Skip to main content

Al twee jaar heb ik glasvezel zonder problemen. Afgelopen week is op aanvragen van kpn het glasvezel kastje omdat er een typefout zou zijn. Sinds het nieuwe kastje lijkt Netflix van slag. Ik zie geen top 10 en krijg vreemde suggesties van films en series. Op mijn telefoon op hetzelfde WiFi kanaal, gaat het nog wel goed met Netflix. Netflix zegt dat ik kpn moet bellen omdat het aan de dns ligt. Kpn zegt dat ze daarin niks geks zien.

Hallo @Karin-91 , heb je al een geprobeerd in en uit te loggen, zodat je weer in je eigen profiel zit?

Op zich lijkt het me niet zoveel met het glasvezelkastje te maken, er is alleen kort een onderbreking in je internetsignaal geweest.


Glasvezel kastje is alleen een omvormer van lichtsignaal in netwerksignaal. Doet verders niets met de dns of uw netwerk.. Als er al vanuit kpn een probleem hiervoor zou kunnen zijn is het de modem. Niet het vervangen kastje van de glasvezel.


Hallo @Karin-91 , heb je al een geprobeerd in en uit te loggen, zodat je weer in je eigen profiel zit?

Op zich lijkt het me niet zoveel met het glasvezelkastje te maken, er is alleen kort een onderbreking in je internetsignaal geweest.

Ja geprobeerd, maar helaas geen resultaat


Glasvezel kastje is alleen een omvormer van lichtsignaal in netwerksignaal. Doet verders niets met de dns of uw netwerk.. Als er al vanuit kpn een probleem hiervoor zou kunnen zijn is het de modem. Niet het vervangen kastje van de glasvezel.

Hmm, goed om ook te weten dat het eigenlijk niet met het glasvezelkastje te maken heeft. Wel heel toevallig dat het sinds het moment van vervangen eigenlijk problemen geeft. 


Ha @Karin-91, welkom! Wat een gek, en irritant, probleem! Hoe gebruik jij Netflix? Is dit via de tv-ontvanger (zo ja, welke?) of via de Smart tv? Als het via de smart tv is, kan je proberen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Het lijkt inderdaad op het eerste gezicht niet meteen een KPN probleem maar de community denkt natuurlijk graag met je mee. 


Ha @Karin-91, welkom! Wat een gek, en irritant, probleem! Hoe gebruik jij Netflix? Is dit via de tv-ontvanger (zo ja, welke?) of via de Smart tv? Als het via de smart tv is, kan je proberen om de app te verwijderen en opnieuw te installeren. Het lijkt inderdaad op het eerste gezicht niet meteen een KPN probleem maar de community denkt natuurlijk graag met je mee. 

Thanks! Via beide geprobeerd, maar via beide hetzelfde probleem. Ook software update gedaan. Uitgelogd en ingelogd. Probleem blijft. 


Kan je eens een foto/video maken van wat je te zien krijgt/hoe het er bij jou uitziet?


 


Ah, ik begrijp nu pas dat je bedoelt dat de aanbevelingen anders zijn dat je verwacht? Dat kan ik dan natuurlijk niet uit een foto halen 😉, sorry voor de verwarring. Hoe dat zit, weet ik niet precies. Wel zie ik dat op mijn Arris 2952 ook geen Top 10 te vinden is. Op mijn Smart TV wel. Wellicht is het een ander/ouder serienummer op de tv-ontvanger. Welke ontvanger heb jij? Ik zal het intern doorgeven, maar ik weet niet in hoeverre KPN hier iets aan kan doen. Kaart het gerust ook bij Netflix aan!


Ja en vooral dat de top10 weg is (sinds het vervangen van het glasvezelkastje van KPN). Netflix zegt dat het aan de DNS ligt, maar hierboven lees ik dat het dat niet kan zijn. Op mijn Samsung telefoon zie ik ook de top10 niet in Netflix. Ik zal thuis eens kijken welke ontvanger ik heb!


@Marcia van KPN het is een Arris VIP2952 V2


Heb je op jouw telefoon wellicht nog niet de laatste versie staan? Ik zie hem op mijn telefoon wel staan. Zoals gezegd: ik ga er vanuit dat er een verschil in de versienummers zit. Je kunt de top 10 ook op de website van Netflix zelf vinden, als je inspiratie zoekt!


Jawel, maar het gaat over mijn tv. Sinds het glasvezelkastje van KPN vervangen is, zie ik geen top 10 meer. De ontvanger van de tv is een ARRIS VIP2952 V2


Reageer