Skip to main content
Beantwoord

Radio luisteren via MyTuner of TuneIn wordt onderbroken door screensaver

• February 23, 2025
  • 2 reacties
  • 210 keer bekeken

InterFred
Nieuwkomer

Hallo allen, 

wij hebben sinds een paar dagen 2 KPN+ boxen (streaming , dus geen tv/radio)

Nu luisteren we via MyTuner of TuneIn naar de radio , maar ik loop tegen een probleem aan:

Als we radio luisteren via 1 van die apps dan kan dat , maar zodra de screensaver erin komt ,stopt de radioapp.

Maar als we de screensaver op maximaal zetten (2 uur) dan blijft het beeld stilstaan en hebben we kans op inbranden van beeld. Als we weggaan speelt eigenlijk altijd de radio voor onze papagaai en dan blijft hij maar max 2 uur radio spelen (met kans op inbranden) totdat de screensaver start.

Heeft er iemand misschien een oplossing??

Beste antwoord door PeterG

Ik denk dat het die papegaai weinig uitmaakt welke zender aanstaat. Hooguit het genre.

Kies dus eentje uit de door kpn aangeboden 50 gewone of 40 Stingray nonstop kanalen voor je lieveling. En weet je zeker dat ie dat altijd maar prettig vind?

Verder heb ik dat met MyTuner op alle apparaten. Iets wat zij dus aan moeten passen en kpn niets aan kan doen. 

De app Radio FM is wel voorzien van onderdrukking screensaver. 

Maar als we de screensaver op maximaal zetten (2 uur) dan blijft het beeld stilstaan en hebben we kans op inbranden van beeld.

Een moderne OLED brandt niet meer in. Zeker niet met 2 uurtjes. Met een screensaver, het woord houdt het al in, brandt het zeker niet.

Een combinatie van screensaver met "radio" kan niet met een losse app. Alleen met de radiozenders via kpn. Hoe andere apps werken heeft kpn geen invloed op.

Maar waarom staat je beeld of tv aan? Moderne tv's hebben een "beeld uit" optie. Bereikbaar via de afstandsbediening van de tv zelf.

En heb je geen soundbar? Of versterker? Dan hoeft de tv helemaal niet aan met alleen geluid. "Radio". Maar ook dan wordt het met MyTuner na maximaal 2 uren stil.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

2 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • February 23, 2025

Ik denk dat het die papegaai weinig uitmaakt welke zender aanstaat. Hooguit het genre.

Kies dus eentje uit de door kpn aangeboden 50 gewone of 40 Stingray nonstop kanalen voor je lieveling. En weet je zeker dat ie dat altijd maar prettig vind?

Verder heb ik dat met MyTuner op alle apparaten. Iets wat zij dus aan moeten passen en kpn niets aan kan doen. 

De app Radio FM is wel voorzien van onderdrukking screensaver. 

Maar als we de screensaver op maximaal zetten (2 uur) dan blijft het beeld stilstaan en hebben we kans op inbranden van beeld.

Een moderne OLED brandt niet meer in. Zeker niet met 2 uurtjes. Met een screensaver, het woord houdt het al in, brandt het zeker niet.

Een combinatie van screensaver met "radio" kan niet met een losse app. Alleen met de radiozenders via kpn. Hoe andere apps werken heeft kpn geen invloed op.

Maar waarom staat je beeld of tv aan? Moderne tv's hebben een "beeld uit" optie. Bereikbaar via de afstandsbediening van de tv zelf.

En heb je geen soundbar? Of versterker? Dan hoeft de tv helemaal niet aan met alleen geluid. "Radio". Maar ook dan wordt het met MyTuner na maximaal 2 uren stil.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 26, 2025

Goedemorgen ​@InterFred , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community!

Eigenlijk kan ik weinig toevoegen aan het hierboven gegeven antwoord van Peter en zodoende heb ik zijn bericht ook gemarkeerd als 'best answer'. Wat voor type tv gebruik je precies? Bij een moderne OLED hoef je inderdaad niet bang te zijn dat het beeld gaat inbranden.