Skip to main content

Hoi,

Sinds een half uur krijg ik steeds foutcode 3016 op mijn scherm tijdens tv kijken op mijn laptop. In het uur daarvoor was er geen probleem. Is er een storing bij KPN?
Vriendelijke groet

Hetzelfde hier, maar, alleen op RTL4. Melding dat er restricties zijn, mogelijk door resolutie of extern scherm (code 3016). Extern scherm niet aangesloten, resolutie al maanden niet aangepast. Daarnaast issues met casten. Weergave via cast stopt nu paar minuten en is niet te herstarten. Ook alleen bij RTL4. Hellup ……...


Ik had het net ook 3x waardoor ik de ontknoping van het perfecte plaatje heb gemist (rtl4 dus). 
Ik hoop dat tv kijken ooit nog zo stabiel gaat worden als kijken via de kabel. 


Even door getest. Gaat alleen mis bij RTL 4 live. Terug kijken gaat wel. Getest op 2 laptops, 2 telefoons en bij 2 verschillende casts. Ik begrijp niet waarom dit maar bij 1 zender zo is ……


Hi @Metaatje en de rest! Niet de bedoeling die foutcode, dus ik kijk mee. 

Als ik RTL 4 live kijk op mijn iTV app krijg ik geen foutmelding in beeld. Speelt het bij jullie nog steeds? 
Zo ja, dan nog steeds alleen op RTL 4 en op alle apparaten? 


Hier nu ff gecheckt via de website tv.kpn.com; Google Chrome. RTL 4 speelt hier nu met Eigen huis en tuin.

Nadat ik eerder vandaag problemen had met tv online via laptop had ik cookies gewist. 

Telefoon ligt op te laden. TV app ff niet te checken; moeder kijkt tennis via decoder.


Ook hier elke dag die vervelende foutcode 3016. Alleen bij RTL4 (overige zenders lopen zonder problemen. Bijv NPO1,2 3, TLC). Alles via de site tv.kpn.com.

Probleem is dat app niet op windows 10 tablet geïnstalleerd kan worden.  Probleem is wisselend en niet continu. Hebben het nu gehad op Wifi in spaans vakantiehuisje (waar we de afgelopen week waren) en nu op wifi vh hotel in Frankrijk (op de weg terug). De melding slaat ook nergens op.....ook de resolutie aanpassen helpt niet. Hopelijk snel een oplossing.

 

Groeten Frank.

 

 


Hi @Metaatje en de rest! Niet de bedoeling die foutcode, dus ik kijk mee. 

Als ik RTL 4 live kijk op mijn iTV app krijg ik geen foutmelding in beeld. Speelt het bij jullie nog steeds? 
Zo ja, dan nog steeds alleen op RTL 4 en op alle apparaten? 

Hoi Sanne,
Bij mij was het probleem bij NPO 1, dus niet alleen RTL 4. Zojuist heb ik beide zender getest en had ik er geen last van op NPO 1, wel op RTL 4.
Groetjes


Hoi Sanne, net Kamp van Koningsbrugge zonder problemen kunnen kijken. Bij starten van RTL4 direct de foutcode. Deze weggeklikt en  nu secret duets aan het kijken. Helaas rond 21:52 is de foutcode er weer. Weggeklikt en programma gaat weer verder. Tot 21:55, vervolgens weer de foutcode.

Em bij Jinek om 22:41


Hoi Sanne, net Kamp van Koningsbrugge zonder problemen kunnen kijken. Bij starten van RTL4 direct de foutcode. Deze weggeklikt en  nu secret duets aan het kijken. Helaas rond 21:52 is de foutcode er weer. Weggeklikt en programma gaat weer verder. Tot 21:55, vervolgens weer de foutcode.

Em bij Jinek om 22:41, 22:45, 22:46,22:47, 22:48 , 22:49,22:50, 22:51

daarna chrome afgesloten en Edge gestart. Direct de foutmelding en deze weggeklikt. Jinek gaat door echter met haperingen in beeld en geluid. Stopt even gaat dan verder. Echter zonder foutmelding....voor alsnog

 


De wifi op vakantielocaties is, in mijn ervaring, vaak niet erg optimaal dus dat kan er wel mee te maken hebben. 😬 Jij bent ook op vakantie @Metaatje? Of speelt dit op thuis? 

Ik ben benieuwd of de volgende stappen helpen: 

  1. Verwijder de cookies uit jouw browser.
  2. Probeer eens een andere browser. Chrome werkt het beste.
  3. Controleer jouw internetverbinding.
  4. Maak gebruik van de Wifi Manager.
  5. Verlaag de beeldkwaliteit:
    1. Selecteer een programma om te kijken
    2. Druk één keer op het scherm
    3. Klik op het tandwieltje
    4. Kies ‘Laag (480p en lager)’

Helpt dit? Ik ben benieuwd! 


Hoi Sanne,

ik ben niet op vakantie en ik had hier vorige week nog geen last van. Daarbij zijn er meer mensen die ineens die foutcode krijgen, dus het lijkt mij sterk dat het aan onze apparaten en wifi ligt.

groetjes


Er zijn er inderdaad meerderen, maar het vakantieseizoen begint en dan zien we deze melding vaker terugkomen omdat de verbindingen van de vakantieadressen bijvoorbeeld niet al te best zijn. Vandaar dat ik toch benieuwd ben of de stappen die ik aanraadde helpen. 

Zo niet, dan kan ik het verder oppakken. 🙂


Bij mij overkwam het alleen thuis. Na mijn melding geen klachten meer gehad, ik heb vrijdag weer rtl4 gekeken en deze keer ging het helemaal goed. Heb mijn cookies niet verwijderd en alles op dezelfde laptop gekeken. 


Nu krijg ik de code bij jong oranje (npo2) gelukkig kan ik hem ook via nos kijken. 

Ik hoop dat tv kijken ooit nog zo stabiel gaat worden als kijken via de kabel. 


De wifi op vakantielocaties is, in mijn ervaring, vaak niet erg optimaal dus dat kan er wel mee te maken hebben. 😬 Jij bent ook op vakantie @Metaatje? Of speelt dit op thuis? 

Ik ben benieuwd of de volgende stappen helpen: 

  1. Verwijder de cookies uit jouw browser.
  2. Probeer eens een andere browser. Chrome werkt het beste.
  3. Controleer jouw internetverbinding.
  4. Maak gebruik van de Wifi Manager.
  5. Verlaag de beeldkwaliteit:
    1. Selecteer een programma om te kijken
    2. Druk één keer op het scherm
    3. Klik op het tandwieltje
    4. Kies ‘Laag (480p en lager)’

Helpt dit? Ik ben benieuwd! 

Hoi Sanne_M , gisteravond thuis gekomen en nog geen tijd gehad om je stappen uit te voeren.  Verschillende browsers had ik al uitgeprobeerd (zoals aangegeven : chrome, edge en firefox). Daarnaast geven de andere zenders (npo1,2 3 en TLC) geen foutmeldingen dus ligt het aan het doorgeven van content van RTL4 en niet aan de app, anders zouden alle zenders problemen  moeten doorgeven. Althans logischer wijs zou dat de conclusie zijn (zeker gezien vanuit mijn expertise als software tester, is vaak vanuit deductie bepalen waar het fout gaat).  Misschien kan er vergeleken worden  wat de verschillen zijn tussen RTL4 en bijv. NPO1. Zijn er verschillen in metadata? Zijn de requirements Misschien  verschillend? 


Er zijn er inderdaad meerderen, maar het vakantieseizoen begint en dan zien we deze melding vaker terugkomen omdat de verbindingen van de vakantieadressen bijvoorbeeld niet al te best zijn. Vandaar dat ik toch benieuwd ben of de stappen die ik aanraadde helpen. 

Zo niet, dan kan ik het verder oppakken. 🙂

Hoi Sanne,
Inmiddels krijg ik de foutmelding niet meer. Heb de stappen nog niet uitgevoerd. Mocht het in de toekomst weer voorkomen, dan zal ik dat alsnog doen.
Groet


Verschillende browsers had ik al uitgeprobeerd (zoals aangegeven : chrome, edge en firefox). Daarnaast geven de andere zenders (npo1,2 3 en TLC) geen foutmeldingen dus ligt het aan het doorgeven van content van RTL4 en niet aan de app, anders zouden alle zenders problemen  moeten doorgeven. Althans logischer wijs zou dat de conclusie zijn (zeker gezien vanuit mijn expertise als software tester, is vaak vanuit deductie bepalen waar het fout gaat).  Misschien kan er vergeleken worden  wat de verschillen zijn tussen RTL4 en bijv. NPO1. Zijn er verschillen in metadata? Zijn de requirements Misschien  verschillend? 

Yes ik zag dat je verschillende browsers getest had. Als het bij RTL4 op grote schaal speelde dan zou ik verwachten dat hier meer meldingen over binnen waren gekomen. Daarnaast werkt dit zender bij mij en bij andere melders in dit topic wel, dus is het nog de vraag of het aan de doorgifte van de content ligt. 

Mocht het gelukt zijn om de stappen te testen, dan ben ik benieuwd naar je bevindingen! 


Voor diegenen met error 3016 op tv.kpn.com; zouden jullie dan de developer tools in de browser willen openen door op F12 te drukken en dan in het tabje ‘Console’ kijken en een printscreen kunnen maken ? Het gaat dan vooral om de tekst onder de 3016 error. En niet te vergeten, in welk programma was dat? Kopieer de URL even mee.
Voorbeeld:
 


En als het programma volgens de gids ten einde +20min en wordt teruggekeken, of er dan weer iets gebeurd. Dat lukte ons vooralsnog niet met de heldere voorbeeldmomenten die @Frank wulms aanleverde; met terugkijken liepen deze netjes door.


En ook hier de laatste paar weken: tot vervelens toe die ellendige melding. Elke keer weer worden programma's onderbroken - vaak op vervelende momenten natuurlijk. Vanavond weer tot 4x achter elkaar. 😞 Ik kijk altijd op de laptop, dit keer gebeurde 't op NPO2. Naar RTL4 kijk ik vrijwel nooit, maar ook op NPO1 komt 't voor. Browser is Chrome. Volgend keer zal ik proberen de foutcode bij Developer Tools te kopiëren. Hopelijk wordt 't heel snel opgelost.


Vanavond de tablet de hele avond aangehad op RTL4 (de moeite waard, Renze). Geen problemen en continu doorgelopen.


Vanavond de tablet de hele avond aangehad op RTL4 (de moeite waard, Renze). Geen problemen en continu doorgelopen.

Fijn. Even een dubbelcheck: je keek op de tablet dus via tv.kpn.com in een browser en dus niet via de android of iOS app, correct?


Vanavond de tablet de hele avond aangehad op RTL4 (de moeite waard, Renze). Geen problemen en continu doorgelopen.

Fijn. Even een dubbelcheck: je keek op de tablet dus via tv.kpn.com in een browser en dus niet via de android of iOS app, correct?

Klopt. Via tv.kpn.com

 


Hmm. Via de website tv.kpn.com krijg ik ook vaak foutmeldingen op mijn Samsung A40. Afspelen van de streams gaat beter via de app op die telefoon.

Maar in de app kan je dan weer het opname percentage niet zien. Gebruik het dus beide. Want de gids via tv.kpn.com in een telefoon is ook niet te doen. Via de app mooi verticaal per zender.


Nu weer tijdens Guatamala - Jamaica (espn) zelfde foutcode


Hallo,

 

ik krijg ook continue deze code te zien, waardoor ik Wimbledon niet kan kijken: https://tv.kpn.com/details/909869409.1/wimbledon-ronde-4 

Ik heb de cookies verwijderd en probeer te kijken in Chrome

 

Bijgevoegd het screenshot

Â