Skip to main content

Wij hebben Videoland via kpn. Sinds de update van KPN van Videoland loopt Videoland constant vast. Moeten we het kpnkastje uitzetten met knop achterkant en opnieuw opstarten. Dan doet hij het weer even. Maar blijft dagelijks terugkomen. Hij opent Videoland wel, maar als we iets willen afspelen krijg je zwart beeld met cirkel van laden in beeld. 

Ik heb hier het zelfde probleem nadat ik videoland heb gekeken en wil hem afsluiten loopt hij elke vast, en dan maar opnieuw het kastje opstarten doe het weer, maar dat is sinds de wijzigingen 


Het blijft nu wel erg stil, geen reacties meer !!!

Geen prioriteit meer om e.e.a. op te lossen ??

Gezien dat er meerdere topics zijn op het forum die over hetzelfde probleem gaan. Toch wel tijd om na een maand met een oplossing te komen. Betaling voor videoland gaat wel gewoon door.


Sinds enkele weken Videoland... één en al ellende. Film loopt vast.. continue resetten van de tv ontvanger.. Contact gehad met KPN...de oplossing was volgens de medewerker om contact op te nemen met Videoland...lekker afschuiven. Conclusie voor mij... Videoland opzeggen bij KPN


Ook wij ervaren hier problemen mee.


Hallo allen, hier ben ik weer. Ik was na de feestdagen een poosje vrij, vandaar de stilte in dit topic.

 

Om één ontvanger zonder switch aansluiten is helaas geen mogelijkheid i.v.m. vastliggende bekabeling en ik verder geen losse kabel heb.

Gegevens van de switch: zie de afbeeldingen.

<afbeelding van een Netgear GS605v5>

Dank voor de foto's, @fwil00. Deze switch ondersteunt geen IGMP snooping (lees hier waarom dat belangrijk is). TV ontvanger(s) aansluiten op een switch die dat niet heeft kan heel lang goed gaan, maar is niet aan te raden. En hoewel het duidelijk is dat er problemen zijn met de Videoland app, kan ik in jouw geval dan niet uitsluiten dat de switch hier een factor in is. Betekent dat ik je op dit moment eerst aanraadt om deze switch te vervangen door een die wél IGMP snooping ondersteunt. Dat is onder andere de GS105E die wij ook aanbieden. Maar je kunt natuurlijk ook een ander type kiezen of hem elders aanschaffen. 

 

We zijn verder bezig met onderzoek hiernaar en er wordt gewerkt aan oplossing(en). Zodra daar meer informatie over is laten we het ook direct weten. Wel is het zo dat je Videoland ook kunt kijken met de losse Videoland app. Wil je liever op een groot scherm kijken kun je vanuit de Videoland app op je telefoon of tablet casten naar een Chromecast. Of als je een Smart TV hebt zit daar wellicht ook een Videoland app al op, of kun je die erop installeren. Het is dus niet zo dat je het abonnement helemaal niet kunt gebruiken.

 

De andere melders, @Sandra37128, @Friesfamke, @KarinWassink, welkom! Willen jullie allemaal je forumprofiel invullen, inclusief het verificatienummer en het MAC adres van de tv ontvangers (zie hieronder hoe je dit vindt)?

Ook wil ik jullie vragen om aanvullende beschrijving van wat je precies ervaart. Daarvoor heb ik een aantal extra vragen voor jullie:

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers?
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen.
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken?
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles?
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.

 

Je vind het verificatienummer en het MAC adres per tv ontvanger via Menu > Instellingen > Informatie

 

 


Hier ook hetzelfde probleem. Videoland via kpn loopt simpelweg vast. Dan moeten we de box resetten en dan doet hij de rest van de avond minder moeilijk maar is niet opgelost. Hopelijk kan KPN hier iets globaals aan oplossen want wat ik lees ben ik zeker niet de enige. 

Serie of film maakt niet uit, internetsnelheid is volgens fast.com gewoon 100mbps. Verder wordt er op dat moment niets anders gebruikt wat op internet iets moet doen. 

Irritant is het zeker!


Hier hetzelfde probleem. Regelmatig tijdens het kijken van een film stopt het beeld ineens en blijft geluid doorlopen waarna hij helemaal vastloopt. Om gek van te worden. Uit de eerdere reakties begrijp ik dat dit probleem blijkbaar al een paar weken speelt. Waarom is dit dan nog steeds niet opgelost?! Hup, do your job KPN!


Ook bij ons problemen met streamen op Videoland. Een aflevering gtst gaat goed, maar bij het afspelen van een film gaat het fout. Systeem loopt geheel vast. Het begint met verlies geluid en stilstaand beeld. In sommige gevallen loopt het door, maar dan is de kwaliteit heel slecht. 
Ik kan niet optimaal van deze dienst gebruik maken en betaal wel abonnement geld hiervoor. Naast het oplossen van dit ben ik benieuwd hoe KPN mij compenseert in de kosten. 
Ook hier twee tv ontvangers met een experia WiFi ertussen en op alle twee hetzelfde probleem. Ook een Netflix abonnement en dat gaat al jaren zonder problemen.  


Om problemen op te lossen moet er onderzoek gedaan worden.

Om onderzoek te doen hebben we informatie en gegevens nodig.

Het geven van informatie gaat wel vrij aardig hier in het topic :thumbsup_tone1:  Maar aan gegevens ontbreekt het over het algemeen :frowning2:  En zonder dat zijn de reacties die jullie plaatsen voor ons weinig bruikbaar.

 

 Dus:

Willen jullie je forumprofiel invullen, inclusief het verificatienummer en het MAC adres van de tv ontvangers (zie hieronder hoe je dit vindt)?

Ook wil ik jullie vragen om aanvullende beschrijving van wat je precies ervaart. Daarvoor heb ik een aantal extra vragen voor jullie:

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers?
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen.
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box?
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken?
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles?
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.

 

Je vind het verificatienummer en het MAC adres per tv ontvanger via Menu > Instellingen > Informatie

 

 

 

Laat hier weten als je je forumprofiel hebt ingevuld, en beantwoord ook de vragen die je nog niet beantwoord had.


Het profiel moet ik nog even verder aanvullen met mac-adres en verificatienummers van de 2 ontvangers, dat zal ik vanavond doen. De rest van gegevens staan al wel in het profiel. Vraag mij alleen af met welk doel, aangezien Netflix en YouTube zonder problemen werkt. Mijn antwoorden heb ik rood hieronder vermeld. 
 

  • Ervaar je dit op 1 of op meerdere ontvangers? op 2 ontvangers die ik heb
  • Heb je deze ontvanger(s) ook voorzien van een Frisse Start (Menu > Instellingen > Systeem)? Zo nee, wil je dat eens doen. ja, heb ik al meermalen gedaan
  • Hoe is/zijn de tv ontvanger(s) aangesloten op de Experia Box? met een utp kabel via experia WiFi. 
  • Als je het op een ontvanger ervaart, en je hebt wel meerdere ontvangers thuis, wil je hem dan eens omwisselen met een die het wel doet? Kijk of het probleem meeverhuist met de ontvanger, of op dezelfde plek blijft en nu voorkomt op de andere ontvanger.
  • Wat ervaar je precies bij Videoland? Loopt het vast bij selecteren van iets om te kijken, of tijdens het kijken? Probleem 1:  na het kijken van 1 serie (23 minuten gtst) wordt Videoland traag, maar ook het kpn systeem. Als je op menu drukt duurt lang voor een reactie. Als je van zender wil wisselen duurt dat ook lang. Dit gaat na 5 minuten over. Gebeurt ook bij andere series. 
    Probleem2: film kijken, gaat goed tot na ongeveer een halfuur. Dan begint het geluid weg te vallen en een stilstaand beeld. Vervolgens gaat dit zo schokkend verder. Ook het beeldkwaliteit wordt slecht en wordt weer even beter. Totdat het hele systeem vastloopt. Je moet dan de ontvanger uit en aan zetten. Dit gebeurt bij alle films. 

     
  • Heb je dit bij specifieke films of series, of met alles? Zie uitleg hierboven
  • Als het bij specifieke films/series gebeurt, geef dan alsjeblieft een aantal titels, en als het lukt ook datum en tijdstip waarop het misging.

Super! Dank je wel @Andre123123! Ik heb dit doorgezet naar de mensen die er mee bezig zijn.


Ook wij hebben met onze beide Arris v2952 V2 ontvangers problemen sinds de nieuwe Videoland omgeving. Iets opstarten gaat nog wel, maar pauzeren of spoelen gaat niet. De ontvanger reageert dan niet meer. Vaak brandt ook het rode lampje op de voorzijde continu. De enige oplossing is dan uitzetten met de knop aan de achterzijde. Dan weer opnieuw opstarten (dat duurt best lang als je wacht). Dan kun je weer verder kijken, maar pauzeren, spoelen of van programma wisselen resulteert dan direct weer in vastlopen. Ik heb de software opnieuw geïnstalleerd, maar dat heeft niets geholpen. De ontvanger is bedraad aangesloten op de Expedia Box v10 met een unmanaged switch ertussen met IGMP. TV kijken en de Netflix app werken goed.

Met ons oude en 1 euro goedkopere abonnement direct bij Videoland werkte het eigenlijk beter met streamen. We zijn overgestapt voor het gemak van een app op de ontvanger, maar beginnen daar wel spijt van te krijgen. Nu het al zo lang duurt zou ik een korting tot het opgelost is niet meer dan redelijk vinden. 
 

T.b.v het oplossen heb ik de gegevens van een van onze ontvanger in mijn profiel opgenomen.

 


Dank voor je beschrijving en gegevens, @Klaas-Amersfoort, ik heb dit doorgegeven aan de onderzoekers. 


Sinds de update exact hetzelfde probleem als hierboven beschreven. Gebeld naar de helpdesk, moest ik online een klacht over indienen. Dat gedaan, daarna werd ik gebeld en verwezen naar een reset linkje voor de tv ontvanger. Werkt allemaal niet, vastlopen blijft. Raak er helemaal gefrustreerd van en ben van mening dat KPN deze app gratis moet aanbieden zolang deze bugs niet gefixed zijn.


Jammer te horen dat jij hier ook last van hebt, @Nina Verrips. In veel gevallen kan een reset in ieder geval zorgen voor tijdelijke verlichting. Vandaar dat we dat ook aanraden. Aan een definitieve oplossing wordt gewerkt. Zodra die er is laten we dat weten. In de tussentijd kun je gebruik maken van de Videoland app. Je kunt hiermee, als je een Chromecast hebt, ook de films en series via een tv scherm afspelen.


Ik heb hetzelfde probleem met Videoland via de vip 2952 dit op beide ontvangers die we hebben.

Videoland App opstarten is geen probleem, profiel kiezen ook niet maar als je dan een programma aan wil zetten krijg je een zwart scherm met een ronddraaiende cirkel en verder gebeurt er niks. 
ook via YouTube content afspelen verloopt zeer traag.

Via Netflix heb ik geen probleem.
 
De ontvangers zijn rechtstreeks met kabel aangesloten op de experia box. 
 

Als ik Videoland of YouTube via de chromecast of Appletv afspeel loopt alles perfect en snel door. 
 

Is hier een oplossing voor? 


Zie hier en het stukje van @Rutger_ 

Hopelijk is het probleem daarna opgelost. :wink:


Een nieuwe update voor de tv ontvangers wordt begin maart verwacht. In deze update zitten ook verbeteringen voor Videoland. Meer hierover kun je lezen in ons topic over TV Updates.


Zie ook hier.

Ik lees daar dat begin maart de update wordt uitgerold om dit probleem op te lossen. 


Als het goed is moet het vanaf vandaag goed werken Videoland ik heb het nog niet geprobeerd of hij nu goed werk.


De nieuwe update is er nog niet Videoland werkt nog steeds traag is niet te doen maar je betaald er wel voor ze nemen de mensen gewoon in de zeik.


Hoi @Jolanda., de uitrol van de update was in de nachten van 1 en 3 maart. Dat betekent dat hij afgelopen nacht voltooid is :)


Dank je wel dus nu moet dus Videoland snel gaan en niet traag want dat was erg toen het langzaam ging komen de Updates vaker ik merk er nooit iets van.


Nog even over Videoland er is bij mij nog niks veranderd ik wou gisteren twee Soaps kijken maar de Cirkel bleef draaien en als ik steeds terugdruk op pagina en nog een keer de Soap indrukt weer niet een paar keer gedaan en toen kwam het eindelijk het moet gelijk beginnen de vorige Videoland deed het goed maar sinds het vernieuwd is zijn er problemen er moet toch iets zijn met de Videoland het lig niet aan mij want de vorige Videoland deed het goed kwam snel door maar sinds het vernieuwd is gaat het slecht was de vorige maar gebleven.


Dank je wel dus nu moet dus Videoland snel gaan en niet traag want dat was erg toen het langzaam ging komen de Updates vaker ik merk er nooit iets van.

Updates voor de tv ontvanger komen ongeveer maandelijks. Gebeurt meestal 's nachts, dus je zou er inderdaad weinig van moeten merken. Je kunt op de hoogte blijven van wat er aankomt qua updates in ons Update topic:

 

Nog even over Videoland er is bij mij nog niks veranderd ik wou gisteren twee Soaps kijken maar de Cirkel bleef draaien en als ik steeds terugdruk op pagina en nog een keer de Soap indrukt weer niet een paar keer gedaan en toen kwam het eindelijk het moet gelijk beginnen de vorige Videoland deed het goed maar sinds het vernieuwd is zijn er problemen er moet toch iets zijn met de Videoland het lig niet aan mij want de vorige Videoland deed het goed kwam snel door maar sinds het vernieuwd is gaat het slecht was de vorige maar gebleven.

Wil je de tv ontvanger nog eens via Menu > Instellingen > Systeem een Frisse Start geven, @Jolanda.? Soms is dat dan even nodig om de boel weer op de rails te krijgen.