Skip to main content

ik heb spotify premium,maar de muziek wordt steeds onderbroken door reclame, hoogst irritant!

Hoe kan ik die reclames skippen?

 

Hoi @kloosterhoeve 

Welkom op het forum van KPN.

Hoogstwaarschijnlijk, heb je nog steeds Spotify Free met daarin inderdaad reclame.
Mocht je via KPN een Spotify Premium abonnement hebben afgesloten, doorloop dan de volgende stappen:
 

Premium-abonnementen via partners (zoals KPN)
 

Sommige bedrijven (bijv. telefoon- en internetproviders) zoals KPN bieden Premium aan als onderdeel van hun eigen abonnementen.

Schakel over op een partnerabonnement
 

Opmerking: als je rechtstreeks bij ons een abonnement hebt, moet je dit eerst annuleren om Premium bij een partner te nemen.

  1. Log in op spotify.com/account.
  2. Klik op Abonnement wijzigen onder Je abonnement beheren.
  3. Scrol naar Spotify Free en klik op Premium opzeggen.
  4. Ga door naar het bevestigingsbericht.
  5. Wacht tot je account wordt overgezet naar de gratis versie op de volgende factuurdatum.
  6. Als je gebruikmaakt van de gratis versie, ga je naar de partnerwebsite en activeer je daar je partnerabonnement.

 

Laat even weten of het je is gelukt.


Hoi Michel-uit-Arnhem,

Attent dat u wilt helpen: ik heb een spotify premiumabonnement via KPN, dat zit in ons “Alles in 1”-pakket, dus waarom zou ik dat wijzigen? Dit is dus al een partnerabonnement, begrijp ik?


@kloosterhoeve Heb je spotify ook geactiveerd na het aankoop bij KPN?

https://spotify.kpn.com/activeren


Jazeker, ik heb spotify geactiveerd via KPN


Hoi @kloosterhoeve 

Uiteraard wil ik je zo goed mogelijk helpen, daar is tenslotte ook dit klanten forum ook voor bedoeld.
Als je nog het oude alles-in-1 pakket afneemt van KPN, dan zit Spotify premium nog in dat pakket.
Maar waarom je nu telkens geconfronteerd wordt met reclame boodschappen, tijdens het luisteren van jouw favoriete muziek, is mij dan ook een raadsel.

Daarom is het beter dat een KPN moderator even in jouw klant gegevens gaat kijken, om te zien of Spotify Premium wel goed geactiveerd staat binnen jouw abonnement.

Vul daarom alvast je forum profiel volledig in, denk hierbij aan:

  • Klantnummer
  • 06-nummer
  • Geboortedatum
  • Postcode en huisnummer
  • En in het veld “persoonlijk opmerkingen” zet je de laatste vier cijfers van je bankrekening neer.

Deze gegevens zijn alleen voor jezelf en een moderator inzichtelijk.
Zonder deze gegevens kan een moderator je helaas niet helpen!

Hou er wel rekening mee, dat het enkele dagen kan duren, voordat een KPN moderator je gaat voorzien van antwoord hierop, al kan ook sneller zijn afhankelijk van de drukte.


Hi @kloosterhoeve,

Ik zie nog geen gegevens in je forumprofiel (klik!). Mocht je onze hulp hiermee nog kunnen gebruiken, zou je dan je profiel alsnog in willen vullen en hier een seintje willen geven als je dat hebt gedaan?


Dank voor het advies: ik zal een dezer dagen even langsgaan bij een KPN winkel en hoop het daar dan te kunnen oplossen.


Hmm, ik denk niet dat je hiervoor aan het juiste adres bent bij een KPN winkel @kloosterhoeve, aangezien dit wel eens een vrij ingewikkelde servicevraag zou kunnen worden. Als we niet direct uit de systemen kunnen halen wáár het mis gaat, zullen er stappen ondernomen moeten worden waarvan in niet direct verwacht dat ze er in de winkel (verkoopkanaal) raad mee weten.

Uiteraard mag je het wel proberen, maar ik wil je toch aanraden om het via onze telefonische klantenservice (0800 - 0402) te melden, of hier via het forum!


beste Maja, ik heb inmiddels mijn profiel verder ingevuld, bij voorbaat dank voor uw hulp.


Bedankt @kloosterhoeve, ik zie Spotify nog gewoon volledig actief staan onder je abonnement, en heb dus inderdaad niet helder waardoor dit mis gaat aan jouw kant 🤔

Heb je Spotify direct bij het ingaan van je abonnement geactiveerd, een paar jaar terug? Of is dat pas recentelijk gedaan? En heeft het sinds het activeren altijd wel gewerkt zonder reclames? Of zijn die er altijd nog geweest?


Ik heb Spotify niet veel later dan bij het ingaan van het abonnement geactiveerd en tot aan afgelopen zomer heeft het gewerkt zonder reclames.


Duidelijk, dan moeten we even verder op onderzoek uit!

Als je via de Spotify website (en dus niet via de app!) naar je profiel toe gaat, zie jij dan ook het volgende staan? Of staat daar helemaal niet meer bij dat je account Premium is?

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Ja, Maja, dat klopt, dit zie ik ook staan, als ik ingelogd ben bij de Spotify website.


Dank, dan weet ik nu wie ik aan moet sturen om dit opgelost te krijgen!

Zou je als laatste nog het emailadres waarmee je jouw account aan hebt gevraagd én je gebruikersnaam in willen vullen in het opmerkingsveld onderaan je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


emailadres en gebruikersnaam van spotify zijn ingevuld, dank maar weer voor de hulp!


Ik heb nog niet een reactie ontvangen @kloosterhoeve, maar misschien is er aan jouw kant al wel iets veranderd. Zou je het eens willen controleren?


spotifymuziek wordt nog steeds onderbroken door reclames, maar de reclames zijn wel alleen nog “luisterpubliek-gerelateerd” dus voornamelijk over te beluisteren podcasts etc. maar het blijft wel vervelend. 


Hmm, nog niet ok dus. Ik ga er even achteraan!


Er is inmiddels een melding aangemaakt voor de backoffice, deze afdeling zal op korte termijn contact met je opnemen om de situatie te bespreken en op te lossen!


Als ik de melding bekijk, krijg ik te zien dat het probleem opgelost zou moeten zijn, kan je dat bevestigen @kloosterhoeve? Mocht het nog niet klaar zijn, dan kan je gebruik maken van de contactgegevens uit de sms die je van ons hebt ontvangen, om in direct contact te komen met de juiste afdeling 🙂


ja, zeer bedankt, het probleem is opgelost. nogmaals dank voor de bemoeienis.


Helemaal top @kloosterhoeve, graag gedaan!