Skip to main content
Beantwoord

Scherm springt na 10 minuten op zwart bij NPO Start

• 11 januari 2025
  • 1 reactie
  • 515 keer bekeken

Afgelopen week diverse malen geprobeerd een serie te kijken via de NPO app. Na ca. 10-15 minuten springt het scherm op zwart en is de app met geen mogelijkheid meer op te starten zonder te rebooten. App start dan wel weer maar hele verhaal begin weer van voren af aan. Ofwel na een aantal minuten springt het scherm weer op zwart. 
Enige manier waarop ik zonder onderbrekingen kan kijken is casten via Chrome cast.

Ik lees dat er al langer problemen zijn maar dat er blijkbaar niks wordt opgelost 

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@Marhag! Lastig dat je niet ongestoord NPO Start kunt kijken. Dat zou gewoon zonder problemen moeten werken, dus ik ga je proberen te helpen.

Het is in dit geval wel belangrijk om te weten welke tv-ontvanger je gebruikt om je van goed advies te voorzien. Heb je toevallig een HMB2260, VIP2952 of een VIP5202? Dan is het raadzaam om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Hoe je dat precies doet kun je lezen in het kennisbankartikel hier beneden. 

Als je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) hebt, dan kun je het beste even de app resetten op de volgende manier: Huisje op de afstandsbediening van KPN → Tandwieltje rechts boven in (instellingen)→ Apparaat: Open Algemene instellingen →  Apps → NPO Start → Gedwongen stoppen → OK. 

Laat maar weten of dit het probleem oplost. 

Bekijk origineel
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator
  • 2308 reacties
  • Antwoord
  • 14 januari 2025

Hoi ​@Marhag! Lastig dat je niet ongestoord NPO Start kunt kijken. Dat zou gewoon zonder problemen moeten werken, dus ik ga je proberen te helpen.

Het is in dit geval wel belangrijk om te weten welke tv-ontvanger je gebruikt om je van goed advies te voorzien. Heb je toevallig een HMB2260, VIP2952 of een VIP5202? Dan is het raadzaam om de tv-ontvanger een frisse start te geven. Hoe je dat precies doet kun je lezen in het kennisbankartikel hier beneden. 

Als je een KPN TV+ ontvanger (DIW7022) hebt, dan kun je het beste even de app resetten op de volgende manier: Huisje op de afstandsbediening van KPN → Tandwieltje rechts boven in (instellingen)→ Apparaat: Open Algemene instellingen →  Apps → NPO Start → Gedwongen stoppen → OK. 

Laat maar weten of dit het probleem oplost.