Skip to main content
Vraag

Prime Video nu met reclame

• August 30, 2025
  • 33 reacties
  • 1299 keer bekeken

Toon eerste bericht

33 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 2, 2025

@Erwin van KPN 

Hartelijk dank voor je reactie.

Ik heb 1 vraagje.

Bij een streamingdienst via KPN krijg je 1 extra punt.

Maar Prime Video staat als extra aankoop op de factuur, krijg je hier ook een extra punt of geld dat in dit geval niet?

Ik heb voldoende punten, maar voor anderen misschien interessant om te weten.

En een ieder kan kiezen uit:

1. € 4,99 met recalme
  2. € 4,99 via KPN en € 2,99 via Amazon zonder reclame
  3. € 7,98 via Amazon zonder reclame. (hoewel ik dit niet via Amazon kan vinden)

En ik begrijp uit de antwoorden dat een streamingdienst het liefst hebben dat je de versie met reclame neemt, daar verdienen ze meer aan.

Maar ik vind (persoonlijk) daar heb je toch geen streamingdienst voor genomen.

Mijn dank is groot.

Groetjes,

Joop

• Deelnemer
  • September 2, 2025

Hoi ​@joop2011  (en de rest). 

Het kan niet (maar dat wisten jullie al) en ik heb ook nergens signalen gezien dat daar verandering in gaat komen.  Het is dus wat het is.

Als er ooit een wijziging komt en wij kunnen dit wél bieden, delen we dat uiteraard direct met jullie.

Bedankt! Ik heb de upgrade  nu maar via Prime zelf geregeld.  Werkt ook prima. 

• Deelnemer
  • September 2, 2025

@Erwin van KPN 

Ik heb 1 vraagje.

Maar Prime Video staat als extra aankoop op de factuur, krijg je hier ook een extra punt of geld dat in dit geval niet?

Ik heb voldoende punten, maar voor anderen misschien interessant om te weten.

1. € 4,99 met recalme

En ik begrijp uit de antwoorden dat een streamingdienst het liefst hebben dat je de versie met reclame neemt, daar verdienen ze meer aan.

Maar ik vind (persoonlijk) daar heb je toch geen streamingdienst voor genomen.

Mijn dank is groot.

Groetjes,

Joop

Punten?? Dat is nieuw voor mij.  Wat is het een wat kun je ermee?

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

@Erwin van KPN 

Ik heb 1 vraagje.

Punten?? Dat is nieuw voor mij.  Wat is het een wat kun je ermee?

Beste ​@Alessandra71 

Zie ook hier, combivoordeel KPN.

En een tip.

Als je op Quote klikt, haal dan alles weg wat niet met je reactie van doen is.

Anders wordt de topic onnodig lang en onoverzichtelijk.

Zoals je kunt zien, heb ik dat ook gedaan.😉

• September 3, 2025

1. € 4,99 met recalme

Optie 3 zal je inderdaad niet vinden omdat Prime Video dit niet op die manier in de markt zet.

Er is 1 abonnement die van € 4,99 en dat kan je uitbreiden met de extra optie zonder advertenties. Dat kan je pas kiezen als het abonnement is bestelt.

Er bestaan gewoonweg geen twee soorten abonnement zoals bij de andere streamingdiensten.

De extra € 2,99 betaal je altijd direct aan Amazon wezenlijk is daarin geen keuze.

Wat de reactie vanuit KPN betreft we weten allemaal wel dat dit eigenlijk niet gaat veranderen.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Dan je ​@Rowi. 

Vraagje ​@Rowi. en / of ​@Chrizziey ;

Het probleem dat ik verwacht als je via KPN en Amazon betaalt is;

Stel dat als je Prime video wilt opzeggen om bijvoorbeeld een andere streamingdienst te nemen 

Je moet dan zowel bij Amazon als bij KPN het abonnement opzeggen.

Stel je neemt het abonnement via Amazon, kan je het daarna bij Amazon ook zonder reclame nemen? 

En KPN veranderd gelukkig wel regelmatig dingen.

Dat is juist een voordeel van KPN.

Bij mij is het glas ook altijd halfvol.😉

• September 3, 2025

Houd het glas halfvol, blijf positief daar is niks mis mee, maar blijf wel realistisch KPN kan helemaal niets veranderen zonder de goedkeuring van Primevideo (Amazon)  en voor wederverkopers gaat dat bijna zeker nooit veranderen.  Neem als voorbeeld wat ik al vaker schreef Netflix en HBO en hun aanvullende diensten via geen enkele wederverkoper is dat mogelijk. En ook voor deze twee zal dat niet zo snel veranderen.

Dan je vraag ik verwacht dat zonder hoofd product dus het abonnement via de KPN factuur Amazon je geen rekening meer kan of zal sturen voor het advertentie vrij kijken. Anders eerst die aanvullende optie uitzetten en daarna pas het abonnement via KPN opzeggen.

Uiteraard kan je als je direct via Primevideo het abonnement afsluit de optie advertentie vrij kiezen. Die mogelijkheid krijg ik bij nagenoeg elke serie die ik start aangeboden. Die optie zal je zelf ook wel hebben gezien. Screenshot is uit mijn account omgeving.

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Auteur
  • Wijsgeer
  • September 3, 2025

Hartelijk dank voor de aanvulling ​@Rowi.