Skip to main content
Vraag

Sinds de tv app is vernieuwd moet ik steeds opnieuw ondertiteling uitzetten

• 22 January 2025
  • 12 reacties
  • 82 keer bekeken

Sinds een paar dagen is de tv app vernieuwd, niet erg plezierig. Nu moet ik alleen iedere keer ondertiteling uitzetten bij profiel

12 reacties

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 22 januari 2025

Sorry versie 8.60. 03

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 35779 reacties
  • 22 januari 2025

Er komt binnenkort weer een nieuwe update beschikbaar. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27093 reacties
  • 24 januari 2025

Hoi ​@kuitc . Er zitten helaas nog wat onvolkomenheden in de app die we proberen te verbeteren. Mijn tip is om het topic wat ​@Noordzee  linkt in de gaten te houden en eventuele feedback over de app daar te delen.

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 24 januari 2025

Bedoel je dat ondanks uitzetten deze SPONTAAN weer aan gaat? Dat kan liggen aan de basis instelling van je streaming box of televisie.

ABONNEER je op het onderdeel PRODUCT UPDATES. Dan blijf je op de hoogte van software updates van onder andere de app voor televisies.

Waar ​@Noordzee naar verwijst is alleen een oudere update, maar wel de laatste op dit moment. Die was en is alleen geschikt voor TCL en Philips en daardoor is er momenteel niks beschikbaar voor alle andere merken. De volgende update, voor álle merken, zal een ander nummer zijn.

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 24 januari 2025

Niet spontaan. Iedere keer als je de app gebruikt staat ondertiteling aan

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 24 januari 2025
kuitc schreef:

Niet spontaan. Iedere keer als je de app gebruikt staat ondertiteling aan

eh, dat is toch wel spontaan dan? Tenzij je 'm zelf aanzet na uitzetten.

Dat kan liggen aan de basis instelling van je streaming box of televisie met betrekking tot ondertiteling instellingen.

De ondertiteling staat of aan op ALLES (live en opnamen ongeacht zender) of uit op alles. Dus als je 'm aanzet op npo 1 staat ie op alle zenders aan die het aanbieden. Ook RTL, Talpa, BBC etc.

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 24 januari 2025

Zal straks effe kijken of het 1 of meerdere zenders zijn. In ieder geval bij mijn profiel iedere keer ondertiteling aan

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 24 januari 2025

Ik heb 't hier even getest. Ondertiteling uit gezet; app gesloten; app weer opgestart. Maar ondertiteling blijft dan uit.

Ondertiteling kan je aan/uit zetten via profiel en ook via de button onder de voortgangsbalk. Dit is één en dezelfde instelling en geldig voor alle zenders en opnames.

App versie 8.60.03

Op welk apparaat draait de app bij jouw? Hier streaming boxen en een chromecast Google TV 4k.

Forum|alt.badge.img+4
  • Slimmerik
  • 303 reacties
  • 24 januari 2025

Correct, als je in de (Smart)TV+ app bij 1 zender een ondertiteling aanzet, dan is dat meteen voor alle zenders die deze functie ondersteunen, of je krijgt zo'n rare dingen met [gehijg], [muziek]. Er is volgens mij zelfs een zender waar opeens een stem een vertaling spreekt. Dit is voor "slechthorenden". In het profiel aanzetten is eveneens voor "slechthorenden". ik heb dit gemeld als "bug", als ik dit aanzet bij bv de regionale zender voor Friesland, dan hoeft dat voor mij niet bij die van Noord-Brabant of Limburg, of CNN.

• Auteur
  • Helper
  • 44 reacties
  • 24 januari 2025

Vreemd, al 2 weken was het een probleem. Nu in mijn profiel ondertitelen uit. Verschillende zenders geprobeerd en blijft zo. Die knop onder de voortgangsbalk is voor mij nieuw.

ik kijk tv via Chromecast. Wel veel last dat de internetverbinding op eens weg is (draadloos) Heb ook superwifi. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 27093 reacties
  • 27 januari 2025
kuitc schreef:

Vreemd, al 2 weken was het een probleem. Nu in mijn profiel ondertitelen uit. Verschillende zenders geprobeerd en blijft zo. Die knop onder de voortgangsbalk is voor mij nieuw.

ik kijk tv via Chromecast. Wel veel last dat de internetverbinding op eens weg is (draadloos) Heb ook superwifi. 

Ik begrijp hieruit dat het issue met de ondertiteling is opgelost? Zo ja , dan is dat fijn om te lezen natuurlijk.

Voor je issues met de wifi en de instabiele verbinding zou ik een nieuw topic aanmaken. Graag hierin beschrijven hoe alles is aangesloten en wat je al geprobeerd hebt. Dan kunnen we je daar direct verder helpen. 

PeterG
Superuser
  • 60101 reacties
  • 28 januari 2025
kuitc schreef:

Die knop onder de voortgangsbalk is voor mij nieuw.

Dat had de oude app ook al sinds de invoering dáárvan.

Oude app, die nog op m'n Samsung staat

Reageer