ik bij een aflevering maar 2 reclames. 1 aan het begin en 1 in de serie van 20 seconde.

Amazon is een heel erg groot en rijk bedrijf.

Ik verwacht niet dat ze snel verlies draaien op de gehele omzet inclusief prime tv.

@JB22_  Ik vind dat Prime nog best een mooi aanbod heeft, ook mede omdat de 13:30 wedstrijden vanuit de premier league daar uitgezonden worden. Ik vind daarom opzich qua series het nog best aantrekkelijk voor deze prijs om iets meer te betalen. Echter is het een beetje een afweging. 

De reclame op Amazon is gewoonweg omdat het veel meer oplevert, ik ben zwaar tegen deze ontwikkeling maar schijnbaar zijn consumenten ervoor te porren. 

Niet iedereen heeft zoveel geld of hebben het er niet voor over.

• August 31, 2025

Tja, dan moet je keuze's maken. Streamdiensten zijn natuurlijk een luxe product kan of wil je dat niet betalen dan houd het op zo eenvoudig is het.

Ik hoop dat KPN, net zoals bij Netflix, HBO en Disney+ de keuze voor Prime Video toevoegt om zonder reclame te kijken of met reclame.

€ 2,99 per maand vind ik niet erg, maar niet via 2 verschillende betalingen. (daar hou ik niet van)

Via twee partijen betalen is onhandig daar ben ik het wel mee eens.

Zoals ik eerder al aangaf hebben KPN en Amazon ruimschoots tijd gehad om over die mogelijkheid afspraken te maken. Het feit dat hier geen topic over is gemaakt vanuit KPN zegt eigenlijk al genoeg.

https://www.kpn.com/entertainment/amazon-prime

Op deze pagina wordt de beperkte reclame genoemd. Helaas wordt er nergens gewezen op het punt dat je om reclame vrij te kijken alleen via Amazon zelf kan betalen die informatie moet beter of er zijn mij onbekende onderhandelingen gaande, dat is dan veel te lang dat had rond moeten zijn.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • August 31, 2025

Kijk dit artikel van tweakers Waarom Prime Video en Netflix liever willen dat je een abo met reclame neemt

Er wordt ook vergelijking met prijzen voor Prime Video tussen landen, dit is appel met peren …

Ieder land heeft andere exclusieve contents (filmen, series en sports). B.v. USA of DE betalen meer dan NL omdat USA heeft b.v. alleen in sport heel dure sport licenties (NFL, NHL, MJL) en DE heeft UEFA Champions League. Reken maar de prijs voor Ziggo Sport mee voor UEFA Champions League, dan is NL toch niet zo voordelig.

• Deelnemer
  • August 31, 2025

Ik twijfelde dat als ik deze upgrade zou doen of ik dan niet een 2e volledige abbo zou afsluiten. Het is wat onduidelijk omdat het via ideal moet. 

Ik kan dus de upgrade betalen als aanvulling op de kpn abbo?

• August 31, 2025

Kijk dit artikel van tweakers Waarom Prime Video en Netflix liever willen dat je een abo met reclame neemt

Er wordt ook vergelijking met prijzen voor Prime Video tussen landen, dit is appel met peren …

Ieder land heeft andere exclusieve contents (filmen, series en sports). B.v. USA of DE betalen meer dan NL omdat USA heeft b.v. alleen in sport heel dure sport licenties (NFL, NHL, MJL) en DE heeft UEFA Champions League. Reken maar de prijs voor Ziggo Sport mee voor UEFA Champions League, dan is NL toch niet zo voordelig.

Klopt die nuance is wel belangrijk via Primevideo heeft in de USA inderdaad voor die bijna 9 dollar een groter aanbod. Dat doet niks af aan het punt dat we hier in Nederland flink kunnen mopperen over een  paar centen. Dat zien we elk jaar ook met de inflatiecorrecties. Wat in dat tweakers artikel het meest relevante zinnetje is voor mij deze het slot van het artikel.

Streamingdiensten waren lang gericht op het veroveren van marktaandeel, maar die focus is afgelopen jaren verschoven naar geld verdienen. Dat is gebeurd door het delen van een account buiten het eigen huishouden veel moeilijker te maken, maar ook door het duurder maken van abonnementen én het aanbieden van abonnementen met advertenties.

• August 31, 2025

Ik twijfelde dat als ik deze upgrade zou doen of ik dan niet een 2e volledige abbo zou afsluiten. Het is wat onduidelijk omdat het via ideal moet. 

Ik kan dus de upgrade betalen als aanvulling op de kpn abbo?

Je gaat enkel die €2,99 direct aan Amazon betalen. Je gaat geen volledig 2e abonnement aan.

Chrizziey
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+16
  • August 31, 2025

Er zijn mensen voor te porren inderdaad. Maar ik ben tegen dit verdienmodel, buiten dat ik zelf vind dat je moet betalen om reclame te zien tegen mijn morele kompas is. Deze bedrijven verdienen genoeg en met die 3 euro die ik extra betaal is voor Prime zelf gewoonweg nadelig, ze verdienen wel een stuk meer aan reclame laten zien.  Ik vind het persoonlijk jammer dat mensen voor reclame kiezen, want dit houd een verdienmodel in stand helaas. 

https://tweakers.net/reviews/13536/waarom-prime-video-en-netflix-liever-willen-dat-je-een-abo-met-reclame-neemt.html

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • September 2, 2025

Hoi ​@joop2011  (en de rest). 

Het kan niet (maar dat wisten jullie al) en ik heb ook nergens signalen gezien dat daar verandering in gaat komen.  Het is dus wat het is.

Als er ooit een wijziging komt en wij kunnen dit wél bieden, delen we dat uiteraard direct met jullie.