Skip to main content
Antwoord

Problemen met audio tijdens kijken van Netflix of Prime

• October 11, 2025
  • 4 reacties
  • 50 keer bekeken

Tijdens het kijken naar Netflix of Prime films begint het geluidsspoor weg te 'brokkelen' en valt tenslotte helemaal weg. Dit gebeurt elke dag een, soms twee keer. TV uit, stekker ontvanger eruit, na 10 tellen er weer in en de verbinding is hersteld.

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Bouwert. Welkom op de KPN Community! Dat lijkt mij behoorlijk storend wanneer het geluid zo vaak per dag of week begint weg te vallen. Dat moet beter kunnen!

Je geeft aan dat de KPN TV+ box (DIW7022) draadloos is verbonden met het modem. Daar zou het bijvoorbeeld mee te maken kunnen hebben dat het signaal toch niet helemaal stabiel is. Wat ik wil voorstellen is dat je eerst alle Wifi punten in huis eens een herstart geeft. Je begint dan met de Experia Box (modem) en daarna ook alle eventuele Wifi versterkers. Dan ben ik benieuwd of het daarna beter gaat. Mocht dat nog niet meteen tot een verbetering leiden, dan kun je ook de Experia Box eens een volledige reset geven. 

Kijk maar eens of dit bij jou helpt. En zo niet, dan hoor ik het graag en dan denken we weer verder. 

4 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 11, 2025

Beste ​@Bouwert welk merk en type tv-decoder heb je van KPN in bruikleen?

Hoe is deze aangesloten op de modem/router, bekabeld, of indien mogelijk draadloos of anderszins?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 11, 2025

DIW 7022, draadloos

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+22
  • Wijsgeer
  • October 11, 2025

DIW 7022, draadloos

Draadloos, ik ga ervan uit dat je bedoelt via WIFI.

Want via DVS is het zo wie zo vragen om problemen.

Nadeel van WIFI is, als het druk is op je eigen WIFI netwerk, kan dat storing veroorzaken.

Het beste is en blijft een UTP kabel van de KPN router (Experiabox of Box12 of Box14) naar de KN tv ontvanger Sagemcom DIW7022 (KPN tv+ box)

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 13, 2025

Hoi ​@Bouwert. Welkom op de KPN Community! Dat lijkt mij behoorlijk storend wanneer het geluid zo vaak per dag of week begint weg te vallen. Dat moet beter kunnen!

Je geeft aan dat de KPN TV+ box (DIW7022) draadloos is verbonden met het modem. Daar zou het bijvoorbeeld mee te maken kunnen hebben dat het signaal toch niet helemaal stabiel is. Wat ik wil voorstellen is dat je eerst alle Wifi punten in huis eens een herstart geeft. Je begint dan met de Experia Box (modem) en daarna ook alle eventuele Wifi versterkers. Dan ben ik benieuwd of het daarna beter gaat. Mocht dat nog niet meteen tot een verbetering leiden, dan kun je ook de Experia Box eens een volledige reset geven. 

Kijk maar eens of dit bij jou helpt. En zo niet, dan hoor ik het graag en dan denken we weer verder.Â