Skip to main content

We hebben sinds een paar maanden videoland via kpn maar deze valt met grote regelmaat uit tijdens het kijken,  of loopt vast tijdens het opstarten of terug spoelen.  Heel vervelend. 

Hoi @Erikavankoert, welkom bij ons op het forum. Dat is niet prettig kijken inderdaad. Kan je er meer over vertellen?

  • Welke tv-ontvanger heb je van ons?
  • Speelt dit op 1 of meerdere ontvangers?
  • Hoe is de ontvanger verbonden met het modem (de Experia/KPN Box)?

Hou er rekening mee dat wij niet zien wat jij ziet, wij weten enkel wat jij benoemd. Hoe meer je kunt benoemen, hoe meer wij mee kunnen denken.

Als je het makkelijker vindt om het telefonisch toe te lichten kan dat ook, we zijn bereikbaar op 0800-0402.


Hallo.

Bedankt voor de reactie.  We hebben een zwart kastje van jullie. Dat is ook onze enige ontvanger. Hij zit met een kabel verbonden aan het internet 


Bijna alle tv ontvangers van KPN zijn zwart. Dus dat zegt niet zoveel. Welk merk en type heeft u?


Arcadyan 

Hmb2260

 

Modem experiabox


Welke Experia Box is het precies? Er zijn meerdere versies in omloop. Zoals ik zei zien wij niet wat jij ziet, wij weten alleen wat jij ons vertelt. Om met je mee te kunnen denken hebben we meer informatie nodig.


V10


Wat gebeurt er precies als het vastloopt, krijg je bijvoorbeeld een foutmelding, ga je terug naar het startscherm of gebeurt er iets anders? 

Nogmaals, we hebben echt meer informatie nodig om met je mee te kunnen denken. Anders is het beter om ons te bellen op 0800-0402.


Als we op npo zitten te kijken dan krijgen we spontaan een zwart beeld. Dan moeten we op tv drukken en opnieuw naar npo en weer programma opzoeken. Zet maar niet op pauze want dan als je hem weer op play drukt heb je een 10 15 sec geen geluid.

 

Bij videoland loopt het beeld vast zeker als je gaat spoelen maar ook gewoon zomaar. Net als npo weer opnieuw naar de app en weer opzoeken.

 

Vind sowieso dat het kastje soms moeite heeft met de apps


En dit doet zich alleen voor bij het gebruik van deze apps dus, als je gewoon tv kijkt gaat het beeld wel goed? 

Op het moment dat de apps dit doen, wat doet de rest van de verbinding dan? Blijft het internet bijvoorbeeld nog wel werken op dat moment?


Internet blijft werken als we op de knop tv drukken dan werkt de tv zeg maar wel maar moeten dan opnieuw de app in om weer verder te kijken.


Hier en bij mij ouders ook nog steeds problemen. De stabiliteit van de app, vooral Videoland is nog steeds dramatisch. Lijkt erop dat Videoland enorm veel geheugen vraagt van de ontvangers. 

Als Videoland vast loopt of je sluit hem gewoon netjes af, is het hele systeem traag. Je kan daarna niet meteen Netflix of Prime opstarten. Daarna meteen weer Videoland opstarten lukt ook niet. De apps starten even op maar sluiten zichzelf weer af. Soms loopt echt alles vast en moet de stroom eraf.

De laatste update zou de stabiliteit verbeteren maar is nooit echt beter geworden. 

2260/V10A

5202/Box12

Resetten en een frisse start helpen tijdelijk.

 

Komen er nog updates aan voor de oudere ontvangers? Zijn jullie nog actief bezig met de ontvangers of ligt alle focus op de TV+ ontvanger? 


Oké, dan is het niet gerelateerd aan de gehele verbinding dus @Erikavankoert. Had jij jouw tv-ontvanger ook al eens helemaal opnieuw ingesteld? Daarbij worden de apps ook opnieuw geïnstalleerd.

 

Komen er nog updates aan voor de oudere ontvangers? Zijn jullie nog actief bezig met de ontvangers of ligt alle focus op de TV+ ontvanger? 

Beiden worden nog bijgewerkt, als je bij Product Updates aan de rechterkant kiest voor 'Interactieve TV’ krijg je alle updates voor de oudere ontvangers te zien. De afgelopen 2 maanden zijn er nog updates geweest.


Hebben we inderdaad ook al gedaan we hebben naar mijn idee er alles aan gedaan. Weet je, we betalen er wel voor maar krijgen nu niet waar voor ons geld en dat is erg jammer, dus we hopen echt dat het zo snel mogelijk goed gaat werken.


Oké, dan is het niet gerelateerd aan de gehele verbinding dus @Erikavankoert. Had jij jouw tv-ontvanger ook al eens helemaal opnieuw ingesteld? Daarbij worden de apps ook opnieuw geïnstalleerd.

 

Komen er nog updates aan voor de oudere ontvangers? Zijn jullie nog actief bezig met de ontvangers of ligt alle focus op de TV+ ontvanger? 

Beiden worden nog bijgewerkt, als je bij Product Updates aan de rechterkant kiest voor 'Interactieve TV’ krijg je alle updates voor de oudere ontvangers te zien. De afgelopen 2 maanden zijn er nog updates geweest.

Maar dat zijn allemaal kleine, vooral HTML updates waar we weinig van merken.

Ik bedoel de grotere NMC updates, die de prestaties en stabiliteit verbeteren, vooral bij het gebruik van de huidige apps. Of is de ontvanger in deze de beperkende factor?

Is er nog een lijst met bekende problemen waar actief aan gewerkt wordt? Zo ja, welke zijn dit? 


Kan jij je forumprofiel invullen @Erikavankoert en daarna een seintje geven? Dan kan ik kijken of ik aan deze kant ook iets kan zien. 

 

Ik bedoel de grotere NMC updates, die de prestaties en stabiliteit verbeteren, vooral bij het gebruik van de huidige apps. Of is de ontvanger in deze de beperkende factor?

Er komen ook nog wel NMC updates, maar die waren sowieso niet zo frequent als nu bij de TV+ ontvangers. Zo'n lijst hebben we niet voor de oudere ontvangers.