Skip to main content
Beantwoord

Problemen met YouTube app op KPN TV+ Box

• 1 augustus 2025
  • 3 reacties
  • 73 keer bekeken

Hoi,

Ik blijf problemen hebben met de youtube app. Het probleem lijkt vooral te komen door de reclames. Soms krijg ik geen reclames, maar een zwart scherm voor een minuut of langer. Soms loopt de app helemaal vast tijdens het laden van reclames. 

Als de app vast loopt, loopt ook de rest van mijn kpn box vast. Ik kan nog naar het menu met mijn apps en tv-zenders. Het menu werkt prima, ook in andere apps. Maar zodra ik iets wil bekijken krijg ik alleen een zwart beeld. De enige manier om dit op te lossen is door de box te resetten door de stroomkabel eruit te halen. Is dit probleem bekend en hoe kan ik dit oplossen?

Beste antwoord door Alexandra van KPN

Hoi ​@Anne Simone, niet fijn dat de YouTube app niet lekker werkt op jouw TV+ Box. We denken hier graag met je mee. 

Heb je de vraag en suggestie van ​@AriënC al gezien en geprobeerd? Ik ben verder benieuwd of andere apps en live tv kijken wel goed werken?

Ook nog een stukje extra info en een suggestie van mijn kant:

Goed om te weten, de Youtube app op de KPN TV+ box wordt niet door ons beheerd. Deze is ontwikkelt door Google en wordt ook door hun van updates voorzien. 

Wat je zou kunnen proberen is om updates te verwijderen van de Youtube app via het instellingen menu. Dit doe je door te gaan naar het tandwieltje rechts bovenaan op het homescherm. Vervolgens kies je Apparaat (Open algemene instellingen), daarna Apps en Youtube. Als laatste kies je Updates verwijderen. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. De updates worden dan automatisch weer opgehaald door de YouTube app. 

Bekijk origineel

3 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 2777 reacties
  • 1 augustus 2025

Heb je misschien een piHole aan je netwerk handen die reklames (probeert) te blokkeren? Daar raakt YT steeds allergischer voor. Ikzelf heb een abo op YouTube omdat ik de overmatige reclames zo klaar mee was. 

Anders kan je proberen om bij de instellingen van de app's de cache van Youtube te legen of de app te resetten. 

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Hoi ​@Anne Simone, niet fijn dat de YouTube app niet lekker werkt op jouw TV+ Box. We denken hier graag met je mee. 

Heb je de vraag en suggestie van ​@AriënC al gezien en geprobeerd? Ik ben verder benieuwd of andere apps en live tv kijken wel goed werken?

Ook nog een stukje extra info en een suggestie van mijn kant:

Goed om te weten, de Youtube app op de KPN TV+ box wordt niet door ons beheerd. Deze is ontwikkelt door Google en wordt ook door hun van updates voorzien. 

Wat je zou kunnen proberen is om updates te verwijderen van de Youtube app via het instellingen menu. Dit doe je door te gaan naar het tandwieltje rechts bovenaan op het homescherm. Vervolgens kies je Apparaat (Open algemene instellingen), daarna Apps en Youtube. Als laatste kies je Updates verwijderen. Ik ben benieuwd of dat verschil maakt. De updates worden dan automatisch weer opgehaald door de YouTube app. 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 1 reactie
  • 16 augustus 2025

Hoi,

Bedankt voor de reacties.

Ik gebruik geen vorm van addblock. Ik heb het idee dat het misschien een soort memory probleem is. Na een herstart gaat het namelijk een tijdje goed, om vervolgens langzaam aan steeds langer een zwart scherm te tonen bij reclames en daar uiteindelijk op vastloopt. Ik heb de youtube app nu gereset. Ik ga ook nog kijken of het wissen van de updates effect heeft