Skip to main content

Sinds kort kan ik geen screenshots meer maken van tv of opnames op de laptop. Het resultaat is een zwart beeld. De vorige post hierover is van 2 jaar geleden. Bij mij werkte het tot voor kort nog wel. Het lijkt dus toeval of screenshots wel of niet mogelijk zijn. Deze mogelijkheid is voor mij een grote reden om een uitgebreid pakket te hebben. Het zou heel fijn zijn als de KPN-medewerkers dit weer mogelijk zouden maken!

Is die mogelijkheid bij Ziggo er (nog) wel?

Heeft het niet met DRM te maken? Auteursrechtelijke content kan zo op die manier beschermd worden.

 


Heeft het niet met DRM te maken? Auteursrechtelijke content kan zo op die manier beschermd worden.

Klopt, zo kan je in de KPN TV app op een tablet wel een screenshot maken van het Journaal op NPO 1 maar niet van een film op RTL 4.


Netjes dat KPN het 8u journaal wel vrij houdt. Bij CanaDigitaal was alles gewoon geblokkeerd (lekker makkelijk).

Heel jammer als je met een weerfoto op het 8u journaal bent ;)


Ik vind dit ontzettend balen! Eerst maakten ze het onmogelijk om zelf opnames te maken op een recorder, wat ik al hemeltergend vond, en nu dit! Zit ik weer voor de tv met een camera, net als 20 jaar geleden. Met lelijk resultaat natuurlijk. En het heen en terugspoelen gaat ook veel onnauwkeuriger dan een paar jaar geleden dus je zit je suf te werken om op het juiste beeld te pauzeren. Op de laptop komen er dan 3 seconden tekst en ballen in beeld. Kan je weer gaan zitten wachten. En dan aan het eind erachter komen dat screenshots weer zwarte beelden zijn geworden. Maar wel alles steeds duurder maken. Het is om de haren uit je hoofd te trekken. Geen autootje pesten maar tv-kijkertjes pesten.


Helemaal mee eens. De app zuigt.