Skip to main content

Hoi,

Sinds een half uur krijg ik steeds foutcode 3016 op mijn scherm tijdens tv kijken op mijn laptop. In het uur daarvoor was er geen probleem. Is er een storing bij KPN?
Vriendelijke groet

Hoe kan ik die code tonen op een laptop zonder F- functies?
Kpn beloofde dat digitaal tv kijken veel beter zou zijn dan via de kabel, en dat is totaal niet het geval. Ik hoop echt dat we ooit kabel terug krijgen, of een systeem dat zo stabiel is als kabel tv. 


Ik wil even bevestigen dat ik al een paar weken geen last van dit probleem heb, super fijn!


sinds verleden week weer regelmating foutcode 3016 op mijn laptop, uiterst hindelijk vooral bij live uitzendingen. Graag een duidelijke oplosing, de oplossingen hierboven allemaal al een doorlopen zonder het gewenste resultaat.


@ocinmakso1950

Eens in de zoveel weken heb ik dit. Dan sluit ik het venster/tabblad met kpn tv. Wis álle kpn gerelateerde cookies. Nieuw venster openen en weer naar http://tv.kpn.com en inloggen. Dan werkt het hier weer prima. (Windows 10; Google Chrome)


Bij mij lukt dat ook niet, gisteren voetbal proberen te kijken op de laptop, echt een drama( niet alleen het voetbal). Kan plm 2 minuten kijken dan weer de foutcode. Weer pijl terug gedaan en weer naar de zender dan weer 2 minuten kijken,  eerst wazig beeld dan weer even scherp en hup foutcode.

Als ik alle reacties zo lees is het een echt probleem en snap niet dat Kpn daar geen adequate oplossing voor heeft.

Gisteren ook nog geprobeerd via de website de foutopsporing geprobeerd op te starten. Eerst starten ze  met kijken of er lokaal een storing is? Daarna foutcode 3016 ingevoerd, krijg je tabbladen met allerhande foutcodes behalve 3016. Uiteindelijk maar op verder gedrukt, worden de gegevens opgevraagd. Wat denk je krijg dan de mededeling dat er iets is misgegaan en mag ik het later nog eens proberen met hetzelfde resultaat. Schiet mij maar lek.

Kpn onwaardig.


Ik ben inmiddels (alleen qua tv) overgestapt op Canal digitaal dus ik heb al 2 maanden geen klachten meer. 


Bij mij lukt dat ook niet, gisteren voetbal proberen te kijken op de laptop, echt een drama( niet alleen het voetbal). Kan plm 2 minuten kijken dan weer de foutcode. Weer pijl terug gedaan en weer naar de zender dan weer 2 minuten kijken,  eerst wazig beeld dan weer even scherp en hup foutcode.

Als ik alle reacties zo lees is het een echt probleem en snap niet dat Kpn daar geen adequate oplossing voor heeft.

Gisteren ook nog geprobeerd via de website de foutopsporing geprobeerd op te starten. Eerst starten ze  met kijken of er lokaal een storing is? Daarna foutcode 3016 ingevoerd, krijg je tabbladen met allerhande foutcodes behalve 3016. Uiteindelijk maar op verder gedrukt, worden de gegevens opgevraagd. Wat denk je krijg dan de mededeling dat er iets is misgegaan en mag ik het later nog eens proberen met hetzelfde resultaat. Schiet mij maar lek.

Kpn onwaardig.

De 3016 meldingen op web (tv.kpn.com) uit juni en juli van dit jaar (2023) hadden te maken met storingen vanuit onze videoservers al was dat op dat moment niet helemaal helder, maar daardoor verdwenen de klachten dus ineens toen we die opgelost hadden destijds.

De gebruikte player op web is shaka en foutcode documentatie staat hier. Niet dat iemand daar écht iets aan heeft, maar zoals te lezen is daar: het een video-error. Dit is helaas behoorlijk generiek!! Oftewel, niet behulpzaam, maar het kan geen kwaad te posten, wellicht helpt het iemand alsnog wel eens.

Je meldt dat het erg structureel is op je laptop, met zelfs een reproductiepad. Dat is waardevolle info.
PeterG meldt een issue wat hij ook structureel heeft, maar dan véél sporadischer. Niet te vergelijken denk ik. Tevens zijn er momenteel niet heel veel meer klachten, dus het lijkt een systeemstoring (maar ik sluit niets niets).

De volgende dingen kunnen wellicht nog helpen:
-probeer eens een incognito tabblad, gaat het dan ook na twee minuten telkens mis?

-probeer eens een andere computer of laptop, of desnoods je telefoon, met daarop een browser zoals edge of chrome en speel daarin met hetzelfde account of dezelfde wifi tv.kpn.com live video af. Zijn er overeenkomsten of gaat het op een ander apparaat wel goed? Bijvoorbeeld exact dezelfde video (live-kanaal) op beide systemen.

-gezien de reproductie per tijdseenheid zou dit wel eens een (video-)driver issue kunnen zijn; check die voor updates, of controleer op je systeem wanneer die geüpdate is; misschien zijn toen je klachten begonnen?

-En zoals eerder in dit topic beschreven helpt het om in de chrome of edge Devtools te kijken in het tabje Console, wat er dichtbij die 3016 melding staat. Kopieer en plak die tekst, of een printscreen plaatsen, kan helpen. 


 


Dank voor je reactie, weer een stapje verder. ik heb het vermoeden dat de fout alleen bij live uitzendingen voorkomt.

video drivers zijn allemaal up to date.

geen problemen met uitvoeren op tab of telefoon.

bijkomend probleem is wellicht dat de snelheid, (Abb. 1 gig) op de vaste lijn naar computer plm 950 mb is terwijl deze op de laptop plm. 65 mb is, weliswaar zit hier nog wel een splitter tussen. wel een groot verschil.

zal vanavond nog eens testen bij live voetbal.

laat nog wel even weten wat de uitkomst is.


bijkomend probleem is wellicht dat de snelheid, (Abb. 1 gig) op de vaste lijn naar computer plm 950 mb is terwijl deze op de laptop plm. 65 mb is, weliswaar zit hier nog wel een splitter tussen. wel een groot verschil.

Da's voldoende. De bandbreedte van een HD stream is bij instelling 1080p 6 Mb/s. Bij instelling 720p ongeveer 4,5 Mb/s


Snelheid is voldoende. Sowieso bij een 3016 video-error is een data-probleem door transport zo goed als uitgesloten; die protocollen zijn zo goed tegenwoordig met errorcorrectie en retransmissie als er ook maar iets niet goed zit. Het is geen udp meer zoals vroeger. 

Het kan wél absoluut aan currupte data liggen hoor (!) een 3016, maar dan heeft iedereen dat met diezelfde stream, of in ieder geval heel veel meer mensen zouden dan soortgelijke problemen ervaren. Vandaar de vraag voor de testen in incognito en een ander apparaat die dezelfde stream bekijkt via dezelfde app (dus ook tv.kpn.com). Dan is het beter te pinpointen. Omdat het ook niet uit te sluiten is dat het een flakey aanvoersignaal is.

Alleen, als het behoorlijk specifiek telkens rond de twee minuten werkt en dat elke keer… Alleen dat gegeven wijst heel sterm naar het systeem; de shaka player valt over iets na x tijd, onafhankelijk van welk kanaal (maar b.v. wel altijd live). Ook bij NPO123 kanalen live?

Andere browser eens proberen? Edge of Firefox. Speel bv in zowel Chrome als Edge dezelfde stream tegelijk af op dezelfde laptop en check wat er gebeurt… Het kan allemaal helpen met vaststellen.


dank voor de reactie, gisteren geen problemen ondervonden de hele avond live voetbal gekeken zonder haperingen of foutmeldingen, fingers crossed. mochten de problemen weer terug komen dan meld ik me weer.

Voor nu bedankt voor de input,


NA 3 dagen probleemloos kijken is het weer terug.


@ocinmakso1950 Wat vervelend dat het probleem weer terug is. Wil je in dat geval alsnog de vragen van @TV Apps Team beantwoorden en het ook in een andere browser testen?


Probleem zowel in eigen als in Chrome, tel., tablet en desktop geen probleem.


Ik mis nog het antwoord op een paar andere vragen, @ocinmakso1950.

 

Vandaar de vraag voor de testen in incognito en een ander apparaat die dezelfde stream bekijkt via dezelfde app (dus ook tv.kpn.com).

Heb je dikgedrukte ook kunnen proberen?

Alleen, als het behoorlijk specifiek telkens rond de twee minuten werkt en dat elke keer… Alleen dat gegeven wijst heel sterm naar het systeem; de shaka player valt over iets na x tijd, onafhankelijk van welk kanaal (maar b.v. wel altijd live). Ook bij NPO123 kanalen live?

Hoe staat het met de NPO123 kanalen? Krijg je de foutmeldingen daar ook op?

Speel bv in zowel Chrome als Edge dezelfde stream tegelijk af op dezelfde laptop en check wat er gebeurt… 

En heb je dit ook kunnen testen?

 

Omdat het momenteel alleen bij jou lijkt te gebeuren, is het noodzakelijk dat we zoveel mogelijk informatie hebben. 

 


Ik krijg zelfde melding. Alleen nl 1 2 3 werken. Andere browsers werken ook niet. Maar op mn telefoon werkt het wel allemaal. 


1,2,3 wel en rest niet wordt aan gewerkt!

Zie melding van het team.

Â