Skip to main content
Antwoord

Resolutie is (nog steeds) niet aan te passen binnen de KPN TV+ app

• October 4, 2025
  • 15 reacties
  • 126 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Beste KPN, resolutie aanpassen kan kennelijk na 2-3 jaar dat deze topic speelt nog steeds niet. Eenvandaag kijken bij KPNTV kost 1 gB. Dat kost dus € 7,99 per dag. Bij NLZiet kun je wel heel eenvoudig de resolutie aanpassen. Ik ga dat regelen. Datum constatering 3 okt 2025. KPNTV in buitenland niet bruikbaar tegen redelijke kosten. Vaarwel KPNTV. Contract wordt niet verlengd en ga over op NLZiet.

Beste antwoord door PeterG

In de laptop, tv.kpn.com dus, kun je juist wel de data stroom beperken. Ik heb 'm op 720p staan. Dat is al ongeveer ⅓ van 1080p.

Via de app in tablet en mobiel kan niet anders dan volle bak 1080p inderdaad. Beetje zonde buiten de deur op zo'n klein scherm inderdaad. 

Op een tablet kun je tv.kpn.com gebruiken en wel de data middels de resolutie beperken. 

Op een mobiel, in ieder geval bij mij,  werkt de website versie niet qua video weergave. 

Binnen een abonnement bundel is het geen € 7,99 per GB. Dan is het veel minder duur. 

15 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 4, 2025

Beste ​@Moud jammer dat je overstapt voor het tv-deel van je abo.

Maar ik kan me er iets bij voorstellen. 

Ik heb zojuist de tv-app van KPN even in mijn laptop geladen en je kunt inderdaad geen aanpassingen doen om de datastroom te beperken terwijl dat inderdaad bij NLZiet wel kan, waar ik een gratis proefabo heb.

Succes met je definitieve beslissing.

Laat s.v.p, de (goede) afloop even weten.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 4, 2025

Beste lezers, een potje pindakaas van 1 euro kost in de winkel €1,15. Die 15 cent zijn de reclamekosten die de omroep krijgt van de reclame bollebozen. Dus wij als consument betalen onze eigen reclame en bijbehorende spotjes en moeten er ook nog tot vervelends toe naar kijken. En...wel verplicht. Doorspoelen is er bij de commerciele omroepen niet bij. Echter bij NLziet lukt dat beter. Ik heb geen aandelen bij NLziet, maar daar gaat het terugkijken en doorspoelen een stuk gemakkelijker. Tenzij de bollebozen daar weer een stokje voor gaan steken. Ik ben voor het ouderwetse kijk en luister geld en wil de excorbitante reclame weg van de TV. Het aantal kijkers loopt al gestaag terug en ik kijk al helemaal geen commerciele zenders meer. Zo erg zelfs dat ik KPNPlus al gratis krijg ivm Combi korting. Dus, zou ik het KPNplus abonnement moeten opzeggen? Zolang de reclame de TV kijkers kennelijk wegjaagt. wacht ik het rustig af met NLziet en KPNTVplus. Wel herzie ik over een krap jaar mijn mogelijkheden. Ik kijk nu NLziet op vakantie met 240p. Player instellen via puntjes optie, chromecast HD uit. Klaar is Kees.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+11
  • Superuser
  • October 4, 2025

Ik gebruik NLZIET noodgedwongen vanwege de AppleTV, die KPN niet ondersteunt. Daarom heb ik KPN TV+ opgezegd en gebruik ik sinds enige tijd NLZIET. Hun app werkt inderdaad stabieler en prettiger op de telefoon, al hebben ze wat minder zenderaanbod. Maar wat ik kijk, zoals Crime Investigation, hebben ze wel. Dus NLZIET valt me alleszins mee, tegen mijn verwachting in. Eerst was ik een beetje sceptisch, maar nu zeker niet meer.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • October 5, 2025

In de laptop, tv.kpn.com dus, kun je juist wel de data stroom beperken. Ik heb 'm op 720p staan. Dat is al ongeveer ⅓ van 1080p.

Via de app in tablet en mobiel kan niet anders dan volle bak 1080p inderdaad. Beetje zonde buiten de deur op zo'n klein scherm inderdaad. 

Op een tablet kun je tv.kpn.com gebruiken en wel de data middels de resolutie beperken. 

Op een mobiel, in ieder geval bij mij,  werkt de website versie niet qua video weergave. 

Binnen een abonnement bundel is het geen € 7,99 per GB. Dan is het veel minder duur. 

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Moud, welkom op onze community, ik zie dat er al goed meegedacht wordt! Zoals PeterG al noemt kun je via de web-versie de kwaliteit aanpassen.
Deze feedback ligt al bij de ontwikkelaars.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 6, 2025

Beste ​@PeterG , waar kan ik de resolutie instellen in de tv.kpn.com/instellingen, ik kan het niet vinden???

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 6, 2025

Via mobiele telefoon is datastroom beperken niet mogelijk bij KPN en dat is al 2-3 jaar zo. Dus is er een belang. Ik zou gewoon een maand NLziet nemen.€7,95 p/m. Player via 3 puntjes (instellingen) op max.240p of 360p zetten. Probleem opgelost. Doorspoelen van reclames kan veel beter dan KPNTV en consorten. Ziggo etc..

KPNTV is voor mij gratis, dus heb ik dat erbij. (Combi korting)

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 6, 2025

In tv.kpn.com via het 'tandwiel' onderin bij de voortgangsbalk terwijl een video loopt. ​@JanD 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 6, 2025

Als men met een Desktop Browser TV kijkt, kan men de internetsnelheid kunstmatig beperken en de Player past automatisch de resolutie/kwaliteit aan.

Bij Chromium Browser (Chrome, Edge ….) is het onder ontwikkelaar tools "Ctrl+Shift+I”

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • October 7, 2025

Ik kijk niet met een desktop en ik zie geen "tandwieltje" Menu is niet zoals beschreven.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Ik kijk niet met een desktop

Op smartphone (Android) is Kiwi Browser de enige met ontwikkelaar tools

https://github.com/kiwibrowser/src.next/releases/tag/14310011181

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 7, 2025

Als men met een Desktop Browser TV kijkt, kan men de internetsnelheid kunstmatig beperken en de Player past automatisch de resolutie/kwaliteit aan.

Bij Chromium Browser (Chrome, Edge ….) is het onder ontwikkelaar tools "Ctrl+Shift+I”

Beste ​@TDN hoeveel mensen gebruiken de ontwikkeltool van Chrome, hoogstens een paar nerds, verder geen mens toch?

JanD
Superuser
  • Superuser
  • October 7, 2025

In tv.kpn.com via het 'tandwiel' onderin bij de voortgangsbalk terwijl een video loopt. ​@JanD 

Gevonden ​@PeterG , bedankt, weer wat geleerd.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

Beste ​@TDN hoeveel mensen gebruiken de ontwikkeltool van Chrome, hoogstens een paar nerds, verder geen mens toch?

Hoeveel mensen willen TV kijken op smartphone met beperkte databundels? Hoogstens een paar, en voor ze is ieder oplossing behulpzaam, hoe ingewikkeld ze ook zijn.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Dat is cool, die kende ik nog niet!