Skip to main content

Bij het kijken via de streaming apps schokt het beeld constant.
Bij tv kijken niet. via de ingebouwde chromecast van de kpn diw7022 heb ik dit probleem ook niet.


Ik vermoed iets met beeld frequentie /verversingsnelheis, maar ik weet niet hoe ik dit in apps of de box kan instellen.  

mijn setup:

 

kpn diw7022 bekabeld aangesloten

lg 4k hdr10 tv

samsung soundbar op arc aangesloten

Hi @onneau, apart dat het beeld wel schokt als je naar apps kijkt maar niet als je tv kijkt. Bij welke app speelt dit, en maakt het verschil als je andere apps gebruikt of probeert? En hoe open je de apps precies? Ik vind het vooral apart dat de apps schokken maar zoals je zegt, als je cast vanaf de TV+ ontvanger gebeurt dit niet. Het gaat dan alsnog via de TV+ box, zou je zeggen.

Hoe is je TV+ box verbonden met het modem, en welk modem heb je? Gebruik je de bijgeleverde HDMI kabel (zo niet, probeer die eerst)? Verder raad ik je ook aan om de beeldinstellingen te controleren, en check voor de zekerheid ook die van je tv eens.

 


Hi, het gebeurd bij netflix, prima, apple TV+, disney+

apps open ik via de knop op de AB of via apps menu. 
modem is v12b
Kpn DIW rechtstreeks op modem met kabel  Signaal in modem menu is ook uitstekend 

Met bijgeleverde hdmi verbonden. 
beeld instellingen staan in diw op automatisch de beste kwaliteit en multicast

beeld instelling tv ook op auto beste kwaliteit. 
 

Dus streamen naar ingebouwde chromecast van de kpn diw geeft vanaf elk apparaat uitstekend en vloeiend beeld. 
vanuit  geïnstalleerde apps dus niet. 
En gewoon tv kijken via de diw gaat ook goed. 
 


@onneau Dank, goed om te weten. Het klinkt als een instelling die ergens niet lekker zit.

Maakt het verschil als je de KPN TV+ Box een reset geeft, en de streamingsapps daarna opnieuw probeert?

Zo niet, kan je dan een screenshot maken van de beeldingstellingen van de tv? En wat staat er bij jou bij onderstaande instellingen? Je vindt de schermresolutie zo.
 

 

En nog een extra vraag, als je de apps op je tv zelf gebruikt, werken die goed of geven die ook problemen?


Ik heb een factory reset gedaan (was waarschijnlijk niet nodig).

En in bovenstaande menu de weergave modus i.p.v. ‘Automatisch Beste Resolutie’ vastgezet op 4k2k-59.9hz.

Hiermee is het probleem opgelost.

Dus streaming apps van de DiW7022 geven het signaal te switchen naar de juiste frequentie niet goed(genoeg) door aan mijn LG-TV.

 

Bedankt voor het meedenken en hopelijk helpt dit anderen die dit probleem tegenkomen.


Wat fijn dat je een oplossing hebt gevonden en dat je deze met ons deelt hier! Post gerust nog eens een topic als we iets voor je kunnen betekenen.