Skip to main content

Ik heb afgelopen zaterdag Amazon Prime aangevraagd via KPN. Netjes alle stappen doorlopen en uiteindelijk de melding dat het gelukt is en dat ik aan de slag kan.
Volgens de KPN thuis app ben ik ook geabonneerd. 
Maar na het aanmaken van een account, lukt het niet om iets te kijken. Ik heb het apparaat gekoppeld en zie ook mijn profiel, maar wanneer ik in de app op de tv een programma aan klik om te kijken, lukt dat niet, omdat mijn account niet gekoppeld is met KPN en Amazon.

Eerst gebeld met Amazon, die geven mij het volgende antwoord:
Zoals besproken stuur ik je deze e-mail omdat ik wel zie dat er Prime lidmaatschap is aangevraagd maar de betaling niet bij ons is binnen gekomen of verwerkt. Hierdoor is er op dit moment geen actief Prime lidmaatschap bij ons aanwezig. Omdat je het via KPN hebt besteld, wil ik je vragen om met KPN contact hiervoor op te nemen.

Vanochtend met KPN gebeld. Alle stappen opnieuw doorlopen, maar ze kwam er niet uit. Ze zou me morgenvroeg terugbellen om met een collega te overleggen.

Zojuist heeft ze teruggebeld. De conclusie was volgens haar dat het aan het kastje ligt.
Ik heb een DIW7022 kastje. Ik zie nergens staan dat dit niet zou kunnen. Ik vind het dus een vreemd antwoord.  Is er iemand met meer technische kennis, die me hierbij kan helpen?
 

Ik heb zaterdag Amazon Prime via KPN aangevraagd.
Het activatieproces is doorlopen, volgens mijn KPN ben ik geabonneerd.
Na de activatie een account bij Amazon aangemaakt en gekoppeld met KPN.
Ik kan zowel op via de tv als via de app op de smartphone inloggen, maar kan niets kijken.

Ik krijg via de app de foutmelding:
Er is iets misgegaan. Prime Video is niet beschikbaar met een Amazon Business-account. Als je een Amazon Business klant bent, gebruik dan een ander Amazon-account. Blijf je fouten zien, neem dan contact op met de Amazon klantenservice.
Dit laatste heb ik gedaan. Het antwoord van Amazon is 
Natuurlijk snap ik dat je hiervoor contact met ons opneemt zodat we dit netjes voor jou kunnen uitzoeken.
Zoals besproken stuur ik je deze e-mail omdat ik wel zie dat er Prime lidmaatschap is aangevraagd maar de betaling niet bij ons is binnen gekomen of verwerkt. Hierdoor is er op dit moment geen actief Prime lidmaatschap bij ons aanwezig. Omdat je het via KPN hebt besteld, wil ik je vragen om met KPN contact hiervoor op te nemen.

Vanmiddag een uur aan de telefoon gehangen met KPN. Alle stappen opnieuw doorlopen, maar helaas geen oplossing. Mevrouw gaf aan dat ze me morgen terug zou bellen, want ze zou het overleggen met een collega. Vanmiddag werd ik teruggebeld door KPN met de mogelijke reden. Het zou aan mijn ontvanger liggen. Volgens haar zou Amazon Prime niet op mijn tv ontvanger kunnen. Het gaat om een DIW7022. Ik heb gezocht, maar kan nergens vinden dat dit inderdaad de reden is.

Is er iemand met technische kennis, die mij kan helpen om dit probleem op te lossen?

 

Admin: topics samengevoegd


@RuudT1982 

Waarom 2 keer?

 

Heb je hem wel via de KPN site geactiveerd?

Zie ook hier. 


@joop2011  Ik heb het stappenplan doorlopen zoals aangegeven op de website:
Amazon geactiveerd en daarna een nieuw amazon account aangemaakt. 
Ergens gaat er een verbinding niet goed, maar ik kan er de vinger niet op leggen waar het nu ligt.


@joop2011  Ik heb het stappenplan doorlopen zoals aangegeven op de website:
Amazon geactiveerd en daarna een nieuw amazon account aangemaakt. 
Ergens gaat er een verbinding niet goed, maar ik kan er de vinger niet op leggen waar het nu ligt.

Wat bedoel je hiermee?

Want dit moet allemaal tijdens het activeren gebeuren.

Zie mijn link.


kpn decoder herstarten en het werkt weer


@joop2011 

 Amazon Prime is geactiveerd. Wanneer ik op meer informatie druk, zijn een hoop velden niet gevuld.

Op Amazon Prime heb ik een account aangemaakt waarmee ik inlog, maar als ik daar mee inlog, krijg ik te zien dat ik geen geen abonnement heb.
De gegevens die in KPN staat en wat er bij Amazon Prime staat komt niet overeen. Ergens in het activatieproces lijkt er iets niet goed te gaan, maar ik krijg het niet aangepast.

 


@bertus-6 helaas werkt dit niet.


Je doet het via de mobiele telefoon zie ik.

Ik doe het altijd via de computer (Desktop, maar laptop kan ook). 

Maar op zich moet het op beide mogelijk zijn.


@joop2011 dit is via de laptop gedaan. 


Hi @RuudT1982, is het inmiddels gelukt om Amazon Prime aan de praat te krijgen? Of loop je nog steeds tegen problemen aan?

Als het nog niet lukt, zou je me dan kunnen vertellen of je wel deze 3 stappen in de juiste volgorde doorlopen hebt? 

 


Ik heb precies hetzelfde probleem 


Hi @RuudT1982, is het inmiddels gelukt om Amazon Prime aan de praat te krijgen? Of loop je nog steeds tegen problemen aan?

Als het nog niet lukt, zou je me dan kunnen vertellen of je wel deze 3 stappen in de juiste volgorde doorlopen hebt? 

 

Bovenstaande stappen zijn gevolgd (meerdere malen) maar ik krijg het niet voor elkaar.
Inmiddels is mijn vriendin ook bezig geweest en die heeft het nu aan de praat gekregen, maar of ze het nu bij Prime zelf heeft aangevraagd of via KPN is me niet duidelijk. Ze heeft er in ieder geval weer een ander account voor aan moeten maken.


Hmm, als je vriendin tijdens het volgen van deze 3 stappen een account aan heeft gemaakt, dan zal het goed zijn gekomen lijkt me. Je zou de account die je dan zelf eerst aan hebt gemaakt dan kunnen verwijderen. In ieder geval fijn dat het nu gelukt is!


@Maja van KPN 

Hoi,

Ik krijg bij mijn chromecast dezelfde melding als die van Ruud1982. Iets met zakelijk abonnement en betaling. Dat is op mijn eigen chromecast. Via de kpn+ box kan ik wel kijken en ook op mijn tablet gaat het goed. Rara wat is er hier aan de hand? Ikzelf heb geen flauw idee...


Hmm, heb je een Chromecast met Google tv @Ulaine? Zo ja, zou je dan uit willen loggen bij Prime op de Chromecast, en daarna opnieuw inloggen? Ben benieuwd of dat een verschil maakt, je account zal in ieder geval goed actief staan, aangezien je via de TV+ box en via je tablet gewoon normaal kunt kijken 🤔